Opslagstavlen · Skrivegruppe søges - København og omegn

52 svar
Senest opdateret 3 år siden · 10 bruger(e) deltager
5 år siden

Hej

Jeg søger folk til en skrivegruppe i København og omegn.
Jeg er i gang med at skrive på en tekst som forhåbentlig bliver en roman. Fantasy.
Jeg kunne godt tænke mig at mødes med andre, der ligesom jeg, er seriøse omkring deres skrivning men mangler nogle at dele skriveprocessen med.

Om du har udgivet før eller ej, eller hvilken genre du skriver i er underordnet. Bare du har lyst og overskud til at lytte og læse og måske give og modtage konstruktiv kritik.
Jeg forestiller mig at vi kunne mødes ca. 1 gang om måneden og læse op for hinanden af vores tekster. Vi kunne evt. mødes første gang på en café eller noget, og finde ud af om vi har lyst til at mødes igen. Jeg bor i rækkehus og kan godt lægge stue til nogle af gangene.

Om mig: Jeg bor i Hvidovre, er 43, gift og mor til to voksne børn. Jeg arbejder til dagligt med undervisning, men skriver i min fritid og har en vedholdende drøm om at udgive mine tekster.

Skriv hvis dette har vakt din interesse
Venlig hilsen Christina (Papirkaninen)

5 år siden
5 år siden

Hej Christina,

Jeg kunne godt tænke mig at være med i en skrivegruppe.

Jeg har aldrig udgivet noget, men har altid haft en drøm derom. Jeg skrev mange digte som teenager men har siden da forsømt den kreative side af mig. For nyligt begyndte jeg så at skrive digte igen og de syntes ingen ende at tage. Med tiden vil jeg gerne bevæge mig videre til noveller eller romaner. Det vil sandsynligvis blive psykologisk drama og/eller young adult med overnaturlige elementer.

Jeg er 41 år, bor på Amager og har ingen børn. Jeg bor i lejlighed med min kæreste og kan nok lægge lejlighed til en gang imellem.

Vil du vide mere om, hvem jeg er kan jeg anbefale at læse nogle af mine digte. De fortæller lidt om hvordan jeg tænker. Kan du måske udgive lidt også, så vi kan få en fornemmelse af, hvem du er?

Venlig hilsen,
Bitten

5 år siden
5 år siden

Hej Bitten
Tak for svar :)
Er helt ny på det her forum, så skal lige finde ud af hvor jeg læser dine digte? Hvad angår at lægge nogle ud selv, så har jeg ikke lyst til at dele dem herinde. Men gerne privat.
Håber at vi kan finde ud af evt. at mødes - Amager er jo ikke så langt væk. Young adult men overnaturlige elementer lyder fedt!
Venlig hilsen Christina

5 år siden
5 år siden

Hej Christina og Bitten

Jeg har ligeledes et ønske om at være med i en skrivegruppe ☺️ Hvis I altså kan bruge en til.

Jeg har en rejsemakker, som jeg udveksler tekster med, men det er kun via mail, da vi bor langt fra hinanden.
Jeg vil derfor gerne med i en skrivegruppe, der mødes fysisk også - tror det ville være meget inspirerende og lærerigt

5 år siden
5 år siden

Hej Christina og Bitten

Jeg har ligeledes et ønske om at være med i en skrivegruppe ☺️ Hvis I altså kan bruge en til.

Jeg har en rejsemakker, som jeg udveksler tekster med, men det er kun via mail, da vi bor langt fra hinanden.

Jeg vil derfor gerne med i en skrivegruppe, der mødes fysisk også - tror det ville være meget inspirerende og lærerigt

Jeg er i gang med at skrive min første roman, der falder indenfor realistisk fiktion. Jeg har brugt to-tre måneder på at udarbejde mit plot og mine personkort og har nu omsider taget hul på min historie. Har skrevet omtrent tre kapitler.

Jeg er 29 år og bor i Hvidovre sammen med min mand og vores 3-årige datter. Efter sommerferien skal jeg læse videre på mit kandidatstudie.

Jeg ville også godt kunne lægge stue til, men mest i hverdagene, da vi bor i lejlighed.

Venlig hilsen
Charlotte

5 år siden
5 år siden

Hej Christina og Charlotte,

Det er fint med mig hvis det bliver en hverdag, og da i begge bor i Hvidovre foreslår jeg at vi starter hos en af jer. Jeg har desværre ikke bil, så jeg håber i bor tæt på offentlig transport?

Skal vi aftale en dag at mødes? Jeg vil nok foretrække en torsdag eller fredag men kan være fleksibel sålænge der ikke er lagt andre planer. Evt. I starten af Juli? Da er det kun d. 6. + .9 jeg ikke kan.

Med venlig hilsen,
Bitten

5 år siden
 
Viser kun 10 af i alt 52 indlæg
5 år siden
#47 Mia Z

Hej,
Jeg skriver bl.a. fantasy og vil høre om det er muligt at komme med i jeres skrivegruppe?

Kh. Mia.

5 år siden
5 år siden

Hej med jer!

Jeg er vil også meget gerne deltage i skrivegruppe, hvis der stadig er plads?
Eller alternativt hvis andre er interesseret så lave en ny gruppe og mødes i København, vi kan godt mødes hos mig på Frederiksberg.
Jeg skriver ungdomsfiktion, gerne historier med en smule humor :-)

Med venlig hilsen
Claus

5 år siden
5 år siden

Hej :)

Vi har lige vendt det i skrivegruppen, og tænker, eftersom vi allerede er seks i gruppen, at det nok bliver lidt meget, hvis vi skulle helt op og være ni - både i den forberedelsestid, der vil være ift. at få læst alles tekster til hver gang, men også fordi vi allerede har den erfaring, at det er rigtig svært at finde en dag, hvor de fleste eller alle kan.

Hvis I, som Claus foreslår, starter jeres egen gruppe op, talte vi dog om muligheden for måske med tiden at slå os sammen, hvis der bliver frafald i grupperne.

Hilsen Michala

5 år siden
5 år siden
#50 Mia Z

Hej Michala, Tak for svar.
Hvis der er flere derude som er friske på en skrivegruppe i Kbh., så er jeg i hvert fald frisk :)

5 år siden
3 år siden

Hej alle, dette er en poesi skrivegruppe, hvor vi deler, læser, skriver og giver feedback. Du må gerne skrive med henblik på udgivelse, men det vigtigste er at du brænder for at læse lyrik, og ikke mindst at skrive lyrik.
Formålet er at støtte, inspirere og provokere hinanden i bedste 'forfatterskole' stil. Vi mødes hver anden tirsdag kl 18-21, hos mig på Bryggen, (dem der ikke kan fysisk kan deltage via zoom (pga corona).
Jeg faciliterer aftenen. Men vi skal alle byde ind med det vi har. Der er ingen passagerer.
Lidt om mig: jeg er 46, far til fire, uddannet historiker, til dagligt senior, og i min fritid mandecoach og entreprenør. Og mest relevant; jeg erforfatter til over 500 digte. Jeg læser rigtigt meget og ikke mindst meget varieret. Jeg har en holdning til meget, men den den er ikke mere rigtigt end din.
Jeg har taget en del skrivekurser, men går til det at skrive og læse lyrik med en grunliggende antagelse om om at i det skabe, er vi alle lige og alle lige nøgne.
Tonen er kærlig men med fokus på udvikling. Så hvis du ønsker at øve dig i at få kritik, både konstruktiv og perfid (tro mig du vil blive mødt med begge dele i forlagsverdenen) så er denne poesi salon noget for dig.
Om du er 15 eller 95 er ligegyldigt. Så længe som du brænder for poesi.
Jeg er selv i gang med at finde forlag til min samling 'Barsk Dating'. Så meld dig til hvis du savner nogen at spare med.
Vi bliver max 10, men der bliver ikke taget yderligere corona hensyn, end at vi spritter af og holder afstand.
Så du må meget gerne passe på dig og dine.
Ønsker du at gruppen skal læse og give dig feedback på digte du allerede har skrevet, så send dem til; kontakt@breakingbars.dk.
Så sørger jeg for at printe dem ud inden.
Der vil blive serveret kaffe og the, samt snacks.
Du booker din billet her, prisen er 25 kr.https://ezme.io/c/x3c/zWPN
https://fb.me/e/117OO8qEW

se mere på breakingbars.dk

mvh

TKBARS

3 år siden
3 år siden

Hej

Jeg drømmer om at være med i (eller opstarte) en skrivegruppe.
Det kan både være at skrive små opvarmningsøvelser, sparring på tekster skrevet hjem og gerne en kombination. Jeg har en del øvelser/opgaver, vi kunne bruge.

Da jeg bor i Høje Taastrup, vil jeg kunne mødes både i Roskilde, KBH og ved S-tog stationer på vestegnen.

Jeg skriver selv mest realisme i romanformat, men synes det er et plus med forskellige genrer.

Så hvis I har en skrivegruppe med plads, eller du kunne tage dig at være med til at opstarte en, så skrive til mig.

Nijs.clara@gmail.com

Mange hilsner
Clara

3 år siden

Besvar debattråd

Debatten Skrivegruppe søges - København og omegn er startet 16/06-2018 17:07 af Papirkanin og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

44Dagens DJ
16 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
2 dage, 20 timer siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
2 dage, 20 timer siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
19 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
24 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
24 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
28 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 8 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 20 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 1 dag siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 8 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 9 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 12 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 13 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 15 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
3 måneder, 16 dage siden · Tungnemt
4163Dagens ord
3 måneder, 23 dage siden · Savanti
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
4 måneder, 7 dage siden · Løvinde
1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
4 måneder, 16 dage siden · Skriverkunstner
3Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
4 måneder, 18 dage siden · Maria77
8Poesi forlag søges
4 måneder, 27 dage siden · heksemutter
3Dagens Dok
5 måneder, 10 dage siden · HamDenKorte
5God digital bogside
5 måneder, 11 dage siden · HamDenKorte
3Dansk eller Engelsk?
5 måneder, 12 dage siden · cell
5Dagens Sketch (del en sketch/joke)
5 måneder, 13 dage siden · HamDenKorte
8Hjælp og råd vedr. Økonomisk værgem...
5 måneder, 16 dage siden · David H
162Hvad er du taknemmelig for i dag?
5 måneder, 17 dage siden · Ansu
2Voldtægts-kultur
5 måneder, 17 dage siden · Ansu
3Forlags forretnings-model
5 måneder, 20 dage siden · Ansu
521Kontraster
5 måneder, 20 dage siden · Brehmer
5Jeg er ny og vil gerne rigtigt i ga...
5 måneder, 22 dage siden · Skriverkunstner
3Din yndlings kirken salme sang
5 måneder, 22 dage siden · Skriverkunstner
34Hvad inspirerer dig
5 måneder, 22 dage siden · Skriverkunstner
6Word og teknik.
5 måneder, 29 dage siden · MollyTrine
3Egen hjemmeside⁸
6 måneder, 14 dage siden · David H
1Skrivekonkurrence
6 måneder, 19 dage siden · grkemacar
4Vedrørende litteraturtidsskrifter
8 måneder siden · heksemutter

Opslagstavlen

5God digital bogside
5 måneder, 11 dage siden · HamDenKorte
0Forfatter søges til Børnebogsuniver...
1 år, 7 måneder siden · Untitled
0Skrivegruppe!
1 år, 8 måneder siden · Clara de N
13Kunsten i fokus
2 år siden · belmindelig
0ups
2 år siden · Savanti
0En ulykke sker aldrig alene
2 år siden · MariaMolgaard
7Korrespondent
2 år siden · Dmitri Burdykin
4Skrivegruppe 45+
2 år siden · HeleneHK
3Psykoterapi
2 år siden · Anita A
6Skriveklub?
3 år siden · Andreas9000
1Copyright af navn
3 år siden · Kafkaesque
52Skrivegruppe søges - København og o...
3 år siden · Clara de N
9skrive start hjælp
3 år siden · Prem
14Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
3 år siden · Wernn
8Meddelelse
3 år siden · Engbo
6Tips og tricks til skriveprocessen
3 år siden · JacobScribus
2Teknisk: Kan ikke publicere drabble...
3 år siden · Filia
12Rediger/slet kommentar
4 år siden · hermanøv
1INTERVIEW TIL EN OSO OPGAVE.
4 år siden · Eddie
3Det sner på fyldepennen kan jeg se
4 år siden · Freema
1Journaliststuderende på jagt efter ...
4 år siden · Eddie
6Hvem ejer og driver fyldepennen.dk
4 år siden · Engbo
0Skrivegruppe Midtjylland
4 år siden · MissJPHC
3Børnebogsforfatter Søges
4 år siden · NAHansen
2Kulturkanon
4 år siden · Engbo
3Sonateform
4 år siden · Muhkovending
8MODERSMÅLET
5 år siden · Engbo
2Skrivegruppe Randers og omegn
5 år siden · Stinapige
7Hvor kan jeg finde noget om Egyptis...
5 år siden · dino
14Historisk forfatter?
5 år siden · Bondekonen
16Skrivegruppe Midtjylland
5 år siden · MissJPHC
4Godt nytår
5 år siden · polina s
0Betalæsning
5 år siden · Eddie
5Bogforum
5 år siden · jebomik
1Ensom?
5 år siden · dino
2Hvad er nemt/svært.
5 år siden · dino
0Skrive gruppe København
5 år siden · Mitmit