4Mit eget offer
Så når jeg bliver træt, bliver jeg ikke bare irritabel, umotivere... [...]
Blandede tekster
10 dage siden
3En lille smule såret
Er jeg skør for at være taknemmelig · for livets · M E L A N K O L I · ... [...]
Digte · erkendelse, mørke, melankoli
20 dage siden
3Din historie
Den er din · Og kun din · Den hverken kan eller skal andre forstå · Det... [...]
Digte
1 måned, 10 dage siden
1At undertrykke gråd
At undertrykke gråd · Nej medmindre man selv har stået i samme båd · ... [...]
Rim og vers
2 måneder, 18 dage siden

Puls: 19,1

Publiceret: 4
Afgivet: 5
Modtaget: 13
Sarah Riber (f. 2004)
Så når jeg bliver træt, bliver jeg ikke bare irritabel, umotiveret eller de andre typiske symptomer. Jeg bliver bange. Fck'ing bange. Min angst blusser op og hver en fiber i min krop i fight-or-flight tilstand. Hvordan kan man så kunne koncentrere sig om noget som helst?
Hvordan skal jeg kunne gå ud ad døren og kæmpe for dagen, når det føles som om jeg går direkte ud i en verden af flammer. En brænd hvor varmen smelter igennem min hud, så jeg - mit sind - vil blive efterladt med tredjegradsforbrændinger.
Hvordan skal jeg kunne rejse mig, når jeg ikke selv tror på, at mine ben kan bære og det eneste jeg ser for mig er smerten af hvor hårdt jeg slår hovedet i mit fald.
Hvordan skal jeg kunne få et ord ud, når hvert ord føles som en løgn, der bringer mig længere væk fra mig selv og dybere ned i mit selvbedrageris dyb. Hvordan skal jeg kunne være til, når mit eget hoved starter stormen indvendigt og mit regntøj kun virker mod stormen udenfor.
Hvordan skal jeg kunne tilgive mig selv for at træde ud af den dør og vel-bevidst påføre mig selv brandsår og evige ar. Eller endnu værre, hvordan skal jeg kunne tilgive mig selv for ikke at kaste mig ud i ilden, for at lære hvordan man slukker branden.
Hvornår skal jeg være mit eget offer og hvornår skal jeg være min egen helt? Hvornår skal jeg bede om hjælp.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/04-2024 10:13 af Sarah Riber (Riber) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 247 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.