Skrivekonkurrencer · Vind en forfatterkontrakt!

6 svar
Senest opdateret 5 år siden · 3 bruger(e) deltager
5 år siden

Hos BYENS Forlag elsker vi vores skærme, og vi bruger dem næsten konstant til arbejde og alt muligt andet.
Når vi en sjælden gang ser op fra vores digitale lystavler, opdager vi, at alle I andre også er helt væk. Det 21. århundrede tilhører skærmen, så nu er det på høje tid, at nogen sætter sig ned og laver noget gedigen litteratur om vore digitale livsform. Alle I derude foran skærmene er hermed inviteret til at være med i vores store skærmjunkienovellekonkurrence.

Skriv en sjov, tragisk, fabelagtig, underfundig, dramatisk, usandsynlig, socialrealistisk, eventyrlig, uhyggelig, opbyggelig, amoralsk eller romantisk historie om menneskelivet med den fantastiske skærm.

Der er ingen genrebegrænsninger eller krav om moralske pointer om skærmens skadelige indflydelse.
- Skriv om hvordan skærmen sparker dørene op til alternative verdener, eventyrlige oplevelser eller nye erkendelser.
- Skriv en historie om at finde kærligheden, at gå på troldejagt gennem skærmen eller skriv om noget helt andet og meget sjovere eller mere romantisk.

Din novelle skal bare handle om noget med skærm, ellers er der fuldstændig fri leg med sprog, virkemidler og genrer. Din historie, du bestemmer!

Deadline 1. oktober
Send dit bidrag til info@byensforlag.dk

De 10 bedste noveller udvælges og udgives i bogform efteråret 2018.
De udvalgte forfattere tilbydes en kontrakt og får del af bogens overskud.

5 år siden
5 år siden

Hvor lang må den være? Altså, hvor mange ord maks? :)

5 år siden
5 år siden

Så mange ord, som du har brug for til at fortælle historien - så længe det selvfølgelig forbliver en novelle. Så frit slag! :)

5 år siden
5 år siden

Ja, men folk vurderer jo forskelligt hvor lang en novelle må være. Nogle siger kun 2500 ord, mens andre skriver mere end 50 sider. Jeg har en historie på omkring 50.000 ord som jeg vurderer som en novelle også, for det er ikke langt nok til faktisk at være en roman. Så det er lidt forvirrende :)

5 år siden
5 år siden

De fleste forlag definerer en roman som 50.000+ ord.

Vi skal have 10 noveller med i samlingen, så selvfølgelig skal der være plads til dem alle.

Hvis du er interesseret, så prøv at skrive noget og sende det ind. Det højeste antal maks ord, jeg har set ift. en novellekonkurrence var 10.000 ord. Så hvis du gerne personligt vil have et maks at gå efter, kan du tage udgangspunkt i det. :)

De noveller vi har modtaget til tidligere samlinger har som regel helt naturligt ligget mellem 2500 og 5000 ord.

5 år siden
5 år siden

Virkelig? 50.000 ord er en roman? Det var jeg ikke klar over. Så har jeg åbenbart mange romaner liggende :) Jeg troede en roman var minimum omkring 250 sider. Man lærer noget nyt hver dag.

Men jeg vil sætte de 10.000 som max loft så. Tak for det :)

5 år siden
5 år siden

Hej.
Skal bidrag sendes i den form i vil have manuskripter tilsendt normalt til jeres forlag med info om forfatter og synopsis. Eller bare novellen.
Tak på forhånd.

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Vind en forfatterkontrakt! er startet 28/05-2018 09:54 af Nanna Andersen (N-Andersen) og er placeret under Skrivekonkurrencer.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Krimikonkurrence Leitura
13 timer siden · heksemutter
45Dagens DJ
3 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
9 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
9 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
25 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 1 dag siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 1 dag siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 14 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 26 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 15 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 16 dage siden · Ansu

Skrivekonkurrencer

0Krimikonkurrence Leitura
13 timer siden · heksemutter
1Skrivekonkurrence
6 måneder, 26 dage siden · grkemacar
2Skrivekonkurrence
10 måneder, 22 dage siden · heksemutter
4Kronikkonkurrence
10 måneder, 22 dage siden · heksemutter
2Hvad med en skrivekonkurrence for f...
4 år siden · hermanøv
6Vind en forfatterkontrakt!
5 år siden · Crystal Butterf...
19Skrivekonkurrence sparringsgruppe s...
7 år siden · Babyangel85
3Hvad med en udfordring?
7 år siden · MIMIK
7Det her er en stram deadline men ha...
7 år siden · Marie Alexander
2Ikke en konkurrence, men en ide til...
7 år siden · HanneR