Ordet er frit · Dagens Dammark ,døde mink

6 svar
Senest opdateret 3 år siden · 4 bruger(e) deltager
3 år siden

Det der sker i Danmark er lagt op til debat. Det er noget med at man vidstnok har ytringsfrihed i Danmark. Og nu har jeg lyst til at dele mine tanker med jer her på fyldepennen .

Jeg læser af og til nyheder men ikke hele tiden. Jeg læste om, at flere hundrede faktisk mange flere mink er blevet aflivet. Ikke nok med det, der er blevet tabt en masse mink ude på motorvejene hvor de ligger og flyder. Der er oprydnings på vej. De skriver mink ikke smitter med corona med mere. Men hvorfor skulle alle disse egentlig så aflives???. Det eneste der er godt ved dette er, at så slipper minkene for at leve i menneskenes fangenskab .
---.
Det der sker i Danmark lige nu er under alt kritik . Jeg får lyst til at synge den sang med Natasha Giv mig Danmark tilbage.

Denne debat vil ikke kun handle om mink, men alt det der er relateret hertil og alle har ret til at komme med Kommentarer . Det jeg burde have sagt i skolen men ikke fik gjort. Vil jeg ytre nu for hver gang der sker noget jeg ikke bryder mig om ,dog vil mine digte væge lyse for jeg har et lyst sind. Og alligevel vil der komme digte med samfunds kritik .

Men denne gang har jeg brug for at dele mine tanker med jer så de ikke sætter sig fast.

God dag til jer alle . Coroana eller ej . Covid eller ej. Og alt det imellem der bliver fortiet .
Husk nyde livet ikke alt er politik . ( heldigvis for det)❤️❤️❤️❤️❤️
Mvh Savanti .

3 år siden
3 år siden

Det kunne være på tide at TV genudsendte Holbergs komedie: "Den politiske kandestøber."

3 år siden
3 år siden

Den må jeg se på youtube så ? Flemming .

3 år siden
3 år siden

Youtube? Hmmm. Det ville nok forbavse mig lidt om den var der, men hvem kan vide?

3 år siden
3 år siden

Hej Flemming jo den findes. Odense teater har lavet et show med det. Lige netop den titel du benævner.
Men det er ikke der jeg vil hen.
Det , alvoren i alvoren jeg vil hen derhen bag facaden uden at gøre grin med det. Vil gerne holde det lidt adskilt det sjove må vente lidt. Vil kende kendsgerninger dem som giver konsekvenser for Danmark . Og borgerne . Bag mundbindene.Og minkene dyrevelfærd eller mangel på samme. Retssikkerhed. Brud på loven. Mvh Savanti .

3 år siden
3 år siden
#5

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

3 år siden
3 år siden
#6

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

3 år siden

Besvar debattråd

Debatten Dagens Dammark ,døde mink er startet 08/11-2020 11:09 af Ann R. Sørensen (Savanti) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

45Dagens DJ
1 dag, 4 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
6 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
6 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
23 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
28 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
28 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 2 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 12 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 24 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 5 dage siden · Kafkaesque

Ordet er frit

1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
4 måneder, 20 dage siden · Skriverkunstner
3Dansk eller Engelsk?
5 måneder, 16 dage siden · cell
521Kontraster
5 måneder, 24 dage siden · Brehmer
1Spørgeskema; Hjælp mig lige med min...
11 måneder, 2 dage siden · Snowlion
1Pennemakker efterlyses (ihærdigt)
11 måneder, 25 dage siden · ScribblyCat
4Se verden i et nyt lys!
1 år, 1 måned siden · heksemutter
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
1 år, 3 måneder siden · Eddie
0Wadskjær Forlag
1 år, 3 måneder siden · RBAN
4Hvordan håndterer man skriveblokade...
1 år, 4 måneder siden · grkemacar