Stoppe op


1 år siden 4 kommentarer Essays drøm alderdom skæbne

6Mørketid
Mere mørkt end lyst · hule liv, hyggelig levende lys · D vitaminer in... [...]
Digte · natten, udnyt livet, sind
5 måneder, 18 dage siden
2Landstedet
Alene i mit primitive hus · Kaffen varm nybrygget · "Landstedet" er d... [...]
Digte · skyer, livsrefleksion, eftertænksomhed
8 måneder, 27 dage siden
4Det var det
Nu er den der · den lå langt ude · i fremtiden · Det gik så hurtigt · dag... [...]
Digte · arbejdsliv, tredje alder, forvirring
9 måneder, 22 dage siden
3Det der vandes
Har trukket gardiner for · persienne nedrullet · varme usynlig mærkba... [...]
Digte · eksistentiel, svigt, fællesskab
10 måneder, 10 dage siden

Puls: 8,6

Publiceret: 0
Afgivet: 4
Modtaget: 0
Poul Brasch (f. 1957)
Hvis man skal undgå demens, så er det vigtigt ikke at lide høretab. Vigtigt, at foretage sig forskelligt, mangeartede gøremål og omgå mennesker, samt have gode kærlige relationer. Vigtigt at bruge, udfordre sin hjerne kreativt: Læse, tænke, være kreativ. Bevægelse, masser af bevægelse, skovbade, dejligt havearbejde, dertil sund og nærende kost.
Seniorliv... bliver snart pensionist... der bliver rig lejlighed til at stoppe op, måske ligefrem gå i stå.

Er lige nu ramt af, måske? skal der stoppes op nu, ændre arbejdsliv, gå fra lønansat til selvstændig, blive herre i eget hus, så min pensionist tilværelse kan udskydes, med det jeg selv skaber. Kan det lade sig gøre, er der kræfter nok?... måske kommer kræfterne netop til, når noget bliver interessant, sjovt med forskellige udfordringer og opgaver. Dage som ikke ikke er ens, men fyldt med livsforlængende egenskaber.

Tænker så det knager... samler overbevisning og mod...til ny retning og mission.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/04-2023 08:41 af Poul Brasch (Blækhuset) og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 150 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.