Tekstdebatter · cliffhang...

3 svar
Senest opdateret 6 år siden · 4 bruger(e) deltager
6 år siden

...ers? (Hahahahaha)

Hey, så er jeg tilbage med et nyt spørgsmål.

Træt af at redigere et ekstra provokerende skrevet kapitel (#overplaining, - the struggle is real) skævede jeg til slutning af min bog, der med få ændringer kan gå fra håbefuld med en følelse af at det nok skal gå til fuck hvad sker der nu?

Hvad er folks holdning til cliffhanger og er det en god eller dårlig idé at slutte en bog med en og eventuelt hvorfor?

Mvh.
DFN

6 år siden
6 år siden

Personlig kan jeg godt lide håbefulde slutninger, hvor man tænker, at det nok skal gå. For mig er en cliffhanger en foreløbig slutning, hvor der kommer en fortsættelse. Her er det fint med følelsen "hvad sker der nu?"

6 år siden
6 år siden

Cliffhangers er et af de mest brugte virkemiddel i al litteratur. Egentlig stammer begrebet vel fra da meget litteratur udkom som følgetoner. Det skulle får læseren til at styrte ud og købe næste nummer. Men at slutte romanen med en cliffhanger? Tjah, kan du få det til fungere, kan man jo tillade sig hvad som helst. Men det vil jo få læseren til at forvente en fortsættelse.

Kåemer

6 år siden
6 år siden

For nu at hyppe mine egne kartoffelrækker, vil jeg sige at jeg nok selv har gjort mig skyldig i en sådan. HP står på side 1 foran en skibsrejse. På aller sidste side ser men igen HP ombord på båden, på vej til et land syd for ækvator, tilsyneladende i den hensigt at finde et perspektiv på sit liv og på den måde gøre sit eget liv mindre gådefuldt.
Men der er absolut ingen plan om at realisere en fortsættelse (af historien) der eventuelt kan besvare disse spørgsmål.

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten cliffhang... er startet 20/10-2017 22:59 af Dani F. Nagel (DenFrieNukleotid) og er placeret under Tekstdebatter.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

5Dine største inspirationskilder?
6 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
25 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
26 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 18 dage siden · David H
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 2 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 3 dage siden · Tungnemt
25Digte
2 måneder, 7 dage siden · Tungnemt

Tekstdebatter

5Dine største inspirationskilder?
6 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
25 dage siden · Tungnemt
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 3 dage siden · Tungnemt
5Jeg er ny og vil gerne rigtigt i ga...
4 måneder, 20 dage siden · Skriverkunstner
34Hvad inspirerer dig
4 måneder, 21 dage siden · Skriverkunstner
4Til dem der skriver romaner...
8 måneder, 1 dag siden · MollyTrine
3Redigering for nybegyndere
10 måneder, 28 dage siden · Zofrost
9Kritik til tale
1 år, 2 måneder siden · Nicolas Jessen