6Jeg holder på min ret
Jeg holder på min ret til at hidse mig op · når du maser din lille ... [...]
Digte
10 år siden
4Intet er glemt
Vi har lagt fjendskabet på hylden. Midlertidigt. Vi er fanget und... [...]
Blandede tekster
11 år siden
1Som i en drøm
"Emily, vi går om tyve minutter," Emily så fra sin bog op på sin ... [...]
Noveller
11 år siden
0Min livshistorie - Kapitel 12
Beatles · Det er sjovt med Beatles. · Jeg har altid kunnet lide dem, ... [...]
Livshistorier
14 år siden

Puls: 6,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Michala Escherich (f. 1982)
Og en dag når man åbner døren ind til sig selv opdager man, at der er tomt...
   Tomt?
   Hvor blev det hele af? Alt det man i lang tid havde gået og tillagt betydning. Det er ikke andet end sorte aftegninger på en kold grå væg, i et halvmørkt uinteressant rum.
   Man kan huske det hele, hvert ny sorte kedelige aftegning husker man, men der er ingen følelser forbundet til noget af det.
   En trang til at føle sorg over det mistede overvælder en på den mest fjerne og ubetydelige måde.
   Der er virkelig bare tomt.
   Ikke et smil. Ikke en tåre. Ikke ensomhed. Ikke frygt. Ikke engang en tanke?
   Kun tomhed.
   En tomhed så gennemtrængende at man begynder at tvivle på sin egen eksistens, og værre endnu: Man er ligeglad.
   Der er ingen kontakt til det man engang var.
   Men man ved, at hvad end det var, ligger det og tuder et eller andet sted.
   Som et ynkeligt lille barn. Men man kan ikke mærke det, ikke se det. Man er ligeglad.
   Tomheden og meningsløsheden går på hver sin side. Og hvad så?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/07-2005 01:37 af Michala Escherich (Machula T.) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.