Brokkassen · Vejret.

8 svar
Senest opdateret 5 år siden · 4 bruger(e) deltager
5 år siden

Jeg troede ikke jeg ville skrive herinde, men det er nødvendigt for at kunne få plads.
Er ved at være godt træt af at hører folk brokke sig om vejret. Kan næsten ikke få vejret af samme ligegyldige grund.
Nogle gange tænker jeg, at det er pga den globale opvarmning , at det er derfor det er tørke.
Tænk i stedet over, miljøet og hvad vi gør ved den, det er nok dens reaktion af samme årsag.
Vi er selv skyld i det. Og regnen kommer, når det passer regnen.
Men hold kæft folk kan brokke sig over vejret, så tag dog ud at bade så du kan blive kølet af.
Troede ikke jeg skulle synke så lavt at skrive i brok kassen, men den er vel til for det samme.
Hvis det havde været regn i jeres sommerferie havde i sku tudet over det også.
Vi skal tænke mere på, hvad vi bruger af strøm osv, for det kan være årsagen til den lange tørke, derfor bliver jeg en smule ophidset, når de fleste mennesker , ikke alle men mange , brokker sig over den lange tørke.
Tænk over, forbruget, og ændr det til noget lavere, for det har noget at sige om vejret.
Hilsen
Ann

5 år siden
5 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Lyder godt :)

5 år siden
5 år siden

Årrhh, hold op, selvfølgelig skal man have lov til at give sig, når man har det dårligt. Selvfølgelig nyder jeg da solen og varmen, men ikke desto mindre kan jeg dårligt klare mere og længes efter en rigtig øsende regnvejrsdag. Og selvfølgelig bekymrer det, at landmændenes afgrøder går til og at store ildebrande hærger skovene i flere lande, og at mange mennesker går til.

Det er sandelig på tide at tage klimapolitikken alvorligt. Og derfor kan vi da godt tage til stranden eller vi kan nyde solen i haven eller parken. Det ene udelukker ikke det andet.

Kåemer

5 år siden
5 år siden
#4

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Så kom regnen.

5 år siden
5 år siden

Regnen er ikke kommet her hvor jeg er - i København.

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Det er fordi, Kåemer, at de københavnere ikke skal tro at de altid er noget særligt!

Nå - desværre er det sådan at om end hver kWh brugt i dk stammede fra vindmøller, ville alskens skidt alligevel ryge ind over grænserne.
Hvis vi bruger vindenergi er det ret harmløst, da den blot suger energien ud af vinden, som blæser på grund af opvarmningen.

Vor brug af vindenergi bidrager ikke til opvarmningen uanset hvor meget vi bruger.
Halmafbrænding (i kraftværker, forstås. Ikke på marken) er strengt taget CO2 neutral, men på kort sigt kan røgen give problemer. Hvis vi kunne bruge halmens energi uden at brænde den af...

Men jeg kan heller ikke lide den varme. Og jeg kan ikke lide at vi får en så lille høst at bønderne ikke kan betale deres skat, som skulle gavne bybefolkningen. Selv dem der ikke kan fordrage bønder.

5 år siden
5 år siden

Jeg er måske ligesom et tordenvejret, for jeg skal også have renset ud, når det har torden... det var lidt en vits om angst for torden lyn... men er blevet bedre til at håndtere det. Så må man bare sidde på lokum indtil det er over. ... shit hampens LOL .

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Vejret. er startet 27/07-2018 13:12 af Ann R. Sørensen (Savanti) og er placeret under Brokkassen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

44Dagens DJ
1 dag, 19 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
3 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
3 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
20 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
25 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
25 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
29 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 9 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 21 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 2 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 9 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 10 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 14 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 15 dage siden · David H

Brokkassen

10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 21 dage siden · David H
25Digte
3 måneder, 9 dage siden · Tungnemt
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
4 måneder, 8 dage siden · Løvinde
1Formatering fra word til Fyldepenne...
1 år, 8 måneder siden · Pia Hansen
0En molbohistorie?
4 år siden · dino
4Vil I venligst lade være med.
4 år siden · knudkp
6Feisbuuk
5 år siden · Savanti
8Musik i film
5 år siden · dino
8Vejret.
5 år siden · Savanti
0illustrationer
6 år siden · kirstine12