Det var så lidt, det er rart at føle sig nyttig :-)
Den eneste gang vistnok jeg har købt via Saxo, var Franz Kafka's "Processen", til omkring 250 kr som jeg husker det; den dyreste bog jeg har købt i mit liv, og en af de korteste. Bogen ankom, og da jeg åbnede den faldt halvdelen af siderne ud - og lå hulter til bulter på gulvet, gudskelov nummeret LOL :-) Så... jeg synes deres bøger er dyre, og tror ikke jeg bruger dem igen. MEN, går ud fra at det bare var uheld, og en sjældenhed. Bogen var til gengæld god, men hvis man har læst den forstår man ironien i at det var SIDSTE del af bogen der faldt ud (fordi at han aldrig skrev den færdig -
ift hans bog Forvandlingen insisterede han overfor forlaget at bogen IKKE var en børnebog, og IKKE skulle have en forside med den ene hovedperson, Gregor, på, illustreret. Fordi han ville have at læseren SELV dannede sig et billede af den ene hovedperson, Gregor (en rejsende forretningsmand der vågner op en dag, forvandlet til et dyr).
Forlaget tvang deres vilje igennem, bogen floppede, og Kafka mistede tilliden til sig selv såvel som forlag og læsere, og døde ukendt, ret ung - han havde været sygelig hele livet. En ven fandt andre af hans skriverier, inklusive Processen (en af de bedste bøger i verden), og en del af dens charme er dens mærkværdige slutning - som slet ikke er så mærkelig endda. Kafka anses for muligvis den største forfatter i nyere tid - trods alle hans historier mest af alt er noveller/lange digte.
Mit digt "De 2 tårer" er en hyldest til Kafka's Forvandlingen, som i min læsning, og andres, er et feministisk værk, og mit eget skrev handler om den anden hovedperson i bogen, hans søster Grete, men er ment som værende for alle - og åben for fortolkning. Forhåbentlig får jeg en dag lavet det og andre til sang.
Anyways, hjerteligt held og lykke :-)