4Sammenhæng i vådt/ vinteren er igen synonym
sammenhæng i vådt · vinteren er igen synonym · med landet · og de korte... [...]
Digte
10 år siden
2Vermelha/ metroens røde linje
vermelha · metroens røde linje · jeg mødte hende på en · trappe med · uds... [...]
Digte
10 år siden
2En pige/ står på genboens terrasse
En pige · står på genboens terrasse. · og spiller saxofon over · dalum · ... [...]
Digte
10 år siden
11En cigaret til og/ jeg går
en cigaret til og · jeg går · så ved hun det · sidste smøg mellem os · hu... [...]
Digte
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mikkel Tonnesen (f. 1989)
Jeg har sat mig på fortovskanten, solen trækker krogede karikaturer af menneskene. Du taler til mig uden at se på mig. Mit blik er bare lidt for travlt beskæftiget med tusind andre indtryk og kvinder i lårkort. Jeg er en sprogløs trafikåre for alt lys, og det stiger mig til hovedet, som om jeg burde være i stand til virkelig at kigge ind i lyset, se det hele klart; men mine pupiller er så store som tekopper. Dine ord forekommer mig langt fra usande, hvilket er en slem mur at spille bold op ad; at dele længere tid med ærlige mennesker får mig til at frygte, hvad de kan og vil fortælle mig. Du vil så gerne se Paris, og jeg er ligeglad. Du er smuk, når du er stille, eller jeg har drukket og du gør dig til.
Jeg stoppede med studierne, fordi jeg havde håbet på at kunne få nogle redskaber, så jeg for første gang kunne hade Rimbaud - i stedet elskede jeg hans tekster højere og så var det, at kun bøgerne spredte ben, og jeg måtte ud et sted, hvor der ingen svar er eller var. Stik mig en løgn, og alt er godt igen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 28/12-2013 11:18 af Mikkel Tonnesen (MTonnesenN) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 200 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.