Kommentarer fra deGroot


13 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Elevatoren som meditativt rum
Svarkommentar
Tak for læsningen! Ja, det "forklarende fyld" ville give lidt mere tid til teksten og læseren. Så man også kan blive i universet lidt mere. Det spøjse er bare, at personen, vi følger, ikke ved, at elevatoren flyver gennem tid og rum, da han jo bare er indenfor. Det må jeg fremhæve på en eller anden måde. Jeg vil også gerne læse dit!
13 dage siden
13 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Elevatoren som meditativt rum
Svarkommentar
Sikke en forrygende kommentar, Per! Den har suget til mig og ladet hvirvle mig videre ud i dagen!

Det er noget meget nyt for mig at skrive kortprosa og endda med dialog, så det var meget vovet og spændende at kaste mig ud i det. Derfor er jeg også rigtig glad for din fremragende læsning! Det giver mig mod på at skrive mere i den retning, det åbne!

Og tak for alle de gange, du slår ned i teksten, og hiver citater og linjer frem. Det er med til at konkretisere din læsning på en rigtig god måde, så jeg bedre forstår, hvad du mener. Tak, tak, tak!

Og husk, hvis du nogensinde støder på noget i mine tekster, du ikke forstår, eller stiller spørgsmålstegn, så må du endelig gerne sige til, så teksten kan blive så god som mulig. Men det er selvfølgelig også supervigtig at få ros, når noget virker! Tak!
13 dage siden
13 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Jeg elsker dig
Svarkommentar
Jeg synes, at du har ret.

Jeg ved ikke rigtig, hvad det er for noget, men det virker som en vane at skrive i jegform. Som om hele verden og udsynet til duet kværnes i en jeg-tragt, der på en måde får digtene til at smuldre.
Det er i grunden ret svært at holde op med. Når jeg skriver en linje, bliver den drejet i et bestemt retning, og så kører det hele af sig selv.

Tænker du, at det er bedre, hvis jeg skrev om en pige, en dreng (han/hun-former) i stedet?
Digtet "I meningsløsheden" ændrede jeg fra "jeg-form" til "hun," og det gjorde digtet mere solidarisk. Før handlede det hele om et jeg og blev på den måde ret selviscenesættende. Ved at ændre "jeg" til "hun," åbnede det digtet op på en ny måde. Men er sådan en fremgangsmåde nok?

Eller mener du, at der slet ikke bør optræde jeg/han/hun-former i digtene, men mere være rene lyriske billeder?

Det ville være vildt spændende med en bevidst total-afvænning fra jeget, så noget andet kan opstå i digtene. Det kræver nok mest et mod til at kaste mig ud i det. Se, hvad der opstår!
13 dage siden
18 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Græsskarsuppe
Svarkommentar
Du stiller nogle virkelig aktuelle spørgsmål! Jeg føler næsten, at det er noget, jeg selv burde have været opmærksom på, da jeg læste/rettede/skrev digtet, men så vader jeg for let hen over det, og for hurtigt til andre digte.

Ja, "om" mangler i linjen!
Ja, to gange mikrobølgeovnen er for meget!

Nu har jeg ændret det til:

hun drømmer om at varme sin glæde
fra dengang hun var barn
op som en gryderet
spise den med ske og smile

Det giver måske også mere "kød" på, hvordan den glæde egentlig skal indtages. Men også virkelig makabert, et grootesk billede! Jeg må lige overveje, om det virker, men nu står det lidt og mjaver.

Jeg bliver i stigende grad gladere og gladere for dine kommentarer! De er virkelig brugbare! Bare skriv og tænk og skriv dine tanker ned, det hele! Tak!
18 dage siden
19 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Stille grå
Jeg får lyst til at lægge mig under dynen, ind i varmen og lad dagen gå i sin gang. At kramme en ro og finde ny energi til at vende tilbage til livet.

Alligevel virker digtet mere dystert end det. Første linje er bekymrende: "I dag er en af de dage hvor jeg ville foretrække ikke at være til." Det kaster en mørk skygge over resten af digtet, da jeg så kommer til at læse en stor dødslængsel ind i det. Er det hensigten, eller er det mere a la "jeg vil bare ligge under dynen" frem for i graven?

Den sidste linje: "Bare mig og måske dig" åbner op. En forsoning. Der kan alligevel lukkes nogen ind. Selvom jeg ikke har noget imod det dystre, er det nu også rart med sådan en åbnende slutning (:

Jeg håber, at resten af dagen åbner sig på en dejligere måde!
19 dage siden
19 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Hej Min Ven
Det positive budskaber skinner i linjerne som en bagvedliggende sol, ikke bare i linjerne, men gennem og ud til mig som læser. Vi kan alle have brug for solskinsdage, og derfor er jeg også meget glad og taknemmelig for, at du har pakket en opmuntring ind i digtet, så vi andre kan pakke den ud. Tusind tak for det!

Jeg er særligt glad for: "Du er ikke en fiasko - Du er på vej!" ... At der lige korrigeres i definitionen på duet. Fra noget stillestående til bevægelse. Tak!
19 dage siden
19 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Bare en tanke
Som en anden skriver, minder digtet mig om "Friday I'm in love" med The Cure. Jeg har faktisk længe selv gået rundt og tænkt på at skrive et digt som bygger på netop den sang, så det er blev glubende appetit, at jeg læser digtet her. På sin vis er det meget simpelt og ligefremt. Det kan jeg godt lide.

Det er også meget fint, at det hele topper om torsdagen! Denne oversete dag! Det giver en personlig tilgang til hvilke dage som er god. Det ville nu være meget fint, hvis man fik lidt mere kød på oplevelsen af de enkelte dage, men det er nu også meget fint, at det er så direkte som det er (:
19 dage siden
19 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Jeg holder af dig
Simpelthen, Jacob! Jeg har prøvet at skrive noget lignende i et digt, men det bliver gumpetungt, fordi jeg så gerne vil have sproglige kolbøtter med ind i linjerne. Så falder digtet over sine egne linjer. Du har en dejlig klarhed og ligefrem i det, du skriver, som jeg godt kan misunde. Tak for at dele!
19 dage siden
19 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Beduggede ruder
Du lykkes med rigtig meget i det her digt! Det kan være svært både at skrive poetisk og samtidig gøre sine billeder tydelige. Du har en meget god sans for, hvornår et billede går an, og hvornår noget skal uddybes.

Fx er jeg meget glad for, at du ikke bare skriver "der lokker vredestårer frem," men uddyber "hendes tårer". Hvis der ikke stod "hendes tårer," ville resten af digtet være et mysterie. Hvad er det, der foregår? Hvem er det som græder? Hvem går det ud over?
Der var engang en som kritiserede mine digte for at være for dunkle og uforståelige. Hun savnede, at jeg "idiotsikrede" mine digte, så "sådan en som hende" kunne forstå, hvad der stod. Det har jeg siden hen tænkt over. Måske skal man ikke "idiotsikre" sine digte, men huske at være lidt pædagogisk og sanselig. Alene det, at du uddyber "vredestårer" som "hendes tårer" er sådan en pædagogisk teknik, jeg er meget glad for. Man kan jo også tænke: Hvis tårer er det? Er det jegets tårer? Er det en dudes tårer? Hvem græder? Det er dejligt, at det bliver uddybet og at der er noget rytme i det. Hverken for meget eller for lidt.

De her linjer kan jeg også læse ind i:

"Kondensdråber formes på indersiden af de
farveløse vægge, som tyndsjasket maling på glas;
hendes fængsel, mit vindue,
og hun danser for mig,"

Det er jo meget smart at kalde plastiksækken for "farveløse vægge," da det giver mulighed for nye billeder. Tyndsjasket maling på glas, hendes fængsel, mit vindue. Fra hendes perspektiv et fængsel, fra jegets et vindue. Det er knivskarpt, synes jeg! Og så kan jeg godt lide, at plastiksækken bliver farveløse vægge (eller bør der ikke stå gennemsigtige vægge?), som bliver et fængsel samtidig med et vindue. Det er i grunden meget elegant, et billede i bevægelse, der giver mening og uddyber.

Jeg ved ikke, hvad "en folietamponeret Nielfisk" er, så den sammenligningen går hen over hovedet på mig.

Jeg kan godt lide springet fra:

min rus, hendes liv -
nej, mit liv!

At jeget korrigerer sig selv i sin tankestrøm. Det giver en idé om jegets konflikt med hende her. Og konflikten med sig selv.

Jeg selv ser alt for mange Disney-tegnefilm til, at jeg har lyst til at skrive "en jitterbug med tyngdepunkt i røvhullet" eller " vakuum i mundvigen, af sug/der får trykket til at vokse og lefle,/lefle for de violette springkar;/ hendes ansigt, min pik -"

Men jeg synes, at de "grove ord" som pik og røvhul (åh, jeg føler mig så from og kristen!) passer godt ind her. Det er jo kun godt, at du har din tone og interesse og stemme, så fortsæt med at have modet til at skrive det, der falder dig ind. Men det er ikke de ord, der er det spændende, men den eksistentielle konflikt som jeget har med sig selv og kærligheden, og dine fine sans for sproglige billeder. Der er et billedsprog, du bør eksperimentere med i fremtiden.

Der er nogle ting, jeg ikke helt forstår:

"med lykke om hals;
min lykke,
og et Paradissyndikat"

Hvad er det for en lykke? Hvad er et Paradissyndikat? ... Hvis du prøver at lave en ordleg, hvor lykke skal forstås som løkke, går det helt hen over hovedet på mig. Så er det nok bedre at skrive "løkke". Skriv det som det er (:

min lille hoptimist i vindueskammen;
pardans.

Her bliver jeg lidt i tvivl, om "vindueskarmen" er den virkelige vindueskarm, hvor kvælningen foregår (sådan læste jeg det først) eller vindueskarmen i plastiksækken som gennemsigtige vægge. Det bliver måske lidt for ambitiøst. Jeg har svært ved at se en vindueskarm i plastiksækken, da hele væggen er gennemsigtig, og der derfor ikke er nogen vinduer.
Hoptimist er en meget sjov opfindelse. Det giver også noget lune til jeget.

Det blev en nærsynet nærlæsning! Men der er også meget at tage fat i, synes jeg. Jeg glæder mig til at læse mere af dig herinde på Fyldepennen! Det er i grunden en fremragende side som mange flere digtende bør bruge af! Måske burde jeg lave lidt reklame på Youtube.

Må inspirationen være med dig!
19 dage siden
19 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Opmuntringsdigt til Mie
Svarkommentar
Tusind tak, Luna, for kommentaren!
19 dage siden
19 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Jeg ønsker at gå til slås (smadr det hele!)
Svarkommentar
Hvis du genkender følelsen, genkender jeg din feedback. Jeg har selv tænkt, at den sidste del virker en anelse tung uden, at jeg helt har kunnet sætte en finger på det. Ofte er det en god idé at læse din tekst op for at høre, hvordan den udfolder sig, og de gange, jeg har gjort det, virker slutningen en anelse tung. Desværre har jeg ikke helt haft modet til at fjerne de sidste linjer, men det kan godt ske, at jeg skal "kill my darlings". Det er følgende linjer, der tynger:

mit værelse stinker stadig af dig
din kvalmende søde kokosparfume
selvom jeg vasker hovedpudebetrækket
tager det form af dit ansigt
sprækker i stoffet er dine øjne og mund
siger til mig med fuglekvidderstemme
at det hele nok skal ordne sig
hvis jeg bare giver dig en chance til
men jeg skal ikke give dig en chance til
jeg skal smadre det hele
i mig, hvert eneste sekund
vendes som et problem i min hukommelse

... Måske kan det bruges i et helt andet digt? Det har ligesom sin egen form, sin egen agenda. Det må jeg prøve!

Igen tak for at din ærlige feedback! Det hjælper hver gang!
19 dage siden
19 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
I meningsløsheden
Svarkommentar
Aww, tak Thorvald! Det er virkelig en forrygende opmuntrende læsning, du kommer med! Ligeså vigtigt som det er at få feedback på, når en tekst halter, ligeså vigtigt er det at få at vide, når noget sidder i skabet!
Der er også en anden bruger som har nævnt noget med den sidste linje. Jeg har kløet mig i hovedbunden og undret mig over, hvad jeg skulle gøre ved det. Men nu hvor du nævner det igen, kan jeg godt se, at det ville være stærkere at stryge det ene.
Når jeg læser slutningen, hvor der kun står "fx døden", virker det sindssygt hårdt. KAPOW! Det ville være en kompromisløs måde at slutte digtet på, synes jeg, imens "døden eller livet" virker lidt vattet.
Derfor retter jeg det nu til "fx døden" og ser, hvordan det virker.

Tusind tak for læsningen! For mig er det vigtige ved feedback ikke, om den er positiv eller negativ, men at den er ærlig. Derfor er jeg også glad for, at du er ærlig omkring din egen kommentar, for det giver mig også et indblik i, hvordan du går til teksten på. Det er faktisk også overraskende vigtigt! Den følelse som læseren sidder med.

Tak for kommentaren og for at gøre teksten bedre!
19 dage siden
19 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Elevatoren som meditativt rum
Svarkommentar
Efter at have skrevet det tænkte jeg også på Den Lille Prins. Det kan jeg være, at jeg burde genlæse den og se, om historien kunne inspirere mig til at skrive lidt mere ind i denne tekst. Den kunne jo godt være en anelse længere, tænker jeg. Et lille forløb. Jeg må drømme videre!

Tak for den opmuntrende kommentar! Det er altid rart med et skulderklap og at høre, hvad andre tænker. Den lille prins-sammenligningen har inspireret mig til at læse den igen og se, om det kan være vejen frem!

Og super flot beskrivelse af teksten, du kommer med!
19 dage siden
19 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Elevatoren som meditativt rum
Svarkommentar
Ja, det ville være godt med lidt mere kød mellem dialogerne. Jeg er vant til at skrive digte, hvor det hele skal være så kort som muligt. Derfor er det uvant for mig at have en kortprosaform, hvor der i grunden kan stå langt mere. Dette kunne jo i princippet være begyndelsen på en lille historie a la Den Lille Prins (som en anden nævner herinde).
Nu skrev jeg udkastet i går aftes og sad med en fornemmelse af, at der godt kan skrives videre på det. Jeg vil prøve at få mere kød mellem dialogen og måske se, om det i grunden ikke kan skrives en anelse længere. Det slutter jo lidt abrupt, synes jeg nok.

Tak for at følge med på Youtube og herinde! Og tak for den tankevækkende feedback!
19 dage siden
23 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Til min gamle ven Sebastian
Svarkommentar
Aww, tusind tak, Jannik! Det betyder virkelig meget for mig, at du skriver det! Det har været trange kår for mine digte de seneste år, så ros (og selvfølgelig også feedback) er altid meget velkommen!
23 dage siden
1 måned, 2 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Så lidt fylder så meget
Få, men stærke linjer. Allerede "tre uger gået/stilheden" gav mig en sørgmodig følelse. Der står akkurat nok i digtet til, at man kan digte videre selv. Åbne døre, knap så støvet, din plet under blommetræet, og så det lidt overraskende "Baby," der giver min læsning en ny retning. Det er bare et helt andet ord end de andre, der optræder. En rigtig fin slutning! Det kan jeg sgu godt lide!
1 måned, 2 dage siden
1 måned, 2 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Ferie
Dejligt ligefremt digt! Der er en supersanselighed i digtet med fødderne oppe og hænderne bag hovedet. Jeg kan ikke lade være at læse linje tre som: "Revnerne i væggene fortæller en lang historie" .. som om de er munde som åbner og lukker sig og snakker. Det er selvfølgelig ret surrealistisk, hvilket digtet ikke er ude på at være. Men ja, det giver mig lyst til at skrive mit eget digt med sådan et billede! Tak for inspirationen!

Bare skriv endnu flere digte og grav dig gerne endnu længere ned i denne sanselige univers med ture på landet med familien. Jeg tror faktisk ikke, at jeg har læst nogen digte, der handler om det. Digte må gerne være meget direkte og ligefremme. Det kan kun gøre dem stærkere, synes jeg. Tak for læsningen!
1 måned, 2 dage siden
1 måned, 2 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
At hører til
Digtet minder mig lidt om Søren Ulrik Thomsens digte fra samlingen City Slang (1981). Der bruger han en gentagelsesstruktur i næsten alle digtene. Det skaber noget meget rytmisk og omkvæds-agtigt i digtene. Det er en måde at skrue tempoet ned på og skabe fokus på et lille element eller en sansning. I digtet her er det spørgsmålet om at høre til. Det minder mig om "Don't Belong" af bandet Paradise Lost som jeg kan anbefale dig at lytte til på Youtube.
Jeg kunne godt tænke mig at læse et digt, der begynder med den sidste linje: "Indtil jeg kommer hjem, skal jeg prise dit navn" Det kunne være spændende at se, hvad denne figur/person er, hvem tales der til? Det bliver jeg nysgerrig på, da det at prise denne person ikke virker til at være en egentlig løsning på problemet, men en midlertidig redningsplanke af lys. En spændende eksistentiel situation!

Tak for digtet!
1 måned, 2 dage siden
1 måned, 2 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Andre dage
Den gennemgående blå farve i digtet minder mig om Georg Trakls samling Sebastian i drømme. Der bruger han rigtig mange farver, særligt blå. Det er en del af den ekspressionistiske tradition, eller hvert fald hans måde at skrive på. Han var en foregangsmand. Jeg kan rigtig godt lide, at støvet på panelerne kan "larme blåt". Det er en finurlig sansemæssig oplevelse, at noget "skriger" blåt (tænker jeg).

Jeg forstår ikke lige helt de sidste linjer: "Det siger "Klonk" med dybde/Fra kanten af skålen" ... Hvorfor siger det klonk fra kanten af skålen? Der mangler noget sanseligt eller en årsag. Bliver skålen tabt på gulvet, så kanten af den siger klonk? Hvorfor er det vigtigt? Er det fordi der er et særligt blåt mønster på skålen?

Jeg kan ret godt lide: "[Jeg] ser hvor sart og fint/det egentlig er/med alt det nærvær". Det er så dejligt ligetil. En god registrering!
1 måned, 2 dage siden
1 måned, 2 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Hil Barn
Digtet virker spændende og mystisk. Dragende. Som om det kun er en lille del af et større univers som gemmer sig bagved. Det giver et sus i maven. Fane, sejr, de uvidende, trone, konge af de blindes rige, pligt, at kræve ret, at være på vagt.
Det er ikke fordi jeg sidder tilbage med en tydelig idé om, hvad der sker i digtet, og hvad det egentlig skal betyde. Hvad ligger forud for "sejren". Sejren over hvad? Hvad vil det sige at gøre sin pligt og kræve sin ret? Måske gemmer der sig en lille novelle i digtet om den person, der tales til, om sejren, der ligger forud, og pligten som kommer. Et eventyr?
Tak for digtet! Det giver mig en del!
1 måned, 2 dage siden
1 måned, 2 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
I meningsløsheden
Svarkommentar
Jeg er rigtig glad for, at du netop kan lide de linjer, for det er et billede, jeg selv holder rigtig meget af!
1 måned, 2 dage siden
1 måned, 3 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
I meningsløsheden
Svarkommentar
Ja, Niels, din kommentar hjalp mig virkelig til at se digtet fra en anden vinkel. Jeg er meget mere glad for, at der står "hun" frem for det mere højtidelige "jeg". Det gør også intentionen med at skrive digtet tydeligere, da det netop er denne tilstand hos mennesker, jeg ønsker at påpege og diskutere. Fremfor at give det indtryk at ville tale om mig selv. Nej, det er den anden, jeg er interesseret. At give sprog til de, der har svært ved selv at sætte ord på deres tilstande og følelser. Desværre faldt jeg lidt i en fælde med "jeget," så det var rigtig fedt med din læsning!
Og tak for at gøre mig opmærksom på at "mine" skal rettes til "sine". Tak, tak, tak!
1 måned, 3 dage siden
1 måned, 3 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Græsskarsuppe
Svarkommentar
Det er faktisk en ret skarp iagttagelse, det med at "fortryde sit lange bad i havet". Den strofe virker meget malplaceret, kan jeg godt se. Egentlig hørte det til en længere udgave af digtet, hvor der stod noget med en badetur, men det har jeg strøget. Tusind tak for at gøre mig opmærksom på det!

Ja, jeg tænker også, at digtet handler om sørgmodighed. Og længslen efter det endnu uudforskede og ufuldendte liv. Det er meget spændende for mig at skrive om. For hvor noget lukker sig, gad jeg gerne finde en åbning. Men først må man ligesom skrive om det, der gør ondt, og som er lukket - for at finde en vej ud. Noget i den retning!

Tak for læsningen! Den hjalp mig til at forstå mit eget digt bedre!
1 måned, 3 dage siden
1 måned, 8 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Mindedigt til min far
Svarkommentar
Tak for læsningen og opmuntringen, Per!

Jeg tænker også selv, at det er et meget vigtigt og centralt digt som jeg er meget glad for at have skrevet. Det åbner op for et rum, hvor jeg kan skrive mere virkelighedsnært og om andre mennesker som har stor betydning for mig. Nu kan jeg også skrive et digt om/til min farmor og hendes dejlige have, om min barndomsven Anders og meget andet. Det er digte, jeg glæder mig til at skrive, men som kun dukker op, når de selv har lyst. De kan ikke tvinges frem, ellers mister de deres autenticitet.

For mig at se er der ingen grund til at vælge kun at skrive digte på én bestemt måde og så lukke dørene til andre muligheder. Jeg føler mig mest fri og inspireret, når jeg skriver det, jeg spontant får lyst til. Når linjerne dukker op af sig selv, og jeg skriver dem ned og tænker: "Hvad er det her for noget!?"
Nogle gange bliver det noget mere drømmende og fantasifuldt (fordi jeg er meget drømmende og fantasifuld ), andre gange noget mere virkelighedsnært og identificerbart (fordi jeg netop lever i virkeligheden og identificerer mig med andre mennesker, steder og oplevelser).
Des mere surrealistisk og drømmende, jeg skriver, des mere får jeg trang til at skrive mere direkte digte om noget hverdagsligt og virkelighedsnært. Og des mere virkelighedsnært og hverdagsligt, jeg skriver, des mere føler jeg trang til at skrive noget mere surrealistisk drømmende! Det ene giver energi til det andet. En synergieffekt!

Nu fik jeg lyst til at kigge lidt på det Farmordigt, jeg begyndte på for nogle år siden. Måske kunne jeg skrive nogle linjer til det og se, hvor det vil hen (:

Igen tak for opmuntringen!

Må inspirationen være med dig!
1 måned, 8 dage siden
1 måned, 12 dage siden
Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
Vær dig selv
Jeg er meget glad for at læse dette digt. Det er meget tankevækkende og handler om et vigtigt emne. Selve formen er meget spændende med alle de spørgsmål! Det understøtter den undren som folder sig ud. Jeg tænker, at der i digtet findes en længes efter et mere naturligt liv, hvor vi mere er ét med naturen. /

Hvorfor er det dog at vi,
ikke bare kan lege ude i skoven?
Klatre i træer, og smile,
se det hele lidt fra oven.
Grine af os selv,
lade vær med at tage det hele så tungt,

På den måde bliver digtet indirekte (eller måske direkte?) en civilisationskritik. "det hele minder mere og mere om et dårligt lystspil" ... "det hele" er nok samfundet eller hverdagen, tænker jeg. Måske er lystspil i virkeligheden et for positivt ladet ord. Lystspil er sjove og uskyldige, men virker samfundet eller hverdagen eller "det hele" ikke snarere til at være noget andet? Måske et dårligt og kedeligt drama?

Tak for digtet, og de tanker som det satte gang i hos mig!
1 måned, 12 dage siden

Flest afgivne

Seneste 100 dage

114Nils Højsager-Jessen (storyteller)
77Jacob Patrick Poulsen
64Martin Michael Jakobsen (Marver)
63Knud Kjølhede Petersen (knudkp)
62Anni Idorn
57Martin Nielsen (martin23april90)
48Anna Bland (Ingenting)
47Julie Gry Pedersen (digterinden)
40Sys Høj (Forårsglad)
40Daniel Stege Lindsjø (Ordspinderen)
36Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
36Per Jørgensen (Hellerhigh)
35Niels Cenius (Snowlion)
32Thorvald Rex (Sprogblomsten)
31Kåemer Asmussen (Kåemer)
31Inge Erhard (Inghard)
27Mikkel W Grøn (Mikkel Grøn)
27Camilla Nørgaard (Lille)
27Chrysanthe Appollina (LittleJensen)
26Ulla Hexibru (heksemutter)
25Dean Rerup Holmberg (MrDD)
24Ann R. Sørensen (Savanti)
23Karin Askholm (Askholm)
23Ole Madsen (o-madsen)
22Rubertus Michel Thomannson (Tommen1986)
22Amalie S. Hjarsen (Malle2684)
21Elisabet Gjedbo (Ebetzer)
20Syrene Hvid
19Mette Boe Christensen (MollyTrine)
17Oliver Roed-Sørensen (Oliver1234)

Flest modtagne

Seneste 100 dage

112Nils Højsager-Jessen (storyteller)
101Jacob Patrick Poulsen
84Anna Bland (Ingenting)
62Anni Idorn
56Martin Michael Jakobsen (Marver)
47Christian de Groot-Poulsen (deGroot)
46Julie Gry Pedersen (digterinden)
41Daniel Stege Lindsjø (Ordspinderen)
38Syrene Hvid
37Ole Madsen (o-madsen)
36Martin Nielsen (martin23april90)
36Adam Madsen (ErDetSåVigtigt)
34Knud Kjølhede Petersen (knudkp)
33Ann R. Sørensen (Savanti)
31Ulla Hexibru (heksemutter)
29Sys Høj (Forårsglad)
29Ida Pedersen (Anita A)
28Lars Peter Hansen (Suez)
26Oliver Roed-Sørensen (Oliver1234)
23Rubertus Michel Thomannson (Tommen1986)
23Kit Ernst (Mott)
21Vincent Rasmussen (Ung Poet Vincent)
21Per Jørgensen (Hellerhigh)
20Sandy Destiny Valentin
19Cecilie Hansen (ciliehansen)
18Natasja Fichera (Natasjafgr)
18Søren Sørensen (thevoid)
18Piet S Knudsen (SpiritInk)
17Diana Nielsen (Dibani)
16Dean Rerup Holmberg (MrDD)