Kæledyr, verdens dyr m.fl. · Beskyttelse af truede dyrearter

1 svar
Senest opdateret 4 år siden · 2 bruger(e) deltager
4 år siden

Synes personligt det er super svært at beskytte truede dyrearter som enkelt person. Jeg er stor dyreven og elsker den store diversitet dyr og natur beriger os med hver dag.
Men hvordan kan jeg som en (ligegyldig) dansker sørge for at truede dyrearter verden over ikke uddør?

Personligt støtter jeg meget op om organisationer, der gør noget ved disse problemer og prøver at belyse problemstillingen. Selvom det er lille indsats, kan jeg godt lide at donere til sådanne organisationer (non-profit eller private), som har natur- og syrebevarelse øverst på dagsordenen.

Var eksempelvis afsted på tur med Panorama Travel og Randers Regnskov sidste år, hvor en stor del af beløbet gik til at bevare regnskoven i Bigai i Ecuador, og herunder bevare "hjemmet" for tusindvis af fugle og dyr, som trives i det tropiske miljø.

4 år siden
4 år siden

Det er en meget sympatisk holdning, og det er svært at være uenig i det rigtige i at bevare de mange dyre og plantearter.

Men det er svært at gøre noget større ved sagen, for også naturen udrydder arter. Tænk på hvor mange arter der levede længe før menneskene og som ikke er her mere?

Men noget kan gøres. Man kan forsøge at påvirke folk til ikke at udrydde med vilje. En god sag er at tale imod jagt på tigeren og næsehornet.
Tigeren er er meget smukt dyr, og man kan kun respektere denne enlige jæger. Ikke noget med flokmentalitet hos den.

Selv kan jeg lide kolibrier. Henrivende små fyre! Tænk at der findes sådan nogle!
Og så papegøjer! Se engang denne film.

4 år siden

Besvar debattråd

Debatten Beskyttelse af truede dyrearter er startet 01/08-2019 13:58 af Thygechristensen og er placeret under Kæledyr, verdens dyr m.fl..

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

44Dagens DJ
1 dag, 12 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
3 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
3 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
19 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
25 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
25 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
29 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 9 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 20 dage siden · David H

Kæledyr, verdens dyr m.fl.

18Dinosaurus.
4 år siden · JohannesB
1Beskyttelse af truede dyrearter
4 år siden · dino
2Er det virkelig rigtigt?
5 år siden · dino
5Kødspisere kontra vegetarer kontra ...
5 år siden · dino