Lad Sommerfuglen Flyve


16 år siden 0 kommentarer Digte

0Lad Sommerfuglen Flyve
Du var smuk og dejlig - Jeg var fuld og til stede. · Vi fulgtes og ... [...]
Digte
16 år siden
3May Hell treat you better than Earth
Bladene vislede. Det kunne være vinden, et dyr, en fugl. Kun det ... [...]
Noveller
17 år siden
1Regn
Det var den mest regnfulde nat i Orchid Bays historie. Det havde ... [...]
Noveller
17 år siden
0Opgaven
Jack skyllede endnu en Lazy Brew ned og bestilte i samme bevægels... [...]
Noveller
17 år siden
7Life sucks and then you lie
Livet stinker og vi bliver nød til at acceptere det hvis vi ønske... [...]
Essays
17 år siden
3LSD
Livet er ikke en film · Livet er ikke et reality program · Livet er e... [...]
Digte
19 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kenneth Dürrholm (f. 1984)

Du var smuk og dejlig - Jeg var fuld og til stede.
Vi fulgtes og skiltes smilende.
Vi vidste begge to at noget nyt og godt var på vej.
En fem år gammel drøm forvandledes pludselig til virkelighed - vores virkelighed.

Din besked kom altid sammen med mørket - skal vi ses?
Jeg skyndte mig igennem den kolde nat.
Du ventede på mig i din varme lejlighed.
Lejligheden der var vores virkelighed - vores elskovs puppe.

Der var dybe aftener, befriende nætter og fjollede morgener.
Jeg sagde og hørte ting jeg aldrig før havde sagt og hørt
Og følte ting jeg kun havde hørt om, men ikke troede fandtes.
I vores puppe var jeg for første gang hjemme.

Din besked kom altid sammen med mørket - jeg er hjemme nu…
Jeg gik igennem natten, du læste din bog færdig.
Jeg drillede, du misforstod - du spurgte, jeg tav.
Men da natten kom var vi igen ét - i vores puppe.

Mørket kom, men din besked kom ikke.
Jeg ventede, så endnu en film - men stadig ingen besked.
Jeg kiggede op i loftet og tænkte:
Har vores virkelighed kvalt os - vores puppe?

Du er smuk og dejlig - jeg er tom og fjern.
Vi snakker, men siger intet.
Vi kigger, men ser intet.
Aldrig før har jeg haft det sådan.
Vi må bryde af den puppe vi begge to har bragt os i
Og se om vingerne kan bære - eller om den virkelige virkeligheds fluesmækker knuser os.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/04-2008 12:50 af Kenneth Dürrholm (Kenneth) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.