1Min livshistorie - Episode 4
Følelsen af mindreværd bag facaden · Jeg håbede sådan, håbede, håbe... [...]
Livshistorier
16 år siden
0Min livshistorie - Episode 3
Sexlege i 1. klasse? · Jeg ved, jeg ikke skal være flov over denne ... [...]
Livshistorier
16 år siden
0Min livshistorie - Episode 2
Ikke bare leg · Jeg ved ikke hvilken klasse jeg gik i, men det var ... [...]
Livshistorier
16 år siden
6Min livshistorie - Episode 1
En ny sidekammerat · Jeg var ikke specielt vellidt i min klasse, de... [...]
Livshistorier
16 år siden
2Tvang
Jeg havde mærket det, allerede da jeg stod op. Stemmerne havde væ... [...]
Livshistorier
16 år siden

Puls: 5,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anna Mortensen (f. 1988)
I starten er det noget særligt. Noget så smertefuldt, at man ikke kan beskrive det. Efterhånden som det sker oftere og oftere, bliver det hverdag. Ikke noget man tænker særligt over når det sker. Selvfølgelig bliver det ved med at være stærkt ubehageligt, men det unormale bliver efterhånden normalt.
Det er det der er så skræmmende. Når grænserne flyttes og de abnorme og absurde bliver normalt.

I starten blev jeg flov over det der skete, når det skete. Det var unormalt og hvad tænkte de mon? Når jeg stod der og ruskede i døren, og de forsøgte at bryde ind til mig med alle midler. De råbte, de tog fat i mig, de trøstede. Intet hjalp. Jeg var i min egen verden.

I starten frygtede jeg aftnerne. Det var som regel der det skete. Og jeg hadede det. Og hader det stadig. Det var her jeg blev stærkt psykotisk og bare ville ud. Stensikker på, at personalet ville slå mig ihjel, hvis jeg blev bare et sekund længere.
Jeg hev og sled i døren, sikker på at den ville gå op, hvis jeg bare hev længe nok i den. Tanken om at en låst dør, ikke bare springer op, forekom mig uendelig fjern.

I starten hadede jeg sprøjter. For det var det jeg fik, når jeg havde det som jeg havde. Injektion kaldes det - med tvang. For når jeg var derude, så var der gift i medicinen. De gav mig det så med tvang og jeg kæmpede kampen mod medicinen for ikke at falde i søvn. Men det lykkedes aldrig. Altid blev jeg så træt, at jeg ikke orkede at kæmpe mere og faldt udmattet i søvn.
Men inden det virkede blev jeg holdt nede i min seng af to personaler. De forsøgte at få mig til at trække vejret normalt, så jeg ikke hyperventilerede af angst. En gang hyperventilerede jeg 1 time.

Og det værste af det hele er, at dette helvede stadig forekommer. Næsten hver eneste dag.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/12-2006 20:16 af Anna Mortensen (Shanya) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 330 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.