Folke i bevægelse:Mottoet Kend dig selv - selvhjælp er recovery-folkebevægelsens mål i psykoterapi og psykiatris mere moderne former


5 år siden 1 kommentar Filosofihulen livsrefleksion sjæl letkøbte løsninger

4De unge år hvor kameraet var unikt før mobi...
I en del år har jeg kaldt fotografi et arbejde for mig - også sel... [...]
Livshistorier · eftertanke
2 dage, 5 timer siden
4Forårsfrieri
Mine fødder vil betro sig til den kolde bølges essens · Havet står ... [...]
Digte · krop, eksistentiel, indre balance
14 dage siden
4Jeg er dit genbrug og din plan B
Du kommer gerne når jeg næsten er fortabt · Du samler mig op netop ... [...]
Digte · krise, håbløshed, gåde
22 dage siden
1Taktik tak til maskinskrivningsgudinden
Tak for taktik vinklen kære Jesus · Jeg overså den i alt for mange ... [...]
Digte · moral, identitetskonflikt, bøn
1 måned siden

Puls: 86,8

Publiceret: 19
Afgivet: 80
Modtaget: 46
Niels Cenius (f. 1969)
Har man en overperfekt vurderingsfaktor, i den type blik, som de anerkendte professioner, læger, socialrådgivere og psykologer mm, kaster på patienten?

I flere år har det været en følelse i patienter og plejegruppen, at det hurtige svar patienten får, er bygget på stress og gamle institutionelle adfærdsformer, og at patienten muligvis kan blive mere rask, hvis han eller hun, går i gang med selvudvikling samtidig med indlæggelsen eller de ugentlige møder i distriktspsykiatrien.
Kroppen overses ofte. I recovery leder vi både efter at krop og sinds forbindelse skal stå ved at kunne elske hinanden, noget der ikke er givet. Koordination som i ballet eller kampkunst har psyken godt af. Berøring som massage eller en svømmetur med barn eller kæreste.
You name it. Lets do it.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/10-2018 06:56 af Niels Cenius (Snowlion) og er kategoriseret under Filosofihulen.
Teksten er på 125 ord og lix-tallet er 42.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.