Hyggekrogen · Ørehængere

3 svar
Senest opdateret 6 år siden · 4 bruger(e) deltager
6 år siden

I mine yngre dage var popmusik melodier man kunne synge med på. Ørehængerne hørtes alle steder, folk gik og sang dem mens de passede deres arbejde. I dag synes jeg popmusikken næsten altid er overarrangeret, akkompagnementet overdøver sangstemmen og melodien. Heldigvis er der så undtagelser. Da jeg så netflixserien "Hemlock Grove" var der en melodi til en af scenerne der gjorde dybt indtryk på mig. Jeg fandt da ud af at det var gruppen "Perfume Genius" der sang og spillede den, og den hed "Sister Song" Her er den:

6 år siden
6 år siden

Ja, Kåemer. Et uhyre enkelt men flot arrangement med stemmen i centrum.
Jeg tror det var Phil Spector der "i sin tid" fandt på begrebet "Wall of music," som enormt kom til at præge populærmusikken. ABBA er et godt eksempel. Trods de to udmærket syngende damer i fronten, er deres stemmer faktisk nedtonede i forhold til instrumenterne. Et ABBA arrangemet ligger fjernt fra det du her bringer, men også fjernt fra hele folkstilen som er stærkt repræsenteret. Tillad mit at bringe en sang, som jeg måske har bragt før. Den har også noget ukunstlet over sig selvom det er smukt.

6 år siden
6 år siden

Jeg ved ikke om beatet betragtes som at have taget overhånd i disse sange, men betragter dem som ørehængere og hører dem i øjeblikket på repeat.







6 år siden
6 år siden
#3

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Ørehængere er startet 22/02-2018 09:43 af Kåemer Asmussen (Kåemer) og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

5Dine største inspirationskilder?
7 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
25 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
26 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 18 dage siden · David H
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 2 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 3 dage siden · Tungnemt
25Digte
2 måneder, 7 dage siden · Tungnemt

Hyggekrogen

43Dagens DJ
2 måneder, 2 dage siden · Ansu
26Dagens citat
2 måneder, 8 dage siden · Ansu
5Dagens Sketch (del en sketch/joke)
4 måneder, 11 dage siden · HamDenKorte
0Den kærlighed
7 måneder, 10 dage siden · MariaMolgaard
5Alternativer til Fyldepennen?
11 måneder, 5 dage siden · Arndal k
2I need a vacation ;-)
1 år, 1 måned siden · DeuceF43
10But why?
1 år, 2 måneder siden · DeuceF43
3Færdig med digtsamling
1 år, 6 måneder siden · DeuceF43
5Blive til noget?
1 år, 6 måneder siden · DeuceF43