Bøger, forlag og litterært · Et Spørgsmål

6 svar
Senest opdateret 2 måneder, 7 dage siden · Bondekonen, Morpho, dino, thevoid, Kåemer, Engbo
2 måneder, 10 dage siden

Er det sådan, at det man skriver offentligt ud, eksempelvis som her på Fyldepennen ikke kan sendes til forlag, da det betragtes som udgivet materiale?
Mvh
Camilla

2 måneder, 10 dage siden
2 måneder, 9 dage siden

Jeg kan desværre ikke svare; men vil også gerne vide...?

2 måneder, 9 dage siden
2 måneder, 9 dage siden

Jeg mener, at forlagene er blevet mere liberale i denne henseende. Naturligvis vil de helst have noget der ikke er offentliggjort i forvejen, Hvorfor udgive noget som potentielle købere allerede har læst. - Men altså tjek forlagenes hjemmesider, der må deres betingelser vel stå.

Kåemer

2 måneder, 9 dage siden
2 måneder, 8 dage siden

jeg har fået en mail fra et forlag om at bare sende materiale ind og lige nævne det har været postet på andre offentlige medier, jeg tænker og som Kåemer er inde på at det nok er med i deres overvejelser i en godkendelse...så det har bare at være godt det man skyder af til dem.

her er nu også skide hyggeligt, jeg synes fyldepennen burde lave nogle konkurrencer hvor prisen feks kunne være en udgivelse

hvis andre har rettigheder på dine værker dur det selvfølgelig ikke at sende ind!

2 måneder, 8 dage siden
2 måneder, 8 dage siden

Jeg tror ikke at Fyldepennen har kapital til traditionelle udgivelser. Men Fyldepennen udgiver da i stor stil! Nemlig som E-bøger. Man kan bare gå igang.

2 måneder, 8 dage siden
2 måneder, 8 dage siden

Tak for svar.
Mvh
Camilla

2 måneder, 8 dage siden
2 måneder, 7 dage siden

Jeg har flere kapitler fra en bog, der netop er udkommet, liggende herinde. Jeg spurgte forlaget, om jeg skulle fjerne dem, men de blev enige med sig selv om, at det var ikke nødvendigt. Om ikke andet kunne de måske virke som reklame. Det er kun nogle kapitler, og der er lavet en del ændringer på dem, så i princippet er det jo ikke helt det samme som den færdige bog længere. Jeg tror dog ikke alle forlag har den holdning, så spørg for en sikkerheds skyld.

2 måneder, 7 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Et Spørgsmål er startet 10/12-2017 21:01 af Camilla Weidinger (Morpho) og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

13Åh nej! - Ikke igen!
2 timer siden · Kåemer
1640Dagens ord
18 timer siden · Engbo
4Skrivegruppe Midtjylland
20 timer siden · Kato
10Hvad er du taknemmelig for i dag?
23 timer siden · kirstine12
36Dagens Vits
1 dag, 15 timer siden · leviP
0illustrationer