3Den trætte husbond
Sønnen var på en uges sommerferie. Før i tiden ville husbonden ha... [...]
Blandede tekster
7 år siden
2Matematikhjælp
"Bent? " · "Ja?" · "Er du god til matematik?" · Bent rettede ryggen og ... [...]
Noveller
7 år siden
4Historien om tvangsfjernelsen
I et par år havde Jo hjulpet til hos den lokale købmand. Rigtig a... [...]
Noveller · tvangsfjernelse, alkoholisme
8 år siden
7Skænderi
Hej Jørgen. · Hej Jo-pigen. Hvor er det dejligt, at se dig. Jeg har... [...]
Noveller · samtale, skænderi
8 år siden

Puls: 4,6

Publiceret: 0
Afgivet: 1
Modtaget: 0
Sofie Frost (f. 1983)
Jeg blev rig i nat.

Jeg vandt en bil. En sød rød én. Jeg har en bil, så hvad skal jeg med én til? Tja, sælg den. Så jeg skrev et skilt: "Helt ny bil til salg. Den er rød. Ring til mig og kom og se den."

Så tog jeg mit skilt og gik ned i Spar og hang det op. En mand så mig og mit skilt. "Hvad er det for en bil, du har? Min viv har brug for en bil, og hun er vild med rød."

"Kom med, så skal du se min bil. Den er ved mit hus. Der er kun kort vej."

Han gik med og så på den her bil. Han var glad. "Må min viv se din bil nu?"

"Ja, da. Ring du, så hun kan få set den."

Hun kom. Hun var vild med min bil. Hun tog en tur i den. Da hun var væk, tog han en stor sæk frem. Den var fyldt med guld. "Er det her nok for din bil? Hun er jo helt vild med den. Det er vist en lang tur, hun er på."

Jeg så på den her sæk med guld. Det var så sejt! Jeg fik hans sæk med guld, og han fik min bil. Jeg er rig!

Så var der en lyd. Bip bip bip. Øv, mit ur. En dag er på vej. Jeg skal op og på job. Væk var bil, mand og guld. Træls. Det var kun en drøm.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/04-2015 18:23 af Sofie Frost (sofiesverden) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.