Opslagstavlen · Tips og tricks til skriveprocessen

6 svar
Senest opdateret 14 dage siden · 5 bruger(e) deltager
27 dage siden

27 dage siden
15 dage siden

Gode råd i videoen! Tak for at dele, Camilla.

Jeg har et spørgsmål - jeg skriver udelukkende i Windows Notepad, men det simple program duer ikke til romaner og længere skrivning; hvad bruger DU, kære læser, til det? Jo simplere og, for mig, jo færre muligheder, jo bedre.

PS: Her deler en af Hiphoppens allerstørste legender, Rakim, lidt af sin skriveteknik (han har vist også skrevet en bog), hvor hans erfaring som tidligere saxofonist har spillet en stor rolle, i udvalget af ord/lyde, med John Coltrane som inspiration. Rakim ændrede FULDSTÆNDIG hvordan MC-teknik (R.A.P - Rhythm And Poetry) kan manifesteres. Mit yndlingstrack af ham er "The Mystery - Who Is God". Her er det som altid veloplagte DJVlad der interviewer;

15 dage siden
15 dage siden

Jeg har ikke præcis det, du søger, for jeg skal bruge bells and whistles i anden sammenhæng og kender derfor ikke så meget til programmer med "få muligheder".

Men skulle din jagt på noget, der er bedre end Notepad men alligevel simpelt, blive forgæves, så sværger jeg til LibreOffice, som et freeware alternativ til MicroSoft. OpenOffice er en anden mulighed.

15 dage siden
15 dage siden

Hej Ansu
Jeg aner ikke hvilke alternativer der er til Microsoft og selv tak for at dele det du gør.

15 dage siden
15 dage siden

Hej Jimmy, tak for tip! Jeg så godt at du nævnede programmet i en anden debat, og har også fået det anbefalet før, men anede ikke at det var freeware. Super at der endda er en dansk support-side og forum, til de spørgsmål der uundgåeligt dukker op.

15 dage siden
15 dage siden

Jeg brugte ellers Word, men efter at have geninstalleret styresystemet på pc'en forsvandt det.
Siden har jeg klaret mig med Openoffice, som er gratis.
Det er ikke helt så godt som Word.
Men det går.

Sjovt at høre hende amerikaneren pludre løs! :-)

15 dage siden
14 dage siden

Gode tips, omend de er meget basale. Når det så er sagt, er det nok meget sundt at blive mindet om dem jævnligt. Især nummer 11 (tror jeg, det var) er vigtig at huske på - den med for mange fysiske kendetegn.

Læseren har i langt størstedelen af tilfældene ikke brug for overdrevne fysiske kendetegn ved karakteren, og nogle få, vigtige pointers er ofte mere end nok.

14 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Tips og tricks til skriveprocessen er startet 09/07-2020 22:31 af Camilla Morpheus (Morpheus) og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3460Dagens ord
1 time, 15 minutter siden · Fink
4Det primitive holdbare.
1 time, 15 minutter siden · Fink
198Forbyde kritik?
13 timer siden · Wernn
3Det filosofiske hjørne.
21 timer siden · Savanti
14Aftægtens objektive problem
22 timer siden · dino
2Musik fænomen.
2 dage, 1 time siden · Savanti
12Nicht diese Töne...noch eimal.
4 dage siden · dino
0Betalæsere søges til fantasy roman
4 dage siden · melberg
0Søger råd vedr. redaktørhjælp
4 dage siden · melberg
8Spansk
5 dage siden · Savanti
31Er kunst mulig eller umulig?
7 dage siden · Fink
4Dans
10 dage siden · dino

Opslagstavlen

6Tips og tricks til skriveprocessen
14 dage siden · JacobScribus
12Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
20 dage siden · Morpheus
2Teknisk: Kan ikke publicere drabble...
22 dage siden · Filia
12Rediger/slet kommentar
7 måneder, 3 dage siden · hermanøv
1INTERVIEW TIL EN OSO OPGAVE.
7 måneder, 28 dage siden · Eddie
3Det sner på fyldepennen kan jeg se
7 måneder, 29 dage siden · Freema
1Journaliststuderende på jagt efter ...
8 måneder, 5 dage siden · Eddie
6Hvem ejer og driver fyldepennen.dk