Brokkassen · Feisbuuk

6 svar
Senest opdateret 5 år siden · 4 bruger(e) deltager
5 år siden

Hvorfor denne overskrift? Jo, i min manglende fornemmelse for den digitale verdens grænse imellem privatsfæren og universet, ved jeg ikke om denne debat forbliver på Fyldep... eller om den straks er synlig en milliard andre steder, hvis den i overskriften har en af vor tids mest brugte betegnelser.

Jeg er ikke en firstmover i den digitale medieverden, og jeg blev kun medlem af Facebook fordi nogen opfordrede mig til det. Nu står jeg der og føler mig ikke godt tilpas. For at sige det rent ud: På det medium har jeg følelsen af at svæve frit. Jeg kan ikke mærke den faste jord. Mediet er et kaos af informationer jeg ikke aner hvor kommer fra eller hvad jeg skal bruge til. Og jeg fornemmer kun vagt, hvor mine egne skriverier der havner.
Der popper ustandseligt en masse billeder op. Nogle kender jeg, nogle er jeg endda i familie med og mange andre er helt fremmede. Jeg aner ikke hvad jeg skal med dem.
Der antydes noget om venneforslag. Men jeg tror ikke at personerne selv aner at de er dukket op hos mig.
Så får jeg mail om at nu kan ingen se min profil, fordi jeg ikke har opdateret siden.

På Fyldepennen har jeg en nogenlunde klar fornemmelse af hvad der foregår. (Jeg skrev nogenlunde!) Jeg ved at nogle læser dette helt eller delvist. Men ikke hele verden. Og jeg ved at det nok ikke læses af reklamefolk, mediefolk eller andre mig helt fremmede personer, der ikke interesserer sig for hvad jeg skriver, men vil vide hvor stærk berøring jeg måske har med andre mennesker, og om der dermed kunne være et reklamepotentiale i sagen.
Jeg ser gerne at nogle læser hvad jeg skriver. Men ikke hele verden.

Så tak til Fyldepennen for at give ældre folk en forståelig platform.

5 år siden
5 år siden

Hej Dino

Så kan vi tage hinanden i hånden. Du taler lige ud af mit hjerte.

Også jeg har for længe siden meldt mig på Facebook på venners opfordring, men hver gang jeg vover mig derind bliver jeg komplet forvirret.

Man kan godt føle sig lidt mindreværdig. Det meste af verden er på, ja, selv mindre børn kan finde ud af at gebærde sig derinde, men jeg kan ikke.

Jeg kommer til at tænke på en gammel teatertitel: "Stop verden, jeg vil af. Facebook synes at være en verden for sig, men det er tydeligvis en verden jeg ikke kan føle mig hjemme i.

Men jeg ser da gerne nogle positive indlag om Facebook. Hvori består velsignelserne?

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Hej Kåemer .

Her kommer lidt godt om facebook. Jeg bruger kun facebook til at dele selfie . Og det er for at folk skal vide hvem jeg er derfor gør jeg det. Det er, der at sige noget positivt om facebook .
Og hvis man har en nyhed der skal hurtigt frem er det også en godt at bruge facebook, fordi der er mange der ser det.

Jeg er også glad for Fyldepennen. De er gode hver for sig. Og instragram for at nævne det.
Man kan bruge alt til forskelligt og det er godt og jeg tror jeg ikke har lavet stavefejl denne gang

5 år siden
5 år siden

Nej, jeg ser heller ingen stavefejl i dit indlæg, Savanti. Det skal nok komme med øvelsen.

5 år siden
5 år siden

Hej Flemming .
Ja øvelse gør mester , har jeg hørt en sige engang. Det er måske rigtigt

5 år siden
5 år siden

Jeg mener at facebook, kan dele vandene, men det giver rigtig mange ensomme en fornemmelse hvad der sker med omgangskredsen.
Man kan lave grupper, hvor man kun henvender sig dem man er i gruppe med. Madklubber, pigeklubber hvor man minder hinanden på tidspunkter, i stedet på at ringe.
Jeg er også med i lukkede kunst/malegrupper, hvor vi deler vores malerier, og ideer til hinanden.

Mine malerier er med i kunstgrupper der deles i hele verden, hvor jeg kan se på min hjemmeside da jeg er admin, og der er mennesker fra hele verden der kikker med.
Måske er jeg med til at inspirerer andre med mine malerier. Vh. Hanna Fink

5 år siden
5 år siden

Ja fb. Ha ha jeg må grine en lille smule nu du.
For andre må gerne sende nøgen billeder på fb jeg må ikke!!! hmm jeg er blokeret igen 24 timer.
Hvorfor må andre??? Og ikke jeg??? så , er jeg for lækker til facebook tjek på instragram så kan du afgøre det? Navn er. kunstmalerrenann.dk.

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Feisbuuk er startet 10/02-2019 11:03 af Flemming Dalsgaard (dino) og er placeret under Brokkassen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Astronautens Poetik
3 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
3 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
7 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
16 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
1 måned, 6 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 28 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder, 10 dage siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 12 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 13 dage siden · Tungnemt
25Digte
2 måneder, 17 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
2 måneder, 18 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
2 måneder, 21 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
2 måneder, 22 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
2 måneder, 24 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
2 måneder, 25 dage siden · Tungnemt
4163Dagens ord
3 måneder, 2 dage siden · Savanti

Brokkassen

10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 28 dage siden · David H
25Digte
2 måneder, 17 dage siden · Tungnemt
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
3 måneder, 15 dage siden · Løvinde
1Formatering fra word til Fyldepenne...
1 år, 8 måneder siden · Pia Hansen
0En molbohistorie?
4 år siden · dino
4Vil I venligst lade være med.
4 år siden · knudkp
6Feisbuuk
5 år siden · Savanti
8Musik i film
5 år siden · dino
8Vejret.
5 år siden · Savanti
0illustrationer
6 år siden · kirstine12