Gode råd fra læser til læser · Hjælp og råd vedr. Økonomisk værgemål og det at sk

8 svar
Senest opdateret 1 måned, 6 dage siden · 3 bruger(e) deltager
1 måned, 12 dage siden

Hejsa
Har nogle herinde et godt råd til mig, jeg er blevet sagsøgt af min familie vedrørende et økonomisk værgemål, for at beskytte mig fremadrettet mod telesælgere og andre svindlere. Så som den autist jeg nu er og med angst, søger jeg råd fra dig der har prøvet at være i retten før, dig der har søgt eller været økonomisk værge for en?, jeg er på bar bund, retsmødet er den 13/11

1 måned, 12 dage siden
1 måned, 7 dage siden

Hey!
Er "Den Gratis Retshjælp" prøvet af? Ellers kan de formentlig pege i hvilken retning du skal gå. Ellers "Gadejuristen", evt. Håber ikke spørgsmålet er misforstået - i så tilfælde ville en anden måske svarer, hvis spørgsmålet blev uddybet, jo flere ord jo bedre :-)

Selvfølgelig helst ord i tekstblokke, men er der stress af situationen, må afstress selvfølgelig være første prioritet, og ikke grammatik, såsom at gå op i tekstblokke :-)
Held og lykke, og medvind frem, med hagen hævet i modvind og medvind, og i stillestand accept af tingenes tilstand.

3 citater der ofte hjælper mig:
"Det er kun ved at lytte, at du hører sangen i ordene." - Jiddu Krishnamurti.
"Al beskrivelse af stilhed er larm." - Ramana Maharshi
"Du var aldrig ment, til at trække vejret, under vand" - Speech Debelle

1 måned, 7 dage siden
1 måned, 7 dage siden

Tilbage til essensen

1 måned, 7 dage siden
1 måned, 7 dage siden

Hej Ansu
Du skal også have tak for dine råd til mig her, nej jeg har ikke prøvet den gratis retshjælp af endnu, for der har ikke været mulighed for det. Jeg får af vide af min advokat, at der kommer en professionel værge på mig, når retssagen er afgjort

1 måned, 7 dage siden
1 måned, 6 dage siden

Jeg forstår stadig ikke konteksten og hvad sagen drejer sig om - gør andre, eller er det bare mig? @Skrivekunstner, hvis det er privat er det selvfølgelig fair og sikkert fornuftigt ikke at dele online da alt kan misforstås, men er det skam er det en skam, for skam er sådan en indre kamp - stress reducerer empati og øger apati, i hjernen - trods samfundet behandler os som det, fascistisk pr. definiton, er vi IKKE diamanter der har godt af press, og IQ er dynamisk, afhængig af empati for at vokse (hvis det er ønsket - er dét IKKE ønsket, er det selvfølgelig fair og sikkert - "I'll tell you what freedom is to me=no fear" - Nina Simone/Eunice Waymon (navnet hun blev født, til sidst, den legendariske sangerinde, borger- og menneskerettighedsaktivist og ven af James Baldwin)

1 måned, 6 dage siden
1 måned, 6 dage siden

Hej Ansu
Det er privat jeg spørger til hjælp, for jeg har ikke været ude for noget lignende før

1 måned, 6 dage siden
1 måned, 6 dage siden

Jeg forstår heller ikke hvad sagen drejer sig som grundlæggende, det kræver uddybelse. Men det måske nok for privat til at komme nærmere ind på eller også har jeg fejlfortolket den oprindelige tråd.

1 måned, 6 dage siden
1 måned, 6 dage siden

Mit spørgsmål går igen ud på, hvad består værgemål i, hvor konkret er det?, hvor finder jeg en professionel nær Vejle?

1 måned, 6 dage siden
1 måned, 6 dage siden

Jeg har ikke noget nyt blod at tilføre.
Jeg siger bare, at hvis jeg stod i den givende siutation, så ville jeg henvende mig "Den Gratis Retshjælp" som Ansu er inde på.
De burde vel kunne give et eller to profesionelle råd med på vejen eftersom det vel er deres felt, ville man have lov at mene. Det er i al fald værd at overveje.
Håber du får noget tiltrængt hjælp.
Mvh. David

1 måned, 6 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Hjælp og råd vedr. Økonomisk værgemål og det at sk er startet 30/10-2023 08:49 af Skriverkunstner og er placeret under Gode råd fra læser til læser.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

10Hvad sker der for, at ingen læser m...
3 dage siden · Snowlion
1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
6 dage siden · Skriverkunstner
3Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
8 dage siden · Maria77
19Dagens DJ
11 dage siden · David H
5Overgreb er tortur - lovforslag
15 dage siden · HamDenKorte
8Poesi forlag søges
17 dage siden · heksemutter
21Dagens citat