Gratis dokumentarer og doc-kanaler=
The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz (Dokumentar fra 2014, IMDB-rating 8,0);
Timeline - Britisk produktionsselskab med speciale i historiske dokumentarer, som bla. vises på DR, BBC og Discovery. Her deres youtube-kanal, fyldt med dokumentarer af høj kvalitet og typisk varende en lille time:
DW Documentary - TV-kanal der uploader næsten alle deres vanvittigt mange dokumentarer på youtube til gratis brug, typisk varende ca. 40 min. og næsten alle på engelsk. Flere af dem er blevet vist på DR;
BBC Documentary - Kvalitets-docs når de ikke lige overdramatiserer;
Fall of Civilizations - En knap så professionel historie-doc youtube-kanal der startede som podcasts men som nu producerer TV-dokumentarer også, efter min mening af høj kvalitet;
History Time - Youtubekanal med historiske dokumentarer, alle lavet af en enkelt historiker. Efter min mening af ganske høj kvalitet (og bare rolig, ingen rumvæsen-teorier - udelukkende sobert og veldokumenteret indhold jeg har set indtil videre);
Kings And Generals - Omend denne amatør-producerede Youtubekanal med et hav af historiske dokumentarer alle fokuserer på krig, er det sobre og til tider interessante dokumentarer - finansieringen kommer dog fra en enkelt reklame i starten;