Hej Ann,
jeg er enig med Engbo, og har aldrig hørt det sagt så præcist - NATO er blokpolitik. Polariserende.
Internationale aftaler kan sagtens brydes, og bliver det konstant. Irak-invasionen f. eks. Politik er vold. Jeg ved at du er glad for spansk - omend det er på engelsk at de primært synger, blandet med spansk og andre sprog, så er dette nummer af mexikanske Manu Chao altså meget sigende, "Politik Kills"; da jeg hørte dem på Roskilde som ung, en af de bedste koncerter i mit liv, dansede og hoppede ALLE med, uanset tøj symboliserende politisk tilhørsforhold. Vi er alle mennesker, hvad end i alverden det betyder
PS: NATO kan ikke forklares uden at sætte sig ind i de store krige fra 1800-tallet og frem, ikke kun 1. og 2. verdenskrig, omend 2. verdenskrig normalt peges på som forståelsesgrundlag for NATO, hvilket i min bog er vås. Det burde ikke hedde 1. og 2. verdenskrig, men nr. 4-5 stk. minimum.
Jeg er ikke interesseret i politik, andet end "anarko-syndikalisme", i teori/undersøgelse, ikke i praksis som sådan, andet end psykologisk/holistisk, individuelt. Al politik er totalitarisme, og ergo vold.
Manu Chao - Politik Kills (reggae/folk)
Ift. Rusland er det vigtigt at huske på at Putin ikke taler for alle russere, og at de fleste russere der udtaler sig til medier, selv privat/"beskyttet", vægter deres ord med omhu, belært af historien.
Her er det russiske Noize MC og russiske Atlantida Project med et track om det andet Rusland. Det der IKKE er på vej i krig med Ukraine, eller nogen andre, men hvis stemme alt for sjældent høres. Forsangeren fra Atlantida Project, Sasha Sokolova (ikke at forveksle med kunstneren af samme navn) døde under mystiske omstændigheder, mens Noize MC vægter sine ord nøje (...)