Bøger, forlag og litterært · Søger kritik af Digtsamlings opsætning

4 svar
Senest opdateret 1 år, 8 måneder siden · 3 bruger(e) deltager
1 år, 10 måneder siden

Hej fyldepennere :-)

Jeg har netop samlet alle mine digte til samlingen "Stiløst Land" som nu skal indsendes til forlaget Gyldendal. Jeg har før forsøgt udgivelse ved netop Gyldendal, men det var med både essays, dagbogsindlæg, noveller og altså digte. Dengang fik jeg (forståeligt!) afslag uden begrundelse. Sidst søgte jeg kun udgivelse ved Gyldendal, i marts 2021, og ved afslaget droppede jeg projektet. Denne gang vil jeg forsøge udgivelse andetsteds ved afslag, stolt over mit værk skrevet over ca. 3 år.

Denne samling er udelukkende digte, er på 65 sider samt 2 siders introduktion. Jeg har ikke lavet en indholdsfortegnelse eller sidetal, og opsætningen er tilpasset digtenes komposition.

Gyldendal forlanger et fysisk eksemplar tilsendt hvor andre forlag kan nøjes med at få det over mail. Mit spørgsmål er nu om nogen herinde vil tage et hurtigt kig på samlingen - ikke nødvendigvis for at læse teksterne, men for at se på introen/salgstalen til Gyldendal og evt. andre forlag?

Desuden er jeg også i tvivl om hvorvidt det er nødvendigt eller ej med indholdsfortegnelse samt sidetal - jeg bruger Libreoffice, og sidst jeg skulle sætte sidetal på var det virkelig en kamp fordi det rykkede på teksterne som så skulle tilpasses igen.

Hvis du er interesseret vil jeg skylde dig en stor tjeneste!! I så tilfælde smid et ord her eller privat, og jeg sender et downloadlink til .pdf-filen eller .odt-filen, alt efter ønske :-)

Kærlig hilsen Ansu

1 år, 10 måneder siden
1 år, 9 måneder siden

Jeg ville sætte sidetal på, men undlade indholdsfortegnelse.
Smid mig gerne et eksemplar, kigger gerne på det hvis det er en hjælp.
Kh

1 år, 9 måneder siden
1 år, 9 måneder siden

Hej Aurora,

tusind tak for dit tip! Jeg har for nylig fået en dygtig forfatter til at tage et kig og kommentere, og da jeg nemt væltes af manglende overskud og overblik (!) må jeg hellere holde mig til én betalæser for nu, men tusind, tusind tak for tilbuddet!

mvh Ansu

1 år, 9 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Du kan kikke på latex, feks. overleaf:https://da.overleaf.com/
Det tager lidt tid at vænne sig til at bruge. Men når det først kører, klarer det alt vedrørende formatering. Du kan feks. let indsætte index osv.

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Meget spændende hjemmeside, tusind tak @belmindelig!

1 år, 8 måneder siden

Besvar debattråd

Debatten Søger kritik af Digtsamlings opsætning er startet 03/02-2022 18:11 af Ansu Orheim (Ansu) og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
22 timer siden · Inghard
19Dagens DJ
23 timer siden · David H
5Overgreb er tortur - lovforslag
5 dage siden · HamDenKorte
8Poesi forlag søges
6 dage siden · heksemutter
21Dagens citat
8 dage siden · DagensDJ
3Dagens Dok