Tekstdebatter · kreative pauser

4 svar
Senest opdateret 6 år siden · 3 bruger(e) deltager
6 år siden

Hvordan oplever i det med pauser i jeres skriverier? når i ikke har mere at sige, og ikke syntes at få mere ud af sig selv, kommer det igen af sig selv? eller er det bare, nå nu må jeg vel også lige skrive et eller andet så jeg ikke glemmer det?

6 år siden
6 år siden

Hej Ole

Begge dele. Slipper inspirationen op, hvilket den regelmæssige og uregelmæssigt gør, så lader jeg det ligge, for skriver jeg da, bliver det noget l... øh! ... hø. andre gange, hvis der går for lang tid, sætter jeg bare og skriver. Det bliver ganske rigtigt noget hø, men det sker, at man rammer en åre, og så kan der alligevel ske noget. - Betingelsen er dog, at der er noget man brænder for at få fortalt.

Kåemer

6 år siden
6 år siden

ok, tak for det, jeg har været vant til at det hele bare flyder, og så når det 'pludselig ikke gør det mere, hvad så? så tak for svaret

6 år siden
6 år siden

Inspiration kommer og går for mig personligt og jeg tænker det er det samme for de fleste der udtrykker sig kreativt, men jeg sætter mig alligevel for, så vidt som muligt, at skrive en lille smule hver dag - også når inspirationen mangler, så kan det godt være det bliver noget juks, det der kommer ud, men det behøver ingen andre jo for den sags skyld at se, det er blot en hjælpsom måde for mig at holde mit skriveri i gang indtil inspirationen vender tilbage og det jeg skriver ikke længere bare er ordopkast.

6 år siden
6 år siden

Hej Syrene, ok, jeg tror også at opsøge steder hjælper tankerne på vej, hvis man har nogle ynglingssteder, en bænk i en park en cafe, fx idag var jeg på cafe og fik et par linier til et digt, som jeg skrev videre på da jeg kom hjem

men tak for svaret

Ole

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten kreative pauser er startet 31/05-2017 10:57 af Ole Madsen (o-madsen) og er placeret under Tekstdebatter.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

5Dine største inspirationskilder?
6 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
25 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
26 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 18 dage siden · David H
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 2 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 3 dage siden · Tungnemt

Tekstdebatter

5Dine største inspirationskilder?
6 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
25 dage siden · Tungnemt
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 3 dage siden · Tungnemt
5Jeg er ny og vil gerne rigtigt i ga...
4 måneder, 20 dage siden · Skriverkunstner
34Hvad inspirerer dig
4 måneder, 21 dage siden · Skriverkunstner
4Til dem der skriver romaner...
8 måneder, 1 dag siden · MollyTrine
3Redigering for nybegyndere
10 måneder, 28 dage siden · Zofrost