Skænderi


8 år siden 7 kommentarer Noveller samtale skænderi

3Den trætte husbond
Sønnen var på en uges sommerferie. Før i tiden ville husbonden ha... [...]
Blandede tekster
7 år siden
2Matematikhjælp
"Bent? " · "Ja?" · "Er du god til matematik?" · Bent rettede ryggen og ... [...]
Noveller
7 år siden
4Historien om tvangsfjernelsen
I et par år havde Jo hjulpet til hos den lokale købmand. Rigtig a... [...]
Noveller · tvangsfjernelse, alkoholisme
8 år siden
7Skænderi
Hej Jørgen. · Hej Jo-pigen. Hvor er det dejligt, at se dig. Jeg har... [...]
Noveller · samtale, skænderi
8 år siden
4Børnefødselsdag
"Jeg ringer og inviterer moster og onkel til fødselsdagen" meddel... [...]
Noveller
9 år siden
2Den nat jeg blev rig - En leg med ord
Jeg blev rig i nat. · Jeg vandt en bil. En sød rød én. Jeg har en b... [...]
Blandede tekster
9 år siden
2Fødelsdagsforberedelse
Hun var ikke mere end lige kommet indenfor døren, da moren sagde:... [...]
Noveller
9 år siden
3Det er dig, jeg kan li'
(8. kapitel. Kan læses uafhængigt af de andre kapitler) · Den lille... [...]
Noveller
9 år siden
6Jo og Mo
(7. kapitel. Kan læses uafhængigt af de andre kapitler) · Døren ble... [...]
Noveller
9 år siden
2Tankemylder
(6. kapitel. Kan læses uafhængigt af de andre kapitler) · Hele dage... [...]
Noveller
9 år siden
2Alle kundekurvene
(5. kapitel. Kan læses uafhængigt af de andre kapitler) · Det var h... [...]
Noveller
9 år siden
3Hvide og vilde
Da de hvide kom til de vilde, ville de hvide vide, hvad de hvide ... [...]
Rim og vers
9 år siden
3Første arbejdsdag
(Kapitel 4. Kan læses uafhængigt af de andre kapitler) · Det var en... [...]
Noveller
9 år siden
5En god dag
(Kapitel 3. Kan læses uafhængigt af de andre kapitler) · Det blev e... [...]
Noveller
9 år siden
4En lille voksen
(Kapitel 2. Kan læses uafhængigt af de andre kapitler) · Da hun trå... [...]
Kortprosa
10 år siden

Puls: 5,6

Publiceret: 0
Afgivet: 1
Modtaget: 0
Sofie Frost (f. 1983)
Hej Jørgen.

Hej Jo-pigen. Hvor er det dejligt, at se dig. Jeg har savnet dig. Kom her og få et knus.

Jeg har også savnet dig.

Du lugter.

Tak! Ha ha.

Det er ikke noget at grine af. Jeg mener det. Du stinker af aftershave. Du har været sammen med ham igen, har du ikke?

Nej, selvfølgelig har jeg ikke det.

Hvorfor lugter du så af aftershave?

Okay, han kom på besøg, vi talte sammen, og da han tog hjem gav vi hinanden et knus. Hvad laver du?

Det må have været noget af et knus, I gav hinanden. Selv dine bukser stinker af ham.

Hold nu op. Rejs dig op.

Jeg er sikker på, at dine strømper også lugter af ham. Hvorfor bliver du ved med at se ham? Hvad kan han, som jeg ikke kan?

Ikke noget.

Hvad har han, som jeg ikke har?

Ikke noget.

Jamen, hvorfor så blive ved med at se ham, hvis der er ikke noget specielt ved ham? Hvad skal jeg gøre anderledes for at få dig til at beholde bukserne på?

Vær dog ikke så vulgær. Du får det til at lyde, som om jeg har 10 forskellige mænd, jeg skifter imellem.

Hvordan kan jeg vide, at du ikke har det?

Arh, hold nu op. Jeg har dig. Det er os to, der betyder noget. Det andet er bare for sjov.

Det er for sjov? Tænk, jeg kan ikke se det sjove i situationen.

Ikke på den måde sjov. Det er bare... underholdning.

Underholdning? For pokker da, Johanne. Normale mennesker går i biografen, når de vil underholdes.

Måske tilhører jeg ikke gruppen af "normale mennesker"

Nej, det skal jeg da lige love for. Du siger, at vores forhold, er det, der betyder noget, men alligevel fjoller du rundt med en anden. Er det, fordi han er yngre end mig, at han er spændende?

Hvem siger, at han er yngre end dig?

Er han ikke yngre end mig?

Det er sagen uvedkommende.

Jeg vil gerne vide, hvem jeg er oppe imod.

Du er ikke oppe imod nogen, Jørgen. Det er ikke en konkurrence, det her. Jeg har jo sagt, at du bare kan gøre det samme. Så længe vi holder detaljerne for os selv. Det man ikke ved, og alt det der...

Hvad havde du forestillet dig? At jeg begyndte at se min ekshustru i smug? At jeg indledte en flirt med en eller flere af mine sønners veninder?

Det ved jeg da ikke. Det kan du gøre, som du vil. Hvis jeg ikke ved det, er det jo lige meget, hvad du laver. Desuden er monogami stærkt overvurderet.

Hvordan kunne jeg dog gætte, at du ville spille det kort? Jeg var ikke enig med dig første gang, du kom med det argument, og uanset hvor mange gange du siger det vrøvl, vil jeg stadig ikke være enig med dig.

Jørgen, kan vi ikke bare lave en god middag og se den film i fjenrsynet, vi havde aftalt? Lad os droppe al diskusion i aften.

Hvordan kan du tænke på mad og film nu? Her! Tag telefonen og ring til ham og sig, at du aldrig vil ses med ham mere.

Jeg skal nok ringe til ham. I morgen.

Nej, ikke i morgen. NU!

Jeg vil da ikke ringe, mens du hører det.

Ja, tak, så skulle jeg gå ud, mens du "ringede" til ham. Når jeg så kommer tilbage, siger du bare, at du har klaret det. Hvor dum tror du, at jeg er?

Du gør et stort nummer ud af småting. Hvor mange gange skal jeg sige til dig, at det er dig, der betyder noget. Os to. Det andet er bare en biting.

Du er simpelthen utrolig, Johanne! Suk. Hvad i alverden skal jeg stille op med dig?

Årh, det plejer du da nok at vide. Tihi.

Stop det der! Du kan ikke charme dig ud af situationen den her gang. Man skulle tro, at du var et fornuftigt menneske. Du har lige afsluttet 1. G. med klassens højeste gennemsnit. Du er jo ikke uintelligent. Hvorfor har du så så svært ved at sætte dig i andres menneskers sted? Fatter du ikke, at du sårer mig helt vildt, når du ser andre?

Lad os nu bare droppe det her. Vi bliver ikke enige alligevel.

Fortæl mig, hvad jeg skal gøre for, at du er tilfreds med mig.

Jeg ER tilfreds med dig, Jørgen.

Jeg nusser om dig, jeg fortæller dig, at du er smuk og dejlig, jeg hjælper dig med lektierne, jeg laver mad til dig. Jeg forkæler dig, som jeg aldrig har forkælet nogen før. Ikke engang mine børn har jeg forkælet så meget, som jeg forkæler dig. Hvad er det, jeg gør forkert?

Du gør ikke noget forkert. Hør, jeg indrømmer, at jeg burde være gået i bad, inden jeg kom her i dag, så jeg ikke lugter af aftershave.

Du indrømmer, at du burde have taget et bad? Jamen, det er virkelig flot af dig, Johanne. Hvad med at du indrømmede, at du burde have droppet kontakten til din galan allerede første gang, du lovede, at du ikke ville se ham mere?

Jørgen, vær nu sød. Kom her og giv mig et knus.

Nej, hold dig væk. Jeg vil ikke smittes med en fremmeds lugt. Det er rigeligt, at DU stinker, som jeg ved ikke hvad.

Jo, kom nu. Kram mig. Så er det heller ikke værre. Hvor skal du hen?

Jeg har en overraskelse til dig. Se her.

Jørgen, tag den dåseøl væk. Du havde lovet, at du ikke mere ville have alkohol i huset. For min skyld.

Hvorfor ser du så skuffet ud? Jeg troede, at løfter var til for at blive brudt.

Du åbner den ikke!

Åh, jo. Her lugt til den.

Jørgen, lad nu være. Jeg kan ikke klare lugten af øl. Det ved du godt.

Og jeg kan ikke klare lugten af fremmed mand på min kæreste. Haps, nu har jeg dig. Her, snus.

Jørgen...

Græder du?

Ja...

Græder du over en øl?

Ja... Du ved godt, at det bringer dårlige minder frem fra min barndom.

Tænk, at du tuder over en åben øl. Jeg skal give dig noget at tude over. Og noget andet at lugte af.

Arj, Jørgen! Ikke i håret! Og på min bluse. Se, nu er jeg gennemblødt.

Hvis jeg var dig ville jeg beholde blusen på. Du skal nemlig hjem nu.

Du kan da ikke sende mig hjem sådan her.

Åh, jo, jeg kan. Ud med dig.

Jørgen?

Lad være med at glo ind ad min dørsprække. Gå med dig!

Mine sko... Må jeg ikke nok få mine sko?

Nej! Det skulle du have tænkt på noget før. Skrub af eller jeg hælder de resterende dåseøl i halsen på dig. Om du så kløjs i det.
Forfatterbemærkninger
Ville det være en god idé med at slutte af med de to personers tanker eller er slutningen god som den er?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/01-2016 17:51 af Sofie Frost (sofiesverden) og er kategoriseret under Noveller.
Teksten er på 1129 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.