Om at udøve skade på sig selv



1Min livshistorie - Episode 4
Følelsen af mindreværd bag facaden · Jeg håbede sådan, håbede, håbe... [...]
Livshistorier
16 år siden
0Min livshistorie - Episode 3
Sexlege i 1. klasse? · Jeg ved, jeg ikke skal være flov over denne ... [...]
Livshistorier
16 år siden
0Min livshistorie - Episode 2
Ikke bare leg · Jeg ved ikke hvilken klasse jeg gik i, men det var ... [...]
Livshistorier
16 år siden
6Min livshistorie - Episode 1
En ny sidekammerat · Jeg var ikke specielt vellidt i min klasse, de... [...]
Livshistorier
16 år siden

Puls: 5,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anna Mortensen (f. 1988)
Der er et middel for alt. Nogen gange er midlet bare ikke særlig hensigtsmæssigt. Det handler om at overleve, at stå imod og klare sig igennem.
Der er mange måder at tackle svære situationer på: Nogen spiser ikke, skærer i sig selv eller andre måder at få smerten ud på. Fælles for dem er, er at det løsner lidt op på smerten, dog ikke på en ikke særlig hensigtsmæssig måde. Og så er det også et spørgsmål om at identificere sig selv. Fordi ens identitet forsvinder i al smerten. Så kan man sige "Jeg er pigen, der sulter mig selv" og derved har man en identitet, som andre har i deres job eller hus eller børn.

At udhungre, skære i sig selv eller på anden måde gøre skade på sig selv på, er alt sammen et tegn på, at verden ramler om ørene på en. Så bliver smerten brugt på at udsætte den psykiske smerte et kort øjeblik - eller i hvert fald glemme den - for så at komme igen lidt efter. Men det at den går væk - også selvom det kun er for to sekunder - er nok til, at man bliver ved med at vedholde den fysiske, påførte smerte.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/12-2006 20:15 af Anna Mortensen (Shanya) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.