Ordet er frit · Værdier

5 svar
Senest opdateret 5 år siden · 4 bruger(e) deltager
5 år siden

Jeg har en livsfilosofi, hvor det man SIGER og det man GØR skal passe sammen.
Hvordan kan det være, at det er svævende i dag, er det fordi vi ikke siger det højt for os selv, ELLER ER DET FORDI VI SPEJLER OS I ANDRE , OG SÅ SER DE UD TIL AT DE LYKKES MED DET, SÅ GÅR DET NOK?
Kan vi vende skuden om,.
VH. HANNA FINK

5 år siden
5 år siden

Ja, det burde jo være en selvfølge, at det man siger og gør skal stemme overens. Det synes jeg nu også de fleste mennesker gør, men det er da rigtigt, at der ind imellem bliver et misforhold. Er det ikke sådan, at der er visse mennesker man er særlig glad for, fordi man ved, at man kan regne med han siger.

5 år siden
5 år siden
#2

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Det interessante er at man udvikler sig med årene på den ene eller anden måde godt eller mindre godt, alt eftersom man lærer af livet. Derfor er livet en proces som begynder som barn. Vi igen influere andre er det vores børn eller er det på arbejdspladsen. Alt eftersom hvor man står i livet har man mod eller ikke til at omgås sandheden.
Personligt tror jeg, at man kan få noget godt ud af enhver situation. Kun det at forstå andre giver genklang som bliver værdsat. Et menneske som handler ondt eller dårligt bruger også den rette holdning af andre. Interessant er at alle bruger en eller anden eller nogle, for at komme til rette med sig selv i livet.

5 år siden
5 år siden

Jeg husker selv Inghard, hvordan jeg som barn hørte på mine forældre, når vi som barn var på ferie hos vores familie i Jylland, forgøjle vores liv i Kbh.
Som ihvertfald ikke lignede det liv jeg kendte fra vores virkelighed hjemme dengang.
Måske har mennesker brug for at pynte lidt på fakta, og hvis man kører i et hamsterhjul og de ting man udtrykker, kun er drømme.
I dag med de netværk og kontakter man ikke kender, kan der være svært for de unge at forstå, og knække koden for hvordan livet hænger sammen. Derfor mener jeg at det er rigtig vigtig at familien i dag giver et godt fundament for deres børn og ikke kun giver samfundet skylden for når det går galt. Giver det mening for jer. Vh. Hanna Fink

5 år siden
5 år siden

Jeg er fuldstændig enig - i dag sklal man se til at børn har det rette fundament på mange områder. Det begynder i familien, og forsætter med børnebørnene.
Det familie liv vi har givet vores børn er ikke det samme som jeg fik, men jeg husker fra min mormor: Hvis der er noget du ved ikke er rigtigt, så gør det bedre. Hvis ens forældre har vist kærlighed kan man også tilgive det man ikke selv ville gøre. Mvh Inge

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Værdier er startet 20/11-2018 09:52 af Hanna Fink (Fink) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Astronautens Poetik
2 dage, 15 timer siden · Tungnemt
0Løn er tabu
2 dage, 21 timer siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
6 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
16 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
1 måned, 5 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 28 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder, 9 dage siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 12 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 13 dage siden · Tungnemt

Ordet er frit

1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
3 måneder, 24 dage siden · Skriverkunstner
3Dansk eller Engelsk?
4 måneder, 20 dage siden · cell
521Kontraster
4 måneder, 28 dage siden · Brehmer
1Spørgeskema; Hjælp mig lige med min...
10 måneder, 6 dage siden · Snowlion
1Pennemakker efterlyses (ihærdigt)
10 måneder, 29 dage siden · ScribblyCat
4Se verden i et nyt lys!
1 år, 4 dage siden · heksemutter
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 år, 1 måned siden · Bullensohn
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
1 år, 2 måneder siden · Eddie
0Wadskjær Forlag
1 år, 2 måneder siden · RBAN
4Hvordan håndterer man skriveblokade...
1 år, 3 måneder siden · grkemacar