Bøger, forlag og litterært · Valg af forlag til digtsamling

3 svar
Senest opdateret 2 år siden · 4 bruger(e) deltager
2 år siden

Hej alle sammen

Jeg går med overvejelser om at udgive en digtsamling.

Jeg har derfor været inde at kigge lidt på forskellige forlag, men synes det er lidt af jungle at finde rundt i, hvilken et forlag man bør anvende.

Jeg vil derfor høre jer, om i har nogle erfaringer med udgivelser generelt og/eller udgivelser af digtsamlinger, samt hvilket forlag i har anvendt i den forbindelse?

På forhånd tak :)

2 år siden
2 år siden

Følger lige med her :D

2 år siden
2 år siden

Der er jeg også, følger med :-)

2 år siden
2 år siden

Jeg har ingen erfaringer med at få udgivet. Det er et helvede at sende ind. Jeg har ikke hørt om et sted der begrunder afslag. Og jeg tror ikke forlagene er så meget for debuterende lyrikere. Der er nogle lister som feks. den her:
http://www.solaas.../forlagsliste.htm

Jeg tror umiddelbart det bedste du kan gøre er at sende til en bunke forlag (5-10 stykker) og se om du får noget som helst andet end ubegrundede standardafslag ud af det. Hvis du gør, kan du følge op. Jeg tror den bedste måde at blive udgivet på er at komme i tidsskrifter som Hvedekorn eller Slagtryk. På den måde har du ligesom noget på dit "cv". Alternativt kan du undersøge om du kan komme på forfatterskolen eller en lignende skole. Sådan et sted kan du få nogle kontakter.

Alternativt kan du selvudgive bogen. Men det skal du nok lige læse op på. Nogle selvudgiverforlag tager vist røven på en. Og jeg tror det er svært at komme nogen vejene med en selvudgivelse. Hvis det bare er til dig selv og dine venner/familie, er det jo helt fint med selvudgivelse.

Det er ikke for at tage modet fra dig. Men det er virkeligt en kedelig branche. Og ofte synes jeg den virker tilfældig.

2 år siden

Besvar debattråd

Debatten Valg af forlag til digtsamling er startet 07/11-2021 15:19 af Katja Jørgensen (Anonymousi) og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Astronautens Poetik
3 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
3 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
7 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
16 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
1 måned, 6 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 28 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder, 10 dage siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 12 dage siden · Ansu

Bøger, forlag og litterært

8Poesi forlag søges
4 måneder, 6 dage siden · heksemutter
3Forlags forretnings-model
4 måneder, 28 dage siden · Ansu
4Vedrørende litteraturtidsskrifter
7 måneder, 9 dage siden · heksemutter
0Hvilket forlag passer til min bog?
10 måneder, 21 dage siden · David H
0Erfaringer med forlagene Wadskjær o...
1 år, 1 dag siden · Asger Nørlund
0Harry Potter - for yngre børn?
1 år, 3 måneder siden · Løvinde
7Anbefalinger til forlag?
1 år, 7 måneder siden · Krimi4Y
4Søger kritik af Digtsamlings opsætn...
2 år siden · Ansu
3Valg af forlag til digtsamling
2 år siden · belmindelig