3Os, dem, vi og intet
At forsvinde, uden at have afsat sig spor. · At blive glemt. · Ingen ... [...]
Digte
10 år siden
1Parkeringsplads
En ensom gadelampe oplyser vore krakelerede parkeringsplads. · Sted... [...]
Digte
10 år siden
3Et arbejde
kraftig Desaturation · Faldende blodtryk. · Dyspnø · Efterfølgende Inge... [...]
Digte
11 år siden
7Det du ikke ønsker at forholde dig til
Gamle venner. · Det stikker i hjertet. · En samtale over nettet. · " De... [...]
Blandede tekster
11 år siden
1Handlingslammet
" se mig i øjnene, og sig at du er stolt af mig! " · Håret fra den ... [...]
Blandede tekster
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Thomas Sørensen (f. 1985)

vandet presses mod den tomme glaskugle da man endnu en gang er i eksil.
i en dødsensfarlig catwalk en grå aften i April
Hør trompetens voluminøse klang da bilerne slumre forbi en 7-elleven
Tjek fortovs klovnen danse patetisk til glæden for bekendte. Føler sig jaget som ræven.
Forvrængede fængslede grin fra højtråbende hyæner. På jagt endnu en nat med døden på nakken.
Smiler skålende da en teenager glimmer tøs dykker dybt med hendes røde øjne. Forførerne forfald i disse pæne piger med enorme ridser i lakken.
Elendige ensomhed forsvinder i skummende flasker til skrigene fra blå sirener.
Brændende propiller tegner hvide streger i bass bragende haller, mens uret gnaver rynker i ungdommens by promenader.
Blodstænk i den ned trampede sne.
Kan kun frembringe bitter latter i takt til barnets kogende ske.
Sexshopper slynger neon farvede perversioner i synet på forbipasserende, der græmmes ved synet, mens deres kroppe tændes som ramt af lynet.
Løvebrøl fra indre by
- Politivold! bliver der råbt i hvilens sky.
Byen dykker mørkt i stort perspektiv.
Jeg kan føle hvordan jeg bliver drænet for liv.
Orgasmer udløser buldrende hyl
i baggårdskattes voldtægts idyl.
Kaskader af tårevædede mobiltelefons anonymitet.
Nattebørns fingre fulde af elektricitet.
Skoene fulde af cement. Da jeg trasker gennem den rungende dåselatter. Fra benede bacille befængte blenderhjerner.
Hjertekrig ud og ind mellem denne oprørske folkeskare af faldende stjerner.
Dykker mørkt for sidste gang
Dykker mørkt for sidste gang til denne alt for velkendte klang
Du blødende by du må klare det selv.
For jeg kan ikke klare at blive slået mere ihjel.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/02-2003 15:51 af Thomas Sørensen og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 258 ord og lix-tallet er 38.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.