Brokkassen · Hvad sker der for, at ingen læser mine tekster?

11 svar
Senest opdateret 4 måneder, 15 dage siden · 9 bruger(e) deltager
6 måneder, 27 dage siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 måneder, 27 dage siden
6 måneder, 27 dage siden

At skrive er et kald, man skriver fordi man kan lide det, ligesom de der elsker musik eller maler. Man får selv mest ud af det.
Skriver du for at gøre indtryk på folk, tror jeg ikke det er dit kald. Det ville være en god ide at finde ud af hvad dit kald er. Der er en plan for hvert menneske, også selv om man ikke kan se det.

6 måneder, 27 dage siden
6 måneder, 27 dage siden

Hej G :)

Jeg har bemærket at det er en generel tendens. Der er kommet flere og flere gult markeret tekster (Baggrundsfarven, for ikonet, på ikke kommenteret tekster).
Jeg selv bliver da glad når nogen gider kommentere, men jeg skriver ikke for at få kommentarer. Min målsætning er, og har altid været det, at jeg skriver for at få afløb for mine følelser.
Hvis nogen får noget ud af denne proces. Så er det fedt!
Uanset så har jeg aldrig forventet noget.

Jeg indrømmer gerne at jeg pt. ikke har så meget tid til at kommentere.
Men nu har jeg fri til i morgen middag ish til at banke noget sammen på skrift. Både som kommentarer og som rim, vers og digte.

D

6 måneder, 27 dage siden
6 måneder, 27 dage siden

Hej Gorkem
Det med kommentarer er en evig balancegang.
Her på Fyldepennen synes jeg det
meget er sådan at de længere tekster lades i stikken.
Det er fordi en lang tekst kræver mere, fordybelse koncentration, ofte skal den også læses lidt flere gange for at kunne kommenteres.
Jeg tænker at du kunne overveje at lægge lidt kortere tekster her på Pennen. Jeg skal indrømme at
Jeg startede med at læse din tekst men faldt fra ca. Halvvejs. Jeg oplever dit sprog meget knudret, og det er en meget lang tekst.
Jeg synes også du skulle overveje at lede efter en skriveven
herinde, du kunne udveksle med mere privat.
På Pennen er det mest digte og kortprosa der giver kommentarer
God skrivevind til dig fra Ulla

6 måneder, 27 dage siden
6 måneder, 26 dage siden
#4

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 måneder, 26 dage siden
6 måneder, 26 dage siden
#5

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 måneder, 26 dage siden
6 måneder, 26 dage siden

Hej Görkem
Min erfaring er at der er kun få som kommenterer længere tekster som noveller. Jeg tænker at enten er det fordi værkerne bliver oversete eller at folk ikke har lyst at læse noget længerevarende tekst som de skal forholde sig til og kommentere på.

Et digt eller en kortprosa historie er vel blot nemmere at forholde sig til fordi indholdet er minimalt i sammenligning med en novelle, og hvis man ikke laver en ordentlig hook på novellen i starten er chancerne vel endnu mindre for at folk gider at læse den færdig tænker jeg.

Personligt er jeg glad hvis jeg blot får en feedback på en novelle jeg har lagt op. Det er lavt at sigte, men man kan jo ikke tvinge folk til at læse. Desuden finder jeg glæde i at skrive noveller med eller uden bekræftelse fra andre selv om ris og ros jo godt nok altid hjælper på afklaring om det man har skrevet er godt nok.


Mvh. David

6 måneder, 26 dage siden
6 måneder, 26 dage siden
#7

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 måneder, 26 dage siden
6 måneder, 24 dage siden

Jeg udlægger hovedsagelig biblen på mine hjemmesider og har et par 1000 klik hver måned. En anden måde at publicere på. Jeg tillader ikke kommentar fordi det tiltrækker så meget andet som ikke går i den retning.

6 måneder, 24 dage siden
6 måneder, 24 dage siden

Hej Görkem

Du har fået mange gode råd her i din tråd, men jeg har også lige et:
Det er en rigtig god idé selv at give kommentarer.
Jeg kan se, du har publiceret fire tekster og givet otte kommentarer. Det er altså ikke særlig mange. Det skal ikke absolut være "noget for noget," men tit når man får en kommentar bliver man lidt nysgerrig på, hvad kommentargiveren skriver :-)
Nå men rart med lidt liv i debattrådene :-).

Vh. Pia H

6 måneder, 24 dage siden
4 måneder, 21 dage siden

Et hej fra mig,

Jeg har også observeret at længere indlæg, fx noveller eller livshistorier, ikke prioriteres så højt. Men selvom jeg giver lidt færre kommentarer til dig, så har jeg gjort det nogle gange, og jeg synes du er en spændende forfatter og skribent der både kan noget med sproget, og indholdsmæssigt ikke mindst også har et budskab. Jeg synes du med fordel kan have gang i flere heste på en gang. Der er et udtryk der hedder at sætte flere skibe i søen. Måske er det som med Behovspyramiden sådan at situationen eller dit indre jeg allerede er mættet af det der med sandsynlighed kan gives dig på fyldepennen, så din sjæl behøver at gå videre i et andet forum, og være på fyldepennen samtidig med du er i et måske endnu mere professionaliseret miljø, fx læser dansk på merit lærer uddannelsen eller tager en HF hvis ikke du har gymnasiet. Det gav mig selv meget selvtillid at få en hf og også identitet som at være akademisk interesseret. DU mærker behovet for at vokse, og det er DIT ansvar. Kram fra Snowlion.

4 måneder, 21 dage siden
4 måneder, 15 dage siden

Fyldepennen virker desværre til at samle lidt støv pt. Hej et rigtig glad for det det ikke har ført til det man har lukket siden, men den mangler nogle "opdateringer" for at følge med - og det tror jeg bl.a. går ud over aktiviten og dermed også kommentarer.
Tag fx "debatten" her som åbenbart ikke lige passer til min mobil. Så jeg får ikke alt teksten i højre side med ??? Dertil er der fx mange kuriøse debatfora, hvilket ikke bruges ret meget. Og det giver ikke er bedre indtryk at kunne læse at nogle poster så et flere år gamle. Der er også et utal af publiceringskategorier - men de kan måske bedre forsvares når det er emnet for siden. Men den er lidt fra en svunden internet-tid uden konkurrence fra instagram, reddit og tik tok. ??? På godt og ondt.

Hvad jeg tænker at man mangler her er lidt "konkurrence" som giver "læserhjælp" og derfor ikke udtrætter læserne så meget. Altså at du skal kunne se "denne her tekst trender" og er god. Så kan du tilgengæld få flere point for fx at læse nye tekster.
Måske at man også skal kunne slippe afsted med blot en stjerne-rating. Det er ikke altid at man har så meget uddybende at sige om en tekst ud over om at man kan lide den eller ej.

Dertil hænger selve siden også rigtig meget og tester så også brugernes tålmodighed. Rigtig ærgerligt i virkeligheden. De andre ting kan man måske godt leve med og finde charmerende, men at slås med teknikken vil drive flere end nødvendigt væk.

4 måneder, 15 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Hvad sker der for, at ingen læser mine tekster? er startet 02/10-2023 19:11 af grkemacar og er placeret under Brokkassen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2Krimikonkurrence Leitura
20 timer siden · heksemutter
45Dagens DJ
5 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
10 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
10 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
27 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 2 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 2 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 6 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 16 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 27 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 9 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 16 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 17 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 20 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 21 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 23 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
3 måneder, 24 dage siden · Tungnemt
4163Dagens ord
4 måneder, 1 dag siden · Savanti
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
4 måneder, 15 dage siden · Løvinde
1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
4 måneder, 24 dage siden · Skriverkunstner
3Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
4 måneder, 26 dage siden · Maria77
8Poesi forlag søges
5 måneder, 5 dage siden · heksemutter
3Dagens Dok
5 måneder, 18 dage siden · HamDenKorte
5God digital bogside
5 måneder, 19 dage siden · HamDenKorte
3Dansk eller Engelsk?
5 måneder, 20 dage siden · cell
5Dagens Sketch (del en sketch/joke)
5 måneder, 20 dage siden · HamDenKorte
8Hjælp og råd vedr. Økonomisk værgem...
5 måneder, 24 dage siden · David H
162Hvad er du taknemmelig for i dag?
5 måneder, 24 dage siden · Ansu
2Voldtægts-kultur
5 måneder, 25 dage siden · Ansu
3Forlags forretnings-model
5 måneder, 27 dage siden · Ansu
521Kontraster
5 måneder, 27 dage siden · Brehmer
5Jeg er ny og vil gerne rigtigt i ga...
5 måneder, 29 dage siden · Skriverkunstner
3Din yndlings kirken salme sang
6 måneder siden · Skriverkunstner
34Hvad inspirerer dig
6 måneder siden · Skriverkunstner
6Word og teknik.
6 måneder, 7 dage siden · MollyTrine
3Egen hjemmeside⁸
6 måneder, 22 dage siden · David H
1Skrivekonkurrence
6 måneder, 27 dage siden · grkemacar
4Vedrørende litteraturtidsskrifter
8 måneder, 8 dage siden · heksemutter
0Den kærlighed
8 måneder, 19 dage siden · MariaMolgaard
16Jeg bliver udgivet!
8 måneder, 20 dage siden · Bahlsen
38'Penge'
8 måneder, 24 dage siden · Denungeblødende...

Brokkassen

10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 27 dage siden · David H
25Digte
3 måneder, 16 dage siden · Tungnemt
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
4 måneder, 15 dage siden · Løvinde
1Formatering fra word til Fyldepenne...
1 år, 9 måneder siden · Pia Hansen
0En molbohistorie?
4 år siden · dino
4Vil I venligst lade være med.
4 år siden · knudkp
6Feisbuuk
5 år siden · Savanti
8Musik i film
5 år siden · dino
8Vejret.
5 år siden · Savanti
0illustrationer
6 år siden · kirstine12