Hej fyldepennere :-)
Jeg har netop samlet alle mine digte til samlingen "Stiløst Land" som nu skal indsendes til forlaget Gyldendal. Jeg har før forsøgt udgivelse ved netop Gyldendal, men det var med både essays, dagbogsindlæg, noveller og altså digte. Dengang fik jeg (forståeligt!) afslag uden begrundelse. Sidst søgte jeg kun udgivelse ved Gyldendal, i marts 2021, og ved afslaget droppede jeg projektet. Denne gang vil jeg forsøge udgivelse andetsteds ved afslag, stolt over mit værk skrevet over ca. 3 år.
Denne samling er udelukkende digte, er på 65 sider samt 2 siders introduktion. Jeg har ikke lavet en indholdsfortegnelse eller sidetal, og opsætningen er tilpasset digtenes komposition.
Gyldendal forlanger et fysisk eksemplar tilsendt hvor andre forlag kan nøjes med at få det over mail. Mit spørgsmål er nu om nogen herinde vil tage et hurtigt kig på samlingen - ikke nødvendigvis for at læse teksterne, men for at se på introen/salgstalen til Gyldendal og evt. andre forlag?
Desuden er jeg også i tvivl om hvorvidt det er nødvendigt eller ej med indholdsfortegnelse samt sidetal - jeg bruger Libreoffice, og sidst jeg skulle sætte sidetal på var det virkelig en kamp fordi det rykkede på teksterne som så skulle tilpasses igen.
Hvis du er interesseret vil jeg skylde dig en stor tjeneste!! I så tilfælde smid et ord her eller privat, og jeg sender et downloadlink til .pdf-filen eller .odt-filen, alt efter ønske :-)
Kærlig hilsen Ansu