Kæledyr, verdens dyr m.fl. · Er det virkelig rigtigt?

2 svar
Senest opdateret 5 år siden · 2 bruger(e) deltager
5 år siden



Man kan næsten ikke tro det. Det er jo en kunstnerisk helt ok præstation. Jeg ville aldrig have fundet på at tegne elefanter sådan, selvom man nok vil gætte på at elefanter fra barnsben har set de voksne fra den vinkel.

5 år siden
5 år siden

Nu har vi tidligere talt om tro, men den her tror jeg altså ikke på, men det er imponerende og overbevisende lavet. Elefanten skal ikke bare kunne male, men også stave.

5 år siden
5 år siden

Jeg ved at man kan lave mange slags fototricks, men der er adskillige andre eksempler.
Elefantens snabel kan bruges til mange ting. Den skal kunne pille en synål op og bære træstammer, som ville kræve mange mænd til at løfte.
Så rent fysisk er der ikke noget problem i at male.

Men at have et abstrakt koncept i hovedet om træer og elefanter, som den så kan overføre til papiret ud fra egen vilje og fantasi? Hmmmm!

Han man indøvet et billede ganske nøje og så givet elefanten belønning for at gentage? Kan samme elefant lave et billede som dens mennesker med garanti ikke har set før? Altså dyrets helt egen idé?

Men uanset hvad der er sandt, så er det en påmindelse om at vi måske burde behandle dyr med lidt større respekt.

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Er det virkelig rigtigt? er startet 16/03-2019 20:43 af Flemming Dalsgaard (dino) og er placeret under Kæledyr, verdens dyr m.fl..

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Krimikonkurrence Leitura
17 timer siden · heksemutter
45Dagens DJ
3 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
9 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
9 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
25 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 1 dag siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 1 dag siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt

Kæledyr, verdens dyr m.fl.

18Dinosaurus.
4 år siden · JohannesB
1Beskyttelse af truede dyrearter
4 år siden · dino
2Er det virkelig rigtigt?
5 år siden · dino
5Kødspisere kontra vegetarer kontra ...
5 år siden · dino