Læs min tekst - kritik søges · Gensidig betalæsning - Roman

4 svar
Senest opdateret 3 år siden · 3 bruger(e) deltager
3 år siden

Jeg er på jagt efter betalæsere til min roman. Og jeg er mere end villig til at agere betalæser den modsatte vej. Der er selvfølgelig allerede betalæsere inde over, men jeg er altid interesseret i tilgange og observationer fra personer, der ikke kender mig personligt, da det ofte er en anden type input, som kommer fra den kant.

Jeg skriver magisk realisme; grænsende til surrealisme. Blandt en, naturligvis, bred vifte af inspirationer henter jeg allermest fra Haruki Murakami og Jorge Luis Borges. De indledende kapitler er lagt op herinde, men de er efterfølgende redigeret, og det mere surrealistiske element træder først, for alvor, i karakter efter de kapitler.

Når det gælder mig som betalæser, skal jeg ikke påstå at skulle være ekspert. Men jeg er en ekstremt kritisk læser og vil altid bringe adskillige mulige problematiker og alternative løsninger på bane. Hvilket ikke er det samme som et forsøg på at påstå, at jeg ved bedre, eller at en anden tilgang, end den nuværende, er mere rigtig (hvilket jeg nogle gange tror, folk får indtryk af med mine tekstkommentarer herinde), men udelukkende udgør en observation til overvejelse og refleksion.

Jeg er klar til at lege med hvem som helst. Det behøver ikke nødvendigvis være den samme stil og genre. Jeg nævnte blot magisk realisme med henblik på forventningsafstemning. Det ligger mest til mig at grave mig helt ned i detaljer, når jeg først giver mig i kast med en tekst. Men jeg er ligeså meget klar på at give gensidig overordnet feedback, hvis det tiltaler mere.

Kom frisk :-)

3 år siden
3 år siden

Det var spændende at være betalæser på din roman. Jeg synes, den er velskrevet og interessant, selvom det er en genre, jeg ikke er fortrolig med. Håber snart at se den på tryk :-)

3 år siden
3 år siden
#2

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

3 år siden
3 år siden

#1 (Clara de N): Det var spændende at være betalæser på din roman. Jeg synes, den er velskrevet og interessant, selvom det er en genre, jeg ikke er fortrolig med. Håber snart at se den på tryk :-)

Tak for det Clara, og endnu mere tak for dine uvurderlige tanker fra det brede perspektiv til det helt snævre, specifikke :)

Jeg håber at have givet dig lysten til at kaste dig ud i mere rutinerede forfattere i genren :)

3 år siden
3 år siden

#2 (Prem): Jeg kan også lissom Clara varmt anbefale den, trods jeg kun har læst de første 10 sider vistnok - det skyldes udelukkende (!) at længere tekster er svære at læse i min slidte kontorstol og på blændende computerskærm - når jeg får råd til en Ipad eller lign. skal alle kapitler ABSOLUT læses, eller endnu bedre på tryk som også jeg håber at kunne købe snarest muligt :-)

Kapitel 1 & 2 (er titlen endegyldigt "Den Lyserøde Elefant"???);https://www.fyldep...el-1-og-2[/citat]

Du burde ikke være i tvivl efter mine ord i mere privat regi, men nu nævner jeg det igen for en god ordens skyld: Hvis du skulle komme dertil, at du har det personlige overskud og det rigtige udstyr til at ville kigge på det, vil jeg skulle bruge et par uger på at få armene ned igen ;)

Som udgangspunkt er titlen endelig. Men indtil den rent faktisk er antaget hos et forlag og sendt til tryk er intet skrevet i sten. Jeg er altid villig til at lytte til gode argumenter. Hvis jeg husker rigtigt, var jeg stadig undervejs i skriveprocessen, da jeg oprindeligt sendte noget til dig, hvor titlen var en anden. Som processen blev færdiggjort kom "Den Lyserøde Elefant" til på flere planer at være mere passende, end den prætentiøse titel den havde, da du modtog. Romanen har haft tre arbejdstitler før den nuværende, så jeg er bestemt til at forhandle med. Nu var det dig, der formåede at give mig skubbet til at smide kapitler op herinde, så hvis nogen kan overbevise mig, ville du være et godt bud :)

3 år siden

Besvar debattråd

Debatten Gensidig betalæsning - Roman er startet 18/01-2021 17:16 af Jimmy Acaster (Kafkaesque) og er placeret under Læs min tekst - kritik søges.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Astronautens Poetik
3 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
3 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
7 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
17 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
1 måned, 6 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 28 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder, 10 dage siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 12 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 13 dage siden · Tungnemt
25Digte
2 måneder, 17 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
2 måneder, 18 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
2 måneder, 21 dage siden · Ansu

Læs min tekst - kritik søges

1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder, 10 dage siden · Kafkaesque
0Efterlæsning af betalæsere til min ...
9 måneder, 25 dage siden · grkemacar
1Prøver her
1 år, 9 måneder siden · FaetterA
0Musisk oplevelse
2 år siden · knudkp
0Gensidig betalæsning af Krimi/spænd...
2 år siden · HeleneB
5Sparring på krimi-roman
2 år siden · MariaMolgaard
2Søger læsere!
2 år siden · Dahlenborg
4Gensidig betalæsning - Roman
3 år siden · Kafkaesque
1Leder af betalæsere til up-and-comi...
3 år siden · Aurelian
0Betalæsere søges til kvindelitterat...
3 år siden · Djani
3Betalæsere søges til fantasy roman
3 år siden · dino
2jeg søger feedback
3 år siden · Ormstunge
1Mangler kritik
3 år siden · Nicolas Jessen