Ordet er frit · Klimaet .!.

2 svar
Senest opdateret 5 år siden · 2 bruger(e) deltager
5 år siden

Så er jeg her igen .

Der er mange mennesker der brokker sig over det er så koldt derude. De kan ikke selv forstå at vi mennesker selv er skyld i disse klima forandringer .
Intet kan overrraske mig længere. Det gør mig bitter når det går udover naturen .
Der sker disse klima forandringer fordi mange mennesker bore efter olie med mere . På steder hvor de ikke skal . Fordi de tænker på rigdom og aktier det stiger dem til grådighed med deres grådighed bliver og mere intens .
Og det går galt når man kun lytter efter politikerne der taler om forbrug forbrug og energi uden at tænke på miljøet . Som er en del af naturen . Uden naturen er vi mennesker ingenting . Ingenting så burde vi ikke tænke os mere om?

Jeg kan godt lide den måde Greenpeace tænker på . Fordi de forsøger i det mindste at stoppe andre mennesker i at lave boringer der kan skade jorden i et sådan omfang at vejret bliver frost . Tænker meget over istiden ?.
Miljø katastrofe fordi nogle er hensynsløse i deres adfærd. Det gør ondt på mig at tænke i . For holder meget af naturen . Gid der blev lavet en lov for naturens rettigheder !!! . Og en ( lov ) , retssikkerhed ?, til menneskerne hvordan vi skal tage kærligt hånd om naturen i stedet for at skade den .
Det er ikke for sent endnu men der skal ændres adfærds mønstre nu. Og det gælder alle.
Og her kan jeg godt lide Danmark har Danmarks naturfredsforening . Så der kom lidt positiv oven på det negative det er bare vigtigt emne at tale om synes jeg altså.

Hilsen
Ann . Savanti .

5 år siden
5 år siden

Det er nu ikke helt rigtigt, at mange ikke forstår at klimaændringerne er menneskeskabt. Jeg tro de fleste er klar over det nu. Men hvad man gør ved det, og om man er villig til at betale hvad det koster at ændre det, eller om man overhovedet har midlerne, ja, det er spørgsmålet. Eller er det faktisk for sent, ja, so nærmer vi os - ikke jordens undergang, naturen skal nok klare sig, men menneskehedens undergang.

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Ja så er vi da selv skyld i menneskernes undergang , så at sige .
Det kan jeg ikke have den samme medfølelse for. Som jeg har for naturen.
Det har ikke noget med midler at gøre, og at betale sig fra det. Men at man lader være med at bore efter olie, når der ikke mangler det. Hvis man alligevel gør det så kommer det størrer konsekvenser ud af det. Og det sker allerede .
Og foreslag kommer her.
At man eventuelt ikke overforbruger i huset feks man tænker sig om fx . I de rum hvor man ikke selv er og slukker for lyset så kan der spares meget ved det. Ikke kun regning men også miljøet.
Det er sådanne ting man ændre det behøver ikke koste noget at ændre vaner.
Og hvis alle gjorde dettte , ja så kunne vi skåne miljøet bedre .
Mvh
Ann. Savanti .

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Klimaet .!. er startet 31/01-2019 10:41 af Ann R. Sørensen (Savanti) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

45Dagens DJ
3 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
8 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
8 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
25 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 4 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 14 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 25 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 7 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 14 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 15 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 18 dage siden · Ansu

Ordet er frit

1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
4 måneder, 22 dage siden · Skriverkunstner
3Dansk eller Engelsk?
5 måneder, 18 dage siden · cell
521Kontraster
5 måneder, 25 dage siden · Brehmer
1Spørgeskema; Hjælp mig lige med min...
11 måneder, 3 dage siden · Snowlion
1Pennemakker efterlyses (ihærdigt)
11 måneder, 27 dage siden · ScribblyCat
4Se verden i et nyt lys!
1 år, 1 måned siden · heksemutter
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
1 år, 3 måneder siden · Eddie
0Wadskjær Forlag
1 år, 3 måneder siden · RBAN
4Hvordan håndterer man skriveblokade...
1 år, 4 måneder siden · grkemacar
2Boganmeldelser
1 år, 6 måneder siden · Brit Skovgaard
140Dagens Vits
1 år, 7 måneder siden · leviP
27Chatten
1 år, 8 måneder siden · grkemacar