Fyldepennen · Krav om 5 kommentarer før tekst kan uploades

3 svar
Senest opdateret 28 dage siden · 3 bruger(e) deltager
1 måned siden

Jeg er lige vendt tilbage til Fyldepennen efter et års tid, eller noget. Jeg blev glad da jeg så at man kan publicere en ny tekst på ugebasis - jeg troede endeligt at fyldepennen havde fået fjernet kravet om tekstkommentarer. Men det havde fyldepennen altså ikke. Skal der absolut være et minimum af kommentarer før man kan publicere? Jeg kan ikke rigtigt se fordelene ved det. Tilgengæld tror jeg at det kan have en noget negativ effekt på de kommentarer der bliver givet. Derudover er det ret irriterende at jeg skal starte forfra hver gang jeg er væk i en længere periode. En kommentar/feedback skal vel være noget man har lyst til at give til en tekst, og ikke noget man tvinges til at give en tekst for selv at kunne publicere. Det virker da lige så egoistisk at give ligegyldige kommentarer som ikke at give kommentarer overhovedet, hvis man bare er interesseret i at dele tekster.

1 måned siden
29 dage siden

Jeg troede i starten også man kunne "spare op", 1 digt om ugen ved ikke at publicere...men ved nærmere eftertanke syntes jeg det fungerer godt som det er nu...så er der ikke nogen der har været væk i et år og dermed kan "spamme" med 52 nye digte på én gang:-D

29 dage siden
28 dage siden

Men hvem siger at de tvungne fem kommentarer er helt uden lødighed? Selv uden at skrive større afhandlinger, kan man da godt gøre sig lidt umage.
Ja - det ER lige så egoistisk at give ligegyldige kommentarer som slet ingen at give.
Men hvem siger at man SKAL være egoist på FP?
Når man lægger en tekst på FP sker det jo i håb om at andre vil være så uselviske at bruge tid på at læse den.

Jeg nægter ikke at mine kommentarer skrevet af samme årsag er mindre fyldige end de kunne være om de var skrevne ud fra min egen private motivation, men man kan godt forsøge at hjælpe skribenten bare en lille smule.

28 dage siden
28 dage siden

#1 : Kan man ikke bare nulstille hver uge? Altså man er væk et år, men har stadig kun en fri publikation. Sagt på en anden måde: du får ikke en ny publikation før du har brugt den gamle.

#2 : Det kan der være noget om. Men jeg tænker stadig at hvis man skal give 5 kommentarer, bliver en stor del af dem mere eller mindre tilfældige. Det tager tid at læse en tekst, forstå den, komme med ordentlige forbedringsforslag (der passer stilen i teksten) osv. Læg dertil at det ikke er specielt rart at være kritisk over for personer du ikke ved hvordan tager det. Det er altså noget nemmere bare at skrive "fedt digt" uden noget dybere engagement - alle bliver glade, og du får lov at publicere en tekst.

Hvis der skal være et karma-barometer der giver en lov at publicere, kan det så ikke være noget bredere end kun at dække kommentarer man giver.

28 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Krav om 5 kommentarer før tekst kan uploades er startet 23/02-2019 21:35 af Martin Birkmand (Birkmand) og er placeret under Fyldepennen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3Bøn
1 time, 45 minutter siden · Morpheus
2609Dagens ord
5 timer, 22 minutter siden · Savanti
82Perfekt?
23 timer siden · Engbo
7Hvor kan jeg finde noget om Egyptis...
1 dag, 3 timer siden · dino
23Efter døden
1 dag, 3 timer siden · dino
7Helbred opdatering.