Til foredrag på jobcentret


7 år siden 3 kommentarer Digte

3Til foredrag på jobcentret
Meningsløshed og idioti · Spild af tid, din tid og min tid · Spild af... [...]
Digte
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Andreas Spejlborg Petersen (f. 1981)
Meningsløshed og idioti
Spild af tid, din tid og min tid
Spild af liv

Trætte ansigter, modløse ansigter, døde ansigter

Hun står og prøver at sælge os et glansbillede af tilværelsen som telefonsælger i Flensborg.
Tre timer af mit liv spildt på det tåbelige foredrag, mens andre spilder år i tåbelige jobs.
Hvorfor reducere mennesker til maskiner?

Mens hun stod der og spildte sin tid og vores tid startede jeg på dette digt - mit første i mange år.
En stille protest mod idiotiet.

Jeg melder fra!
Lader mig ikke reducere!
Livet er mit, mit, mit!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/11-2016 15:40 af Andreas Spejlborg Petersen (Andreas SP) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 96 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.