0Lad Sommerfuglen Flyve
Du var smuk og dejlig - Jeg var fuld og til stede. · Vi fulgtes og ... [...]
Digte
16 år siden
3May Hell treat you better than Earth
Bladene vislede. Det kunne være vinden, et dyr, en fugl. Kun det ... [...]
Noveller
17 år siden
1Regn
Det var den mest regnfulde nat i Orchid Bays historie. Det havde ... [...]
Noveller
17 år siden
0Opgaven
Jack skyllede endnu en Lazy Brew ned og bestilte i samme bevægels... [...]
Noveller
17 år siden
7Life sucks and then you lie
Livet stinker og vi bliver nød til at acceptere det hvis vi ønske... [...]
Essays
17 år siden
3LSD
Livet er ikke en film · Livet er ikke et reality program · Livet er e... [...]
Digte
19 år siden
8Foragt for Fordybelse
Jeg er ved at være så fucking træt af det her lorte hurtige infor... [...]
Essays
19 år siden
4Too Much Love Will Kill You
Never has a girl looked so beautiful in the long history of manki... [...]
Noveller
19 år siden
3Fire ens
Sveden piblede frem på Lennys skaldede isse. Han var nede med 3.0... [...]
Noveller
19 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kenneth Dürrholm (f. 1984)
Jack skyllede endnu en Lazy Brew ned og bestilte i samme bevægelse en ny. Egentlig brød han sig ikke særlig meget om øl, men idag havde han brug for al den virkelighedsflugt han kunne få. Det at sidde og drikke øl på en skummel blues bar kaldet "The Heat Joint" var nok noget af det fjerneste man kunne komme fra Jacks hverdag uden at forlade Orchid Bay.
   Der var live musik i baren, så længe det varede. Jack regnede nemlig med at den sorte guitarist, der forsøgte at synge "The Thrill is gone" i mellem hans dæmoniske host, kunne dø når som helst. Jack misundte ham. Tænk at kunne dø hvert øjeblik imens du gjorde noget du elskede at gøre. Jack havde kun elsket en ting og det havde han mistet.
   Bartenderen, der var en ungdommelig asiatisk mand, stillede en øl foran Jack.
   "Den her er på husets regning. Du ser ud til at have brug for det."
   Den asiatiske mand blinkede til Jack og gik så videre til den næste kunde.
   Jack kiggede sig selv i spejlet bag sprutflaskerne. Tre dage gamle skægstubbe, røde øjne med store sorte poser under, fedtet pjusket hår og arret. Arret der havde ændret hans liv fra Ikea-drømmen til et etværelses uden bad. Han lugtede kort sig selv under armene, men tog hurtigt næsen til sig igen. Han lugtede af det han lignede. En ulækker urinbefængt bums. Jack kiggede ned af sig selv og indså at han stadig havde sit jakkesæt på, det var godt nok ikke så rent som da han tog det på i tirsdags, men stadigvæk et lækkert dyrt jakkesæt.
   Jack bundede sin Lazy Brew og bestilte en ny.
   Tænk for bare et år siden havde han været en fucking bigshot. En mand som folk havde respekt for. En mand med ambitioner. En mand med... ja, en mand med en familie. Et liv. Nu havde han kun en ting tilbage: Opgaven.
   Jack fiskede en pakke Grand Gold op fra sin jakkelomme og tændte en smøg. Bare en øl mere og så skulle der arbejdes.
   "Hejsa. Har du ild?"
   Jack drejede hovedet mod lyden og stirrede direkte ind i en perfekt kavalergang. Hans blik hang der et par sekunder indtil stemmen talte igen.
   "Hey makker. Har du ild?"
   Det lød som om stemmen kom oven over de fyldige bryster. Jack slog blikket op og så direkte ind i et par smukke blå øjne. Han tabte mælet og samtidig sin smøg.
   "Hovsa. Du tabte vist noget der."
   Grinede kvinden med de smukke blå øjne. Jack stirrede på hende imens hun bukkede hendes perfekte krop ned for at samle cigaretten op. Hun var iført en rød kjole, som hun kun lige akurat kunne presse hendes velformede krop ned i. Han synkede en stor klump.
   "J-Ju-Julia?"
   Kvinden med den perfekte krop kiggede undrende på ham imens hun tændte sin cigaret med den smøg Jack havde tabt på gulvet.
   "Nej søde. Jeg hedder Gloria, men du må da gerne kalde mig Julia, hvis du vil."
   Gloria smilede og lagde en hånd på Jacks inderlår.
   "Det bliver 3$, makker."
   Sagde den asiatiske bartender arrigt og stillede en Lazy Brew foran Jack.
   Jack kiggede lettere forvirret på bartenderen og lagde så hurtigt et par dollars på bardisken. Den asiatiske bartender gik videre til de næste kunder imens han stirrede vredt på Gloria.
   Gloria lod langsomt sin hånd glide længere op ad Jacks lår.
   "Uhada. Der er vist nogen der er i godt humør i aften, hva?"
   Hviskede Gloria i Jacks øre. Jack tog et sip af sin øl og vente halvvejs ryggen til Gloria.
   "Vi skal jo bare have det lidt sjovt og så vidt jeg kan mærke er du klar."
   Gloria strammede sit greb om Jack.
   "Kom nu med mig om i gyden. Det bliver sjovt."
   Gloria tog Jacks hånd og hev ham ud af blues baren. Jack havde egentlig hverken tid eller lyst til det, men det var som om han ingen vilje havde. Gloria kunne gøre hvad hun ville med ham. Kvinder havde altid haft den magt over ham. Især Julia. Hun duftede enda som hende.

Da de kom udenfor opdagede Jack at det var blevet mørkt. Havde han virkelig siddet så lang tid i baren? Kvinden ved hans side dirigerede ham til højre om imod en baggyde til The Heat Joint. Jack havde svært ved at stå på sine egne ben, så Gloria nærmest bar ham om i gyden hvor hun lænede ham op af muren. Hun kiggede afventende ned i gyden, imens hun fraværende kærtegnede Jack.
   "Julia... Jeg er virkelig ked af det hele... Jeg skulle aldrig..."
   Jack mistede balancen og væltede ned i en bunke papkasser og gammelt affald. Gloria stod og kiggede opgivende på ham, så slog hun utålmodigt blikket ned i gyden.
   "Så må jeg jo bare gøre det selv"
   Sagde Gloria og begyndte at gennemsøge Jacks lommer.
   "Jeg vidste det ikke, Julia. Havde jeg bare vidst det... åhh... jeg er så dum..."
   "Ja, det kan du have ret i og fattig. Har du seriøst ikke mere end 10$? Hmm... dit jakkesæt ser dyrt ud. Armani?"
   Gloria tog jakkesættet af Jack og gik sin vej. Jack blev liggende i affaldet, kun iført boxershorts og wifebeater. Han havde en opgave der skulle klares, men først måtte han sove rusen ud.

"Hey! Freak? Er du okay?"
   Jack kommer langsomt til sig selv. Han kigger rundt. Han er ikke længere i gyden. Han er i et rum. Et stort, hvidt og oplyst rum fyldt med mennesker. Ved siden af ham sidder der en ung mand i starten af tyverne. Han har en del huller i ørene, plus et par stykker i næsen og en enkelt i læben. Han har grønt hår, der er sat op i en hanekam.
   "Yeah, mand. Du er i live. Cool. Okay... øhhh... du er på et hospital nu. Kan du huske hvad du hedder?"
   Jack kiggede ligegyldigt på den mærkelige mand.
   "Jack..."
   Sagde han med en meget hæs stemme. Mere hæs end den plejede at være.
   "Okay, cool. Jeg hedder Trevor. Jeg fandt dig i en gyde, mand. Du havde sgu næsten ikke noget tøj på. Der er vist nogen der har hygget sig lidt i aften? Hva?"
   Trevor prikkede til Jack med sin ene albue og blinkede inforstået med øjet. Jack kiggede ned af sig selv. Han havde et par lyserøde pyjamasbukser på og en t-shirt hvor der stod "His" på og så en pil der pegede over mod Trevor.
   "Ja, du må sgu undskylde klunset, men jeg var lige ovre ved damen, da jeg igennem vinduet så dig ligge der halvnøgen ude i gyden. Så jeg snuppede bare det første tøj jeg lige kunne finde, men ret cool at i er samme størrelse, mand."
   Der kom en læge hen til Jack og Trevor. Han kiggede lidt undrende på det mærkelige par, så rømmede han sig.
   "Hvad er problemet så med jer to?"
   Jack stirrede tomt på lægen, så opdagede han til sin store ærgelse at han havde en forfærdelig hovedpine. Efter et par sekunders pinlig tavshed begyndte Trevor at tale.
   "Okay, doktor. Ham her freaken hedder Jack og jeg fandt ham ude i en gyde. Jeg tror at han har fået liiiiidt for meget at drikke."
   "Så I er ikke... sammen?"
   Trevor kiggede først lidt spørgende på lægen, så kom han i tanke om den T-shirt Jack havde på og begyndte at grine.
   "Nej, mand. Vi er ikke sammen. Trevor-maskinen her er 100% hetro. Han låner bare damens tøj, da han ikke havde noget på, da jeg fandt ham."
   Lægen nikkede forstående.
   "Jack? Er du okay?"
   Jack kiggede på lægen og begyndte at hoste vanvittigt. Trevor begyndte at klappe ham på ryggen indtil det gik over.
   "Jeg... jeg har det fint. Jeg fik bare lidt for meget at drikke igår."
   "Hmm.. jeg tror det er bedst du kommer ind til observation. Indtil du får det bedre."
   Jack kom pludselig i tanke om hans opgave og greb fat i kraven på lægen.
   "Hvad er klokken?"
   "Rolig nu. Der er ingen grund til at blive voldelig."
   "Svar nu bare på mit spørgsmål!"
   Lægen kiggede bange over på Trevor, der bare gik væk fra Jack med hænderne i vejret, som for at signalere at han i hvert fald ikke havde noget med det at gøre. Jack tog bedre fat i lægen og rejste sig op.
   "Sig nu bare hvad klokken er, din idiot!"
   Der kom en hospitalsvagt hen til stedet. Han trak sin pistol og pegede den på Jack.
   "Slip omgående lægen eller du vil blive skudt."
   Jack kiggede over på vagten og begyndte at smile. Lige det han manglede: en pistol. Jack kastede lægen over i hovedet på vagten, så han væltede omkuld. Jack trampede hårdt på den hånd vagten havde pistolen i, så han blev nød til at give slip. Jack snuppede pistolen og studerede den.
   "Du har jo ikke engang slået sikringen fra, amatør."
   Jack slog sikringen fra og pegede pistolen på Trevor.
   "Hør her Trevor jeg spørger kun engang. Hvad er klokken?"
   Trevor kiggede skræmt på sit ur.
   "Den er 04:37, mand."
   Så havde han kun 23 minutter til at fuldføre opgaven. Fuck. Han tænkte sig om et par sekunder og en plan formede sig i hans hoved.
   "Okay Trevor. Jeg vil ikke gøre dig noget ondt, da du har hjulpet mig idag, men jeg er en meget presset mand og jeg har virkelig brug for at være et sted om 15 minutter. Så svar mig, har du en bil?"
   Trevor nikkede.
   "Før mig til den."

De kørte ned af Isham Street med 120 km/t. Jack kørte bilen og sagde ikke et ord. Han var meget fokuseret på det der snart skulle ske. Ved siden af ham sad der en meget skræmt Trevor, der for første gang i sit liv havde sikkerhedssele på.
   Trevor havde et gammlt vrag af en bil, men han havde forsikret Jack om at den kørte som en drøm. Hvilket han delvist havde ret i. Den kørte meget bedre end den så ud, men Jack havde før kørt i bedre biler. Selvom det var lang tid siden, savnede han stadig at ræse igennem gaderne i en top tunet bil.
   Det var Trevor der først brød tavsheden.
   "Okay, mand. Jeg ved ikke hvad det er du har gang i og jeg vil heller ikke vide det. Du må gerne få bilen, mand. Bare smid mig af her. Jeg siger ikke noget til nogen. Jeg fucking sværger, mand."
   Jack kiggede på Trevor, så tog han en dyb indånding og slog igen blikket ud på vejen.
   "Jeg er politimand. Eller det vil sige, jeg var politimand. En af det bedste, hvis jeg selv skal sige det. Jeg var på sporet af den her lejemorder kaldet The Defiler. En virkelig motherfucking psykopat, du ved, en af dem man bare ønsker der dør i smerte. Jeg havde ham næsten, da han kidnappede min..."
   Der trillede en tåre ned af Jacks kind. Han tørrede den hurtigt væk.
   "Har du en smøg Trevor?"
   Trevor hev en pakke Grand Gold frem fra sin inderlomme og gav Jack en smøg.
   "Ahh... Grand Gold! En mand efter mit hjerte."
   Trevor fandt en lighter frem og tændte Jacks smøg. Han tog også selv en. Jack tog et par gode hiv og hostede lidt. Så holdte han ind til siden ved en togstation. Han tog endnu et hiv og vendte sig så om imod Trevor.
   "Jeg har fundet ud af at han skal med et tog her i nat. Et tog der tager ham langt væk herfra. Han har fået for mange fjender i Orchid Bay. Min plan er at han ikke når at komme med det tog, hvis du forstår?"
   Trevor nikkede.
   "Men jeg kan ikke gøre det her alene. Han har bodyguards med. Jeg har brug for din hjælp. Vil du hjælpe mig Trevor?"
   Trevor stirrede skræmt på Jack.
   "Hjælpe dig med at slå en mand ihjel?"
   Jack tog et kort hiv af sin smøg.
   "Ikke én mand. Tre mænd. Hans bodyguards skal også dø."
   "Jamen, jeg har jo ingen våben."
   "Det er ligemeget. Jeg har en plan. Du behøver ikke at affyre et eneste skud, du skal bare hjælpe mig med at dræbe et rigtig dumt svin."
   Trevor kiggede ned i gulvet.
   "Jeg ved sgu ikke, mand. Jeg tror ikke jeg kan."
   "Selvfølgelig kan du det. Du kan bare fortælle politiet at jeg tvang dig. De vil med glæde tro på det. De kender mig jo."
   Jack grinte lidt, da han sagde det sidste. Trevor tog et ordentlig hiv af sin smøg og kiggede så Jack lige i øjnene.
   "Okay, lad os nakke det svin!"
   Der kom et stort smil frem på Jacks læber.

Der sidder tre mænd på en bænk i metroen og venter på et tog. De er alle iført jakkesæt og solbriller selvom klokken er 04:56 om natten. Der er ingen andre på togstationen. Manden i midten kigger på sit ur. Han har kort afbleget hår. De to ved hans side kigger kort tid efter også på deres ure. De har begge kulsort mellemlangt hår. De hører fodtrin i den store tomme togstation. Trinene kommer nærmere. De nærmest slæber sig afsted. De to mænd ved siden af den hvidhårede tager begge deres hånd ind under jakken. Der kommer en grønhåret mand til syne bag en af pillerne. Da han ser de tre mænd begynder han at smile og gå hen imod dem. De to sorthårede tager langsomt deres hænder væk fra det de holdte ved under deres jakke.
   "Hey gutter. Kan I ikke lige låne mig nogle mønter til en kop kaffe?"
   "Fald død om"
   Siger den hvidhårede mand.
   "Hey, hey, hey. Rolig nu, brormand. Jeg vil bare låne et par håndører."
   Den hvidhårede mand fjerner sine solbriller og kigger op på den grønhårede tigger. Tiggeren ser at han mangler det ene øje.
   "Skrid, punker svin eller jeg hiver alle dine latterlige piercinger ud og sætter dem i dine nosser."
   De to ved hans side tager igen hånden ind under jakken. De grønhårede træder et skridt tilbage, han kigger et kort sekund på noget bag de tre mænd, så kaster han sig ned bag en af pillerne. Der lyder et kæmpe brag og hovedet på ham, der sidder til venstre for den hvidhårede mand, eksploderer. Den anden sorthårede finder en pistol frem fra sin jakke og skyder bagud, imens den hvidhårede flygter om bag en pille.
   Der lyder endnu et brag og den sorthårede falder til jorden med et kæmpe hul i maven. Han kigger over på den hvidhårede og prøver at sige noget. Den hvidhårede signalerer at han skal kaste sin pistol over til ham. Med sine sidste kræfter lykkedes det den sorthårede at smide pistolen over til den hvidhårede. Han tjekker pistolen og læner sig op af pillen.
   "Sterling? Er det dig?"
   Råber den hvidhårede mand.
   "Nej, Defiler. Jeg er ikke nogen ussel lejemorder. Mit navn er Jack Valance og jeg er kommet for at få hævn."
   Der var en lang stilhed efterfulgt af to kæmpe brag. Der røg nogle stykker af pillen ned ved siden af The Defiler.
   "Ahh... Nu husker jeg dig. Politihelten. Hvordan har familien det?"
   Der lød endnu to skud. Denne gang var de rimelig tæt på The Defiler, så han valgte at løbe over til en anden pille. Jack skød flere gange efter ham og på det tredje skud lykkedes det ham at ramme ham i benet. The Defiler faldte til jorden med et smertensskrig. Jack kom frem fra sit skjulested og gik hen til den sårede mand. Han havde ramt ham lige i knæet. Jack sparkede hans pistol ud af hånden på ham.
   "Du tog alting fra mig. Alting. Nu skal du dø."
   Jack pegede pistolen mod The Defilers hoved.
   "Inden du skyder mig vil jeg bare lige sige en ting..."
   Jack fjernede pistolen.
   "... Din kone var et fantastisk kna...."
   Der lød et kæmpe brag og The Defilers hoved var et med gulvet. Jack skød tre gange mere, så vendte han sig om og begyndte at gå væk. Trevor kom frem fra sit skjul.
   "Fik du ham?"
   Sagde han rædselslagen.
   Jack smilede.
   "Har du en smøg, Trevor?"
   Trevor gik letter chokeret hen til Jack og gav ham en smøg og tændte den for ham. Jack klappede ham på skulderen.
   "Du klarede det godt."
   Trevor smilede.
   "Tak, mand."
   Pludselig kom der tre politimand løbende ind i metroen.
   "Freeze! Jack, smid din pistol eller vi skyder!"
   Jack smilede til Trevor.
   "Jeg sagde jo at de kendte mig."
   Jack pegede pistolen mod sin tinding og trykkede på aftrækkeren. I det samme sekund kom 05:00 toget kørende ind på perronen.
   Opgaven var fuldført.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/05-2007 23:53 af Kenneth Dürrholm (Kenneth) og er kategoriseret under Noveller.
Teksten er på 2760 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.