20 år siden

Stilhedens tanker.
Line Ley Jen...
9 år siden
Tankemylder og dagene der...
David Hansen...
1 måned, 3 dage siden
19-03-17
Hannah White...
7 år siden
Ensom og hvad så?
Josephine Lø...
9 år siden
Lufthavnen - sjæl i flamm...
Salomon
Jeg vil starte en gruppe ...
Johannes Han...
4 år siden
Dag nr. 3 på fyldepennen....
Gaffa Brandt
Mine tanker
Zein Ali (Bi...
3 år siden
Højskoleophold
Hanna Fink (...
9 år siden
Husk at drømme en drøm i ...
Camilla Rasm...
Skoddag
Suree Lio (L...
11 år siden
Road to nowhere, dagens p...
Camilla Rasm...
Fru Flohr
1 år, 4 måneder siden
D.19.10.2003 Turen derned

Vi startede rejsen fra Kolding banegård hvor vi tog af sted kl. 10:44, underligt at tænke på at vi nu var på vej til Namibia, en rejse de ville tage ca. 35 timer før vi ville være på farmen og en rejse vi havde planlagt allerede i februar måned og som vi havde gået og glædet os til i så lang tid, mens vi hele tiden syntes at det var lang tid til, men nu var vi altså af sted...

Vi ankom til Kastrup ca. 13:40 hvor vi checkede ind og der var tvivl om der skulle være nogle papirer, så som tilladelser med mere, vedr. min bue, men det efter at vi var blevet spurgt om det var en armbrøst og vi forklarede forskellen, så var der ingen problemer, kufferten fik et mærke på, så det fremgik at den ikke skulle åbnes under vejs, fint så havde vi kun vores håndbagage og de to kufferter ville gå transit hele vejen til Namibia og vi fik bordingcards til alle tre fly (Kastrup -London, London - Johannesburg og Johannesburg – Windhoek) allerede i Kastrup dejligt.

Kl. 17:35 fløj vi fra Kastrup og nød en temmelig tør sandwich i flyveren, hvilket også var det eneste mad på både turen ned og hjem, der kunne klages over.

Flyveturen tog ca. 1½ time plus lidt ventetid i luften inden vi kunne lande og vi var i London kl. 18:35 , lokal tid, hvor vi så havde 3 timers ventetid, men det var ikke så galt den sidste time gik med at gå ombord i flyet til Johannesburg.

Flyveturen til Johannesburg, var laaaaang ca. 10½ time med (meget) lidt plads på økonomiklassen, og mens vi sad der så bl.a. en reklamevideo hvor de viste 1.klasse, hvor stolene kunne lægges ned til en seng i fuld længde, men de skrev jo heller ikke prisen ved....:o))

I Johannesburg satte vi for første gang fødderne på afrikansk jord og for f...... hvor have det koldt dernede der var kun 7 °C og inde i terminalen havde de ventilationen på fuld knald, så der var så koldt at vi kunne se vores ånde inde indenfor !!!!! Alle dem der arbejde i de små butikker der var i lufthavnen stod med jakke, hat og handsker på og det frøs jammerligt....

Efter at vi havde tilbragt 9 timer i kulde i Johannesborg fløj vi til Windhoek, hvor vi var kl. 20:10 her blev vi hentet af Dirk og Hettie, dem vi skulle på jagt ved, John og Bjarne var der også, de havde taget et fly kl. 11:00 til Windhoek vi havde også kort snakket med dem i Johannesburg.

Vi kørte hen og fik noget at spise inden vi kørte ud til farmen, der var ikke så meget at se på turen derud, da det var temmelig mørkt på det tidspunkt, men vi så da både steenbok, vortesvin og oryx ved vejen, de sidste 14 km. var grusvejen fra den offentlige vej og ind til farmen, det kan man da kalde for en indkørsel.....

Skriv kommentar

Dagbogsindlægget Namibia -turen derned d.19.10.03 er publiceret 08/11-2003 09:41 af Jægeren.

Log på for at skrive en kommentar til denne dagbog. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.