2En Verden Nedenunder - Kapitel 1
Dagen før havde Luka holdt en begravelsestale for sin far, kong K... [...]
Fantasy
10 år siden
5Gennemkørende tog
På en bænk på stationen sidder en mand. Jeg har set ham sidde der... [...]
Kortprosa
10 år siden
3Ignorat
"Bare det var i morgen eftermiddag," sukkede jeg og tog den sidst... [...]
Noveller for børn/unge
10 år siden
3Bankrøveri
"Hænderne op!" råbte Anders. Han holdt sækken, der skulle fyldes ... [...]
Kortprosa
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kasper Lapp (f. 1979)
"Hænderne op!" råbte Anders. Han holdt sækken, der skulle fyldes med dejlige kontanter.
   En række skjorteklædte, velfriserede bankfolk kiggede op fra deres skriveborde, mens jeg pegede rundt på dem med geværet.
   "Det her er en skrankeløs filial," forklarede en dame venligt. Da hun så mit forvirrede udtryk fortsatte hun: "Vi har ingen kontanter, vi giver bare rådgivning."
   Jeg skævede over til Anders. Han kneb øjnene sammen og så tænksom ud. Ude på gaden holdt Jonas klar med flugtbilen i tomgang.
   "Okay, giv os nogle råd, så," sagde jeg. Og tilføjede: "Eller jeg skyder." Ikke truende, bare konstaterende.
   "Gerne," sagde hun. "For det første: Det kan det slet, slet ikke betale sig at røve banker. Gevinsten er meget lille i forhold til risikoen. Selv kioskrøverier er smartere."
   Jeg blinkede med øjnene og lod det synke ind.
   "Hvor ligger der en kiosk?" spurgte Anders.
   "Lige skråt over gaden," svarede damen venligt og pegede.
   Anders og jeg kiggede på hinanden. Så gik vi uden at sige farvel.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/06-2013 11:59 af Kasper Lapp og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.