Avisartikel - Marsmænd invaderer - Hund forsvundet



2Når gyngen svinger højt
Jeg gynger højere og højere. Snart er jeg helt oppe ved solen. De... [...]
Noveller · livsrefleksion, livets gang, magtesløshed
7 år siden
2Pandoras æske
Den aften sad de i stilhed mens de spiste aftensmad. Normalt snak... [...]
Kortprosa · eksistentialisme, valg, kommunikation
7 år siden
3Demokrati i børnehøjde - Indskolingen
Janni, Karsten og Sigurd er venner. De har gået i børnehave samme... [...]
Blandede tekster · politik, børn
8 år siden
8Mig og min kæreste
Det har stået på længe. Hun er den smukkeste pige jeg kender: så ... [...]
Noveller · kærlighed, tragedie, skæbnefortælling
9 år siden
2Nissen Alberts fortællinger 1
Hej. Mit navn er Albert. Jeg er en halv meter høj, og jeg har alt... [...]
Eventyr og fabler · eventyr, højtider
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Dianna Korshøj (f. 1987)
Gammel Skjærn fællesblad 31. Marts 2009

I går aftes kl. 22 blev der spottet hvad der lignede en UFO (Uidentificeret Flyvende Objekt) over Hr. Gundersens marker vest for Gladevej. Senere på natten så Edna Yversen en lille grøn mand med store øjne, da hun var ude at lufte Samson ved fælleshuset
____

Nye indflyttere
På det sidste har vi alle gået og spekuleret på om de små nisser var tilbage igen efter den store indvandring af '98 - men nej. Da Hr. Gunnersen stille og roligt drak sin aftenssnaps skete der lige pludseligt noget uventet. Et lys kom fra himlen, og en tallerken-lignende ting med røde lys omkring sig, fløj rroligt over marken. "Jeg troede som end bare det var mine sædvanlige hallucinationer, men det plejer kun at være lille Inder der kommer på denne tid." Sagde Hr. Gunnersen, da vi interviewede ham.

Hund forsvundet
Edna Yversen var lige så chokeret da hun kom vraltende ind på fores kontor midt i "før-påskefesten". Hun var konfus og Samson var løbet væk, fordi nogle sjove små mænd ville lege med hende: "Samson løb hen til den lille grønne mand og slikkede på ham, derefter satte manden sig ovenpå Samson, og de "red" over bag fælleshuset. Da jeg gik derover for at kigge, var de væk.". Senere forklarede Edna Yversen at hun var glad for at Samson nu havde fået en god ven.

Varm Velkomst
Nu hvor vi har fået nye beboere, vil vi opfordre til at byde varmt velkommen, og gøre alle lader så lune som muligt, så vores nye gæster har et dejligt sted at sove. Dyner og tæpper ligger stadig under trappen ved tårnet, og vi opfordrer til at komme og være med til fælles velkomst ved fælleshusets bålplads på fredag kl 18. Danni har lovet at bage Bedstefarkage, som vi alle her på bladet glæder os rigtigt meget til.

/Dianna N.L.K.
Forfatterbemærkninger
Danskopgaven hed at man skulle skrive en avisartikel. Når man overholder alle reglerne, så hvorfor ikke gøre det lidt sjovt i processen? :)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/11-2012 14:28 af Dianna Korshøj og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 313 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.