Opslagstavlen · God digital bogside

5 svar
Senest opdateret 1 måned, 1 dag siden · 3 bruger(e) deltager
1 måned, 9 dage siden

Hejsa øvrige forfattere
Synes du bedst om fx. Saxo, Mofibo eller er der andre som har et større udvalg og gerne billig?

1 måned, 9 dage siden
1 måned, 9 dage siden

Hej Skrivekunstner,

jeg købte tidligere alle mine bøger på abebooks.com - det er en sammenslutning af enormt mange private brugte-bøger-forhandlere i Storbritannien og Tyskland, men DESVÆRRE er deres udvalg primært bøger på engelsk og tysk - det er dog en hjemmeside der gror, og måske får de også bøger på dansk en dag.

Desværre betyder Brexit at man kan opleve bøvl med tolden; det skete for mig for nogle år siden, og forhåbentlig er det rettet - men det er vigtigt at notere sig og researche, hvad jeg droppede at gøre da jeg fik en toldafgift oveni prisen, uventet, på 250 kr - deres bøger kan ellers findes i fin stand helt ned til 10 kr. stykket.

Desuden kan man finde mange bøger gratis ved at søge på bogens titel og tilføje .pdf (pdf = filens navn), hvor jeg vil anbefale at man bruger søgetjenesten Duckduckgo, som gør det samme som Google men uden at lagre dine private data og tilrettelægge webreklamer ift. dine søgninger, samt sælge informationen til højeste byder.

Held og lykke med at finde en god forhandler - forhåbentlig kan nogen bidrage mere pragmatisk end jeg, med et konkret link til en dansk forhandler :-) Ellers; jeg elsker selv at tage i brugte-bøger-forretninger, men finder udvalget pinligt, ofte. Men selve turen er skøn, og sælgeren næsten altid klar på en snak :-)

1 måned, 9 dage siden
1 måned, 8 dage siden

Hej Ansu
Hvor er jeg taknemmelig for at du er så god til at hjælpe med gode svar. Har du en mening om fx. Saxo, hvor jeg også kan købe bøger og downloade online?

1 måned, 8 dage siden
1 måned, 8 dage siden

Det var så lidt, det er rart at føle sig nyttig :-)
Den eneste gang vistnok jeg har købt via Saxo, var Franz Kafka's "Processen", til omkring 250 kr som jeg husker det; den dyreste bog jeg har købt i mit liv, og en af de korteste. Bogen ankom, og da jeg åbnede den faldt halvdelen af siderne ud - og lå hulter til bulter på gulvet, gudskelov nummeret LOL :-) Så... jeg synes deres bøger er dyre, og tror ikke jeg bruger dem igen. MEN, går ud fra at det bare var uheld, og en sjældenhed. Bogen var til gengæld god, men hvis man har læst den forstår man ironien i at det var SIDSTE del af bogen der faldt ud (fordi at han aldrig skrev den færdig -

ift hans bog Forvandlingen insisterede han overfor forlaget at bogen IKKE var en børnebog, og IKKE skulle have en forside med den ene hovedperson, Gregor, på, illustreret. Fordi han ville have at læseren SELV dannede sig et billede af den ene hovedperson, Gregor (en rejsende forretningsmand der vågner op en dag, forvandlet til et dyr).

Forlaget tvang deres vilje igennem, bogen floppede, og Kafka mistede tilliden til sig selv såvel som forlag og læsere, og døde ukendt, ret ung - han havde været sygelig hele livet. En ven fandt andre af hans skriverier, inklusive Processen (en af de bedste bøger i verden), og en del af dens charme er dens mærkværdige slutning - som slet ikke er så mærkelig endda. Kafka anses for muligvis den største forfatter i nyere tid - trods alle hans historier mest af alt er noveller/lange digte.

Mit digt "De 2 tårer" er en hyldest til Kafka's Forvandlingen, som i min læsning, og andres, er et feministisk værk, og mit eget skrev handler om den anden hovedperson i bogen, hans søster Grete, men er ment som værende for alle - og åben for fortolkning. Forhåbentlig får jeg en dag lavet det og andre til sang.

Anyways, hjerteligt held og lykke :-)

1 måned, 8 dage siden
1 måned, 7 dage siden

Hej Ansu

Mange tak for din beretning, men trist at høre med Kafka at han døde og den oplevelse du havde med Saxo, ja lad os da håbe det var en enlig svale og ikke sker igen.

Jeg må få læst dine digte, det vil jeg glæde mig rigtig meget til

1 måned, 7 dage siden
1 måned, 1 dag siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

1 måned, 1 dag siden

Besvar debattråd

Debatten God digital bogside er startet 01/11-2023 15:47 af Skriverkunstner og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

10Hvad sker der for, at ingen læser m...
3 dage siden · Snowlion
1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
6 dage siden · Skriverkunstner
3Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
8 dage siden · Maria77
19Dagens DJ
11 dage siden · David H
5Overgreb er tortur - lovforslag
15 dage siden · HamDenKorte
8Poesi forlag søges
17 dage siden · heksemutter
21Dagens citat
18 dage siden · DagensDJ
3Dagens Dok
1 måned siden · HamDenKorte
5God digital bogside
1 måned, 1 dag siden · HamDenKorte
3Dansk eller Engelsk?
1 måned, 2 dage siden · cell
5Dagens Sketch (del en sketch/joke)
1 måned, 2 dage siden · HamDenKorte
8Hjælp og råd vedr. Økonomisk værgem...
1 måned, 6 dage siden · David H
162Hvad er du taknemmelig for i dag?
1 måned, 6 dage siden · Ansu
2Voldtægts-kultur
1 måned, 7 dage siden · Ansu
3Forlags forretnings-model
1 måned, 9 dage siden · Ansu
521Kontraster
1 måned, 9 dage siden · Brehmer
4162Dagens ord
1 måned, 9 dage siden · Brehmer

Opslagstavlen

5God digital bogside
1 måned, 1 dag siden · HamDenKorte
0Forfatter søges til Børnebogsuniver...
1 år, 2 måneder siden · Untitled
0Skrivegruppe!
1 år, 3 måneder siden · Clara de N
13Kunsten i fokus
1 år, 8 måneder siden · belmindelig
0ups
2 år siden · Savanti
0En ulykke sker aldrig alene
2 år siden · MariaMolgaard
7Korrespondent
2 år siden · Dmitri Burdykin
4Skrivegruppe 45+
2 år siden · HeleneHK
3Psykoterapi
2 år siden · Anita A
6Skriveklub?
2 år siden · Andreas9000
1Copyright af navn
2 år siden · Kafkaesque
52Skrivegruppe søges - København og o...
2 år siden · Clara de N
9skrive start hjælp
3 år siden · Prem
14Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
3 år siden · Wernn
8Meddelelse
3 år siden · Engbo
6Tips og tricks til skriveprocessen
3 år siden · JacobScribus
2Teknisk: Kan ikke publicere drabble...
3 år siden · Filia