Kommentarer til Peter Rømer


5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
"My beautiful launderette"
Svarkommentar
Hej Polina

Tak for kommentaren.

Jeg tror du har ret - teksten skal nok blive lidt mindre klodset, men jeg kan nu godt lide det ikke bliver alt for minimalistisk og perfekt - det er en svær balance :)

Rigtig glad for de ting de nævner. Du fanger både mit forsøg på at være lidt morsom i slutningen med fisken og fissen og de her drømmende aspekter.

Tak!
5 år siden
5 år siden
Polina Slosvau (polina s)
"My beautiful launderette"
Hej Peter,

Det er en spændende novelle, du har forfattet! Der er noget virkelig fedt over måden du har stykket den sammen på; jeg-fortællerens umiddelbare oplevelse med de våde lagner og ensomheden - reflektionen på meta-plan med udgangspunkt i 80'er filmen - den drømme-agtige sekvens og så fluks tilbage i virkeligheden, men denne gang fra et ydre perspektiv. Jeg elsker, at det på ingen måde virker tilfældigt på mig som læser; jeg fornemmer, der er en historie gemt i selve opbygningen af narrativet, og det er fedt!

Jeg fornemmer hans konflikter, det skelsættende i at opdage sin seksualitet, uden at du direkte sætter ord på dem; der er billederne af familien, referencen til hunden i sneen og det homofobiske overfald. Jeg var især vild med afsnittet om årstiderne; det var både en virkelig fin metafor såvel som en glidende overgang til det drømme-agtige scenarie!

Hmm, også vild med de sidste to sætninger. Fisk og fisse. Fra et niveau til et andet.

Hvis jeg skulle komme med noget kritisk brugbart (potentielt), kunne det måske være en endnu større sproglig omhyggelighed. Du har nogle ord- og sætningskonstruktioner, som for mig bliver en smule klodsede (f.eks.: "men vores forhold kunne også kunne blive spirende som foråret, eller hedt og bagende som sommermånederne", "en af mine kollegaer er sur på noget"). Småting. :)

Bedste tanker,
- Polina.
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
"My beautiful launderette"
Svarkommentar
Hej Morten - tak for kommentaren og for at gå i dybden med dine pointer. :)

Jeg har også gjort mig lidt tanker om filmreferatet - måske det skal cuttes lidt ned, men referatet spiller omvendt også en dramaturgisk rolle i og med hovedpersonen kan afspejle sig i filmen og nogle af karakterne fra filmen kommer tilbage i hans drøm. Jeg ender dog nok med at gøre noget ved det på et tidspunkt.

I forhold til den generalle dramaturgi, så har jeg har udelukkende haft fokus på den indre konflikt i det her følelsesmæssige vendepunkt i hovedpersonens liv.

Hans (heteroseksuelle) identitet smuldrer og han tænker over hvad hans familie mon vil tænke, hvilket skaber en mærkelig form for drømmende angst i ham.

Og det er i den her drømmende angst "plottet" udfolder sig.

I de her sociale medier tider tænker jeg det kunne være en interessant måde at fortælle om et sådan følelsesmæssigt vendepunkt på.

... også rent stilistisk, for det giver mulighed for at skrive lidt ekstra drømmende, ændre fortællerstemme, få ham til vågne op og så går tonen fra mareridtsdrømmende til småvulgær osv..

Men vil tænke lidt over det med mere ydre konflikt. :)
5 år siden
5 år siden
Morten Vestergaard Jensen (Morten Vestergaard)
"My beautiful launderette"
Hej Peter,

Det er en godt skrevet novelle. Du har en god fantasi og jeg kan godt lide dit sprog, som har en god, ind i mellem drømmende, ind i mellem lidt rå kant som passer godt til stoffet og din måde at flette forskellige fragmenter ind i en sammenhængende tekst. Der er uden tvivl mange gode historier i dig.

Min største anke med denne her er, at jeg kæmper lidt med dramaturgien og med at mærke jeget. Han ser sin elsker forsvinde og er efterladt alene med at skulle fordøje indtrykkene – han ved ikke, skriver du, hvad han skal gøre med følelsen. OK, det er spændende. Der ligger noget konflikt og lurer her, der gør mig nysgerrig – hvordan vil det udfolde sig? Vil hans følelser gå fra tiltrækning til skam, vil han få sig overbevist om at det ikke er noget alligevel? Vil han se på sin far på facebook og vil det få alle de svære følelser omkring ham til at vælde op?

Dernæst får du beskrevet en tilstand af distraktion og en form for rastløshed, en drømmende distance: Fragmenter af virkelighed, cyberspace, film – det er godt beskrevet og det fungerer godt som første fase i hans måde at fordøje sine indtryk på (dog synes jeg referatet af filmen bliver lidt for langt og upersonligt). Jeg kan også godt lide den måde du bruger drømmen og hans tilbagevenden til virkeligheden.

Men: Jeg ville rigtig gerne have at det hele blev forløst lidt mere. Jeg savner at jeg kommer til at mærke jeget igen, som jeg kunne i det første afsnit, og komme lidt længere ind i den konflikt der lægges op til. For ja, der er noget tiltrækning, fortæller han, hede minder, men hvad vil han stille op med det? Det er OK at han er frakoblet og distanceret et stykke tid, men jeg ville gerne have et eller andet fra ham på et tidspunkt, så han ikke bare bliver hængende der.

For eksempel kan jeg slet ikke mærke ham i slutningen, som gør mig lidt forvirret. Hvad gør det ved ham at han kommer til at tænke på det Marcel sagde? Det er jo en meget fysisk tilgang til deres forhold, modsat hans eget drømmende univers … og det virker som om det er fremmed for ham og det ikke rigtig rører ham, men tidligere har han jo beskrevet en lidenskab i forhold til Marcel også i forhold til det fysiske? Det gør mig i tvivl om hvor han er henne og det gør det svært for mig at forstå hvor han er henne, hvilket jeg ellers virkelig gerne ville … jeg ville gerne inviteres længere ind i hans tvivl og hans smerte.

Håber det giver mening. God skrivelyst!

Bedste hilsner, Morten
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
Dagdrømmeri med amfetamintømmermænd
Svarkommentar
Hej Natasja

Tak for kommentaren. :)

Teksten er inspireret af titlen på en Spotify-playliste, jeg lavede, og bærer samme titel som teksten. Så ja, den er meget stemningsinspireret af sådan nogle melankolske, elektroniske lyde.

Og kvinden, der viser sig i køkkenet, er inspireret af Frigg:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:FriggSpinning.jpg

Umiddelbart tænker jeg, at en kortfattet, direkte linje er hvad teksten har brug for til sidst - nu når resten af teksten er meget atmosfærisk og drømmende.

Men jeg vil give din kommentar lidt tanker. Måske du har ret.

I forhold til kommaer, så ved jeg faktisk ikke helt, hvad jeg skal gøre. Jeg kan godt finde ud af at sætte grammatisk komma, men jeg synes, det ser og lyder lidt forkert i en skønlitterær tekst.

.. må nok dedikere lidt tid til at studere pausekommaet lidt i dybden, så det virker lidt mere konsekvent - eller måske bare give mig hen til det grammatiske komma på et tidspunkt :)
5 år siden
5 år siden
Natashia Hansen (NAHansen)
Dagdrømmeri med amfetamintømmermænd
Hej Peter
Jeg kan rigtig godt lide den her novelle. Den har en stemning, og det er ikke så tit, jeg læser noget og mærker en stemning i det, fordi det tit bliver beskrevet snarere end underspillet. Men det synes jeg du gør rigtig godt i den her. Melankolien er malet tykt op i byen, og det er oftest der, man kan føle sig mest ensom.
2. person virker fedt og er meget usædvanlig.
Det eneste, jeg vil stille spørgsmåltegn ved, (udover kommaerne (som ofte mangler...)) er den aller sidste sætning. Den virkede sådan lidt...hvad skal man sige...overflødig for mig. Eller måske lidt for direkte, når nu så meget andet i teksten er dejligt indirekte og billedligt. Hvis måske slutsætningen var mere åben, eller måske slet ikke var der...? Eller måske blev drejet over i det mere maleriske, som tidligere...?
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
Dana
Svarkommentar
Hej Clara, tak for kommentaren

Ja, jeg tror også, jeg skal se om jeg kan få et andet flow ind i teksten på en eller anden måde. Eller måske gøre handlingen mindre dramatisk - to døde personer er måske lige rigeligt til en novelle. Hmm, hmm, litteratur er en svær kunst :)

Ideen til novellen startede med en historie fra Danas synsvinkel og hvordan hun ledte efter en ny slags identitet efter hun havde forladt sin religion - det viste sig dog at være plottet til en roman og ikke en novelle, så jeg måtte finde en anden måde at fortælle historien på.

Så ja, jeg-personen er meget anonym i forhold til Dana, der er novellens egentlige hovedperson.
5 år siden
5 år siden
Clara Tabo (ClaTab)
Dana
Barsk og medrivende novelle.
Det kan være med vilje (hvad ved jeg) men det lader til at gå meget hurtigt, hvilket både kan give en spændende, men også forvirrende effekt.
Historien sætter ikke et meget stort tryk på “jeg” personen, men på helhedenn, vilket er en rigtig god ting.
Mange fine ord og gode metaforer.
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
Suzie Creampie og Finanskrisen
Svarkommentar
Hej Clara

Jeg tror, du har ret med den første sætning - det lyder bedre bare at sige "været nervøs" fremfor "følt mig nervøs".

Men jeg tænker også, "djævleord" er sådan lidt af et dansklærerudtryk, så jeg ved ikke helt med de andre eksempler.

Altså, det er da lidt dårlig stil, men jeg tror også man skal dosere lidt dårlig stil hist og pist for at skrive en tekst, der skiller sig, ud og som ikke er for pæn og kedelig i det. Det er selvfølgelig en svær balance og en smagssag – og om jeg på nogen måde mestrer det, er svært at sige :)

Tak for kommentaren!
5 år siden
5 år siden
Clara Tabo (ClaTab)
Suzie Creampie og Finanskrisen
Normalt ville djævleordene være rigmeli indenfor en dialog i en tekst. Det vil derimod være mere interesant uden dem.
Der er mange: måske eller jo. I starten skrev du: “jeg følte mig nervøs” hvor man ikke behøvede: “følte”
Man kan også finde nogle punkter, hvor i stedet for: “duut, duut, duut” kunne stå: “ringede” eller “telefonen gav lyd” hvad du end synes.
I slutningen skrev du: “du ved de der ting”
Det giver en lille mening og man forstår, dog kunne sætningen beskrives anderledes.
Ellers, en god tekst, som kommer ind på et emne, man ikke møder hver dag :)
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
"My beautiful launderette"
Svarkommentar
Hej Clara, tak for kommentaren, glad for du fandt mening i fortællerskiftet. :)
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
Suzie Creampie og Finanskrisen
Svarkommentar
Hej Clara, tak for din kommentar.

Det er ment som en komedie, så når først hovedpersonen har bygget sit momentum op, er det ikke meningen, der skal dvæles med så meget andet end hovedpersonens forkvaklede sind.

Har du eksempel på nogle djævleord, du synes, jeg skal undlade? :)
5 år siden
5 år siden
Clara Tabo (ClaTab)
Suzie Creampie og Finanskrisen
I historien bliver der lagt meget på denne éne persons følelser og tanker. Omgivelserne bliver ikke beskrevet lige så meget. Der er også visse steder der i, hvor der mangler et komma, man skal bytte ordene om eller er lidt uforståeligt.
Af og til, bruges der nogle få “djævle ord”
Ikke mange og de er svære at komme udenom.
Det var en tris novelle, om en person, som ikke kunne vudere sine handlinger.
5 år siden
5 år siden
Clara Tabo (ClaTab)
"My beautiful launderette"
En god novelle, hvor der er mange sanseindtryk. I starten er det en “jeg” personsfortæller (og endda når jeg personligt, normalt ikke er så interresereeret i “jeg” personsforortællere, gjorde du den meget interessant) senere blev det en tredje personsfortællere. Dér kunne man også se, at den var skrevet godt.
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
"My beautiful launderette"
Svarkommentar
Hej Syrene

Tak for din søde kommentar! Jeg er rigtig glad for de ting, du nævner.

Især det med det drømmende, da jeg prøver at skrive netop sådan.

Og det der med at slutningen stilistisk skal skille sig ud fra resten af teksten....

Det er som om, du har fået øje på næsten alt jeg har forsøgt at udtrykke :)

Jeg er også glad for, du synes jeg har fået filmen og Facebook flettet godt ind, da jeg selv var lidt nervøs for den del af teksten.
5 år siden
5 år siden
Syrene Hvid
"My beautiful launderette"
Sikke en fed novelle.

Den beskriver mylderet af tanker efter at man har været sammen med en af eget køn første gang så godt, forvirringen og euforien og cirklerne man slår omkring sit "gamle" liv. Du fletter Facebook og filmen så flot ind i resten at det skaber en helhed, hvor filmen bliver virkelighed på sin egen måde og Facebook bliver til drømme og dagdrømme.

Tonen er bare så drømmende og flowet så flydende, det er mesterligt sat op. Jeg er virkelig helt solgt på denne historie.

Jeg synes slutningen er genial, pludselig og meget seksuel, hvor resten af novellen har været mindre "grafisk" (sat i anførselstegn, fordi slutningen jo heller ikke er specielt grafisk), mere romantisk og ja, jeg har brugt det ord mange gange, men det er det bedste jeg kan komme med... drømmende.

Godt håndværk. Godt skrevet. Tak fordi jeg måtte læse med.
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
Tomhed som narko
Svarkommentar
Hej MrDD

Fedt, du fik noget ud af historien! Jeg er glad for den faldt i den smag :)

Mvh
Peter
5 år siden
5 år siden
Dean Rerup Holmberg (MrDD)
Tomhed som narko
Super fedt skrevet Peter.
Den owner du helt klart.
Spændende og kort historie,
Men du fik klart det hele med.
Jeg var ihvertfald revet med fra start til slut.
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
Dana
Svarkommentar
Hej Lisa

Ja, hendes historie er lang og kompleks. Min umiddelbare tanke var at skrive historien fra hendes synsvinkel, men jeg fandt ud af det var mere et plot til en roman, så jeg fik ideen at vælge en anden synsvinkel og jeg synes det er lykkedes nogenlunde.

Men jeg har fået nogle gode inputs, jeg kan arbejde videre. Jeg tror overordnet jeg måske skal skrue lidt ned for dramaet og hendes baggrundshistorie og mere op for den poetiske siden af historien. Det er jo i princippet en kærlighedsnovelle...

Ideen med novellerne er at portrættere en moderne storby og den generation af unge, der bor i den. :)
5 år siden
5 år siden
Lise Hendriksen Lose
Dana
Dele af novellen er meget refererende og den kunne egentlig omskrives til en hel roman eller tre med alt det, Dana og familien har gennemlevet. Der er masser af handling, der ikke bliver fortalt, men opremset. Det får beretningen til at tabe lidt af nerven, især fordi det ikke bare er begivenheder, man plejer at nævne i ”forbifarten”, men meget voldsomme hændelser. (Flugt, svigt, vold, banderelation, mord.) På den måde minder den lidt om en indledning til et tekstuddrag i en antologi eller undervisningsbog. Og første del kommer til at clashe lidt med jeg-fortæller-delen, der har noget helt andet sanseligt på hjerte.

Til forskel fra dine andre hovedpersoner, synes jeg Dana/jeg-fortælleren er lidt fjerne og jeg mærker dem ikke så tydeligt, som mange af dine andre personager, hvor jeg har fået lov at træde ind i deres verden. Og Dana mister lidt at sin troværdighed, med den ekstreme udvikling hun gennemgår, beskrevet med så få ord. Hendes udvikling i sig selv kunne også fylde en roman. :-)

Det er en stor historie du fortæller, en spændende handling, og der er mange ting, der gør mig nysgerrig. Men jeg er ikke helt klar på, hvad for en af historierne, du egentlig har på hjerte. Måske er historien og informationsmængden for stor til novelle-formen?

En god ide kunne være lave en ”bagsidetekst”, hvor du definerede for dig selv, hvad essensen af novellen er. En ”jeg fortæller at…”-tekst, ikke en ”jeg fortæller om…”-tekst.
Jeg føler, at der faktisk er gods nok til adskillige noveller i denne ene og det fik mig til at ”skimme” lidt en gang i mellem.
Mvh. Lise
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
Toiletpapirmanden
Svarkommentar
Hvor fantastisk, reality is stranger than fiction! :)

Hørte også en dokumentar på BBC World Service for et godt stykke tid siden, hvor de spurgte nogle indbyggere i et afrikansk land, hvilke "moderne" teknologier, de satte mest pris på, eftersom det er gået så hurtigt med pludselig at få adgang til dem.

De svarede næsten alle... køleskabet. Ikke computere, biler eller sanitering. Det giver selvfølgelig mening, når man tænker lidt over det, men det var jo nok ikke det man først ville gætte på.
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
Dana
Svarkommentar
Hej Mira

Tak for kommentaren. Jeg er glad for historien gjorde indtryk og at du kan lide min skrivestil. :)

Også glad for du også gav lidt kritik med på vejen.

Ja, måske du har ret med hensyn til introen. Jeg vil dog gerne gætte sat hendes backstory på plads fra start, men måske jeg kan cutte det lidt ned.

Jeg kan egentlig heller ikke lide at beskrivende fortællinger, men jeg har prøvet at gøre det mere spiseligt med sådan lidt dvælende, poetiske beskrivelser ala...

"En dag stod de så på en landevej, omringet af endeløse brune marker og små byer syndige som Sodoma og Gomorra."

og

"Danas ansigt funklede og hendes tykke, krøllede hår gik fra kulsurt til et mønster af varme brune nuancer, når sollyset undtagelsesvis strejfede det."

Måske jeg også kunne arbejde på at gøre den beskrivende del af fortællingen mere poetisk og gøre den mere spiselig på den måde. Jeg tænker i hvert fald over det, tak :)
5 år siden
5 år siden
Natashia Hansen (NAHansen)
Toiletpapirmanden
Uha nej, slet ikke så fancy. Jeg har boet i Ghana et stykke tid, og en kammerat af min eksmand (som er fra Ghana), sælger toiletbrætter rundt om i landet, og lever af det. Min eksmand overvejede faktisk at sælge toiletpapir (tro det eller lad være), fordi det er en generel mangelvare i Afrika. Det er der overraskende meget der er, så jeg plejer at sige til iværksættere her i Danmark, at hvis de ikke ved, hvad de skal give sig til, så tag til Afrika. Jeg har de første 5 absurde og mærkværdige idéer til virksomheder, der kunne fungere på det kontinent. Men af en eller anden grund bliver de fleste danskere afskrækket ved tanken om Afrika. Men det er nok, hvis man ikke selv har været der og ved, hvor moderne der er mange steder. De mangler bare mange ting, som vi i Danmark tager for givet, fx toiletbrætter. :) Så jeg ser heller ikke din hp som et psykotisk eksempel, men faktisk som en super moderne type. :)
5 år siden
5 år siden
Mira Lindgren (NostalgiskPianist)
Dana
Barsk slutning. Det er sådan en novelle, man kommer til at tænke over et stykke tid, tror jeg.

I begyndelsen tænkte jeg, at fortælleren var underligt distanceret, som om vedkommende ikke havde været der rigtigt selv, men bare beskrev Danas historie som hvis det var en slags nyhedsartikel. I andet afsnit begynder det dog at give mening - det er hovedpersonen, som fortæller Danas historie og dermed har han jo ikke været der selv. Fedt twist i øvrigt, med fortælleren. Du skriver virkelig godt, synes jeg. Det er både vildt levende at læse og og også sådan lidt drømmeagtigt. Jeg er glad for, at jeg læste videre, men i starten var jeg faktisk ved at klikke væk fra teksten (jeg dømmer måske også lidt for hurtigt) fordi det lød en smule opremsende og faktuelt. Måske burde hendes historie være kommet lidt mere i små bidder - måske burde mere af den udelades. Det kan også være, at det bare er mig. Jeg synes dog, de sidste afsnit er langt mere levende end det første.

Men er i hvert fald rigtig glad for, at jeg har læst din novelle, og jeg er helt vild med skrivestilen :)
5 år siden
5 år siden
Peter Rømer (peter_romer)
Toiletpapirmanden
Svarkommentar
Hej Natashia

Tak for kommentaren. Er rigtig glad for din læsning af novellen.

Jeg synes faktisk heller ikke historien er så urealistisk igen. Altså okay, hovedpersonen er noget overfladisk beskrevet, men jeg tror seriøst sagtens at et sådan toiletpapirfirma kunne eksistere i virkeligheden. Det ville bare kræve man er skør nok til at tro og arbejde for ideen og en god marketing/salgsstrategi. Og mange iværksættere er jo outsidertyper.

... der findes i hvert fald mennesker, hvor hver en ejendel i hjemmet skal indkapsle deres værdier som menneske og forbruger.

Jeg er også glad for at du nævner de popkulturelle referencer - det er en ret stor del af den æstetiske side af novellen.

Jeg tog heller ikke kritikken fra Slav specielt seriøst, da den 1) ikke forholdte sig til genren og 2) ikke nævnte nogle konkrete eksempler på forfattere, der mestrer hvad Slav mente min novelle manglede.

Det er nok også en novelle, der kræver en del af læseren i og med den er relativ postmodernistisk med sin brug af ironi og popkulturelle referencer. Så hvis man ikke har øje for det, virker min novelle sikkert ret provokerende, men det synes jeg et eller andet sted også er rigtig fedt!

Hey, hvis det der toiletbrætsfirma med fokus på Afrika har en hjemmeside eller en Facebookside gad jeg virkelig godt tjekke den ud. Har den det? :)
5 år siden

Flest afgivne

Seneste 100 dage

146Hawraa Ghaieb (Hawraa)
131Ryan Raskolnikov (Deadboy2)
131David Hansen (David H)
100Daniel Stege Lindsjø (Ordspinderen)
92Ulla Hexibru (heksemutter)
80Niels Cenius (Snowlion)
48Ida Petersen (Drømmedigteren)
40Mette Boe Christensen (MollyTrine)
38Cecilie Hansen (ciliehansen)
32Emil Hjort
31Maria Louise S. Jensen (mlsj)
30Camilla Diedrich (PoemsbyC)
30Inge Erhard (Inghard)
29Hans Ib Noe Hansen
28Jeshua Fink (DigitalKitsch)
28Pia Hansen
28Andreas Mikaelsøn (inabsentia)
27Poul Erik Pedersen (Poulerik)
23Tommy Skovby Mikkelsen (timmytommy)
23Jytte Irene Møller (Grammy)
22Christina Harritz (Anniina)
17Maïa Westh (MaiiaW)
16Ansu Orheim (AnsuLa)
15Mille Millet (Mille Mille)
15Morten Rasmussen (Burningmoon)
14Sys Høj (Forårsglad)
13Cecilie Regitze Økjær (CecilieRegitze)
12Nazanin Madjd (Nazanin)
10Anne Mary (Anne M)
10Anna Andersen (Anna-Sara)

Flest modtagne

Seneste 100 dage

108Daniel Stege Lindsjø (Ordspinderen)
108Hawraa Ghaieb (Hawraa)
84Ulla Hexibru (heksemutter)
73Camilla Diedrich (PoemsbyC)
70David Hansen (David H)
58Ryan Raskolnikov (Deadboy2)
55Cecilie Hansen (ciliehansen)
51Christina Harritz (Anniina)
48Mette Boe Christensen (MollyTrine)
48Jytte Irene Møller (Grammy)
46Niels Cenius (Snowlion)
45Cecilie Regitze Økjær (CecilieRegitze)
42Ida Petersen (Drømmedigteren)
37Hans Ib Noe Hansen
36Poul Erik Pedersen (Poulerik)
34Anna Andersen (Anna-Sara)
34Nik Knudsen (LangtfraIngenting)
31Sys Høj (Forårsglad)
29Walther Vium (Bob Hønsestige Livline)
28Nazanin Madjd (Nazanin)
27Tommy Skovby Mikkelsen (timmytommy)
24Jeshua Fink (DigitalKitsch)
24Andreas Mikaelsøn (inabsentia)
22Inge Erhard (Inghard)
21Ansu Orheim (AnsuLa)
20Mille Millet (Mille Mille)
16Nina Rita Pape (ninapape)
15Emil Hjort
14Maria Louise S. Jensen (mlsj)
14Lars Bahlsen (Bahlsen)