Ballerina


9 år siden 2 kommentarer Digte identitet drømme ungdom

2Ballerina
En ballerina danser på tåspids, tyst gennem rummet. · Hører musikke... [...]
Digte · identitet, drømme, ungdom
9 år siden
2Pandoras æske
En rullende fornemmelse havde arbejdet sig vej fra min mave, op t... [...]
Kortprosa · mystik, ensomhed, smerte
9 år siden
6Et stop i tiden
Mine øjne var fyldt med vand og verdenen omkring mig stod still. ... [...]
Kortprosa
9 år siden
3En hilsen fra paradis
Engen var grøn med et skær af guld fra den nedgående sol. Valmuer... [...]
Blandede tekster
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Caroline Eilert Bjørkholm (f. 1997)
En ballerina danser på tåspids, tyst gennem rummet.
Hører musikken, selvom den ikke spiller.
Kigger længselsfuldt på lyset i horisonten.
Mærker rummets mørke krybe tættere på.

En ballerina springer gennem rummet, lander med sådan en ynde.
Hun mister dog sig selv.
Snurre gennem rummet, mærker døren kalder hende hjem.
Alt imens mørket overfalder hendes sind.

En ballerina danser ikke mere, en kamp har fået en ende.
Sollyset lokkede og døren den kaldte.
Hun fulgte sit hjerte, stoppede sin sorg.
En ballerina vandt sin kamp.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/11-2014 20:02 af Caroline Eilert Bjørkholm (Pegasus) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 84 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.