Kunstnersnak · Margit Sandemo

1 svar
Senest opdateret 4 år siden · 2 bruger(e) deltager
4 år siden

Jeg vidste det ikke før i dag. Denne forfatter der i mine øjne har skrevet de bedste bøger jeg har læst, døde sidste efterår.

Smag og behag er forskelligt, men jeg elsker Sagaen om Isfolket. Jeg har læst den flere gange siden jeg var teenager og opdagede den på mine forældres reol.
Jeg elsker de dybe følelser, det mod der er til at tage tabulate emner op og den store fantasi bag.

Jeg får noget nyt ud af dem hver gang og er for nylig gået i gang med at høre dem som lydbog. Det er første gang efter min nu 6-årige søn blev født. Pludselig ser jeg at min søn ikke har ADHD - vi er blot blevet ramt af "den onde arv" (Selvfølgelig sagt med et glimt i øjet). Men igen lykkes det disse gamle bøger at få mig til at tænke over dele af mit liv. Jeg forstår så udmærket Siljes kvaler med at opdrage Sol, hold op hvor er de lig mine egne. De bøger rækker ud i mit eget liv atter engang.

En stor tak til denne fantastiske forfatter.

4 år siden
4 år siden

Jeg kender navnet, men har intet læst af hende.

Men det var dejligt at læse dit indlæg. Og fornemme din sorg over at miste et menneske, der som et forbillede har giver dig store glæder.

Jeg håber at du finder finder glæden ved nogle af de andre store forfattere. Min egen ungdoms idol var Dostojevskij. Han var død længe før jeg selv blev født, men jeg har altid fornemmet ham som en ven. Og forbillede.

4 år siden

Besvar debattråd

Debatten Margit Sandemo er startet 14/09-2019 19:09 af Suree Lio (Løvinde) og er placeret under Kunstnersnak.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3Seksuelle overgreb, og det manglend...
8 timer, 25 minutter siden · AnsuLa
2Krimikonkurrence Leitura
2 dage, 7 timer siden · heksemutter
45Dagens DJ
6 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
12 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
12 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
28 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 3 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 4 dage siden · sofiesverden

Kunstnersnak

5Litteratur er mange ting
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
0Kunst og verden politik
2 år siden · MariaMolgaard
0Dine øjne på Mona Lisa
2 år siden · MariaMolgaard
0Kan du anbefalde
2 år siden · MariaMolgaard
1Hvad synes i
2 år siden · Henrik German Q...
0Lejlighed insperation vintage art
2 år siden · MariaMolgaard
7Kalle er død
3 år siden · Pia Hansen
18Kunst og digte
3 år siden · Engbo