6Livet er, hvad man gør det til
Snooze... Det var nu femte gang, at min telefon havde prøvet at v... [...]
Blandede tekster
11 år siden
6Hyæne
Jeg satte nøglen i døren og åbnede. Man kunne straks mærke den va... [...]
Noveller
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Svante Oskar Wettergren (f. 1994)
Snooze... Det var nu femte gang, at min telefon havde prøvet at vække mig. Et B-menneske, der står op før fuglene. Jeg vandrede rundt i huset som en søvnløs zombie. Jeg havde mine faste rutiner og vaner. Først gik jeg i bad, derefter spiste jeg morgenmad, og så tog jeg tøj på. Jeg gik i præcis de samme baner hver morgen. Man kunne se det på gulvet, der var mest slidt i mine daglige gangbaner. Jeg åbnede døren. Kulden bed i mine kinder. Jeg nåede ikke langt, før mine ører føltes helt stive. Mine fødder måtte også snart være frosset til is. Converse og sibirisk vinter er åbenbart ikke en god kombination. På vej mod stationen kunne man se alle de søvnløse B-mennesker rende rundt i de samme baner. Alle med stivfrosne ører. Det eneste man kunne tænke på var at komme ind i det varme tog. Folk samlede sig i grupper på stationen. Ingen sagde noget. De færreste var vågnet endnu. Jeg kom ind i toget. Alle sad i grupper. De fleste havde sat sig til at sove igen. Lokalbanen burde virkelig overveje at lave morgentogene om til sovekupeer. Hvilken rædselsfuld morgen.

Jeg vågnede ved fuglefløjt. De havde sikkert været oppe længe, men havde været så venlige først at vække mig nu. Solen skinnede ind på min duggede rude. Jeg sprang op af sengen. Jeg tog et hurtigt bad. Det var dejlig køligt og forfriskende. Satte mig ud på terrassen med min morgenmad. Der findes intet mere fantastisk end den første morgen, hvor man kan være udenfor uden at have jakke på. Jeg tog min mormors gamle damecykel, og drog ud på rejsen mod skolen. Man kunne dufte foråret. Det hele var så nyt og frisk. Jeg cyklede igennem skoven. Bøgetræerne skyggede og gjorde temperaturen behagelig. Man kunne se de enkle solstråler, der fik kæmpet sig igennem træernes kroner, men som alligevel fik lyst hele skoven op. Det hele var så fredfyldt og stille. Det eneste man kunne høre, var fuglenes fløjten, dyr i baggrunden og min knirkende damecykel. Hvilken fantastisk morgen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/04-2013 10:39 af Svante Oskar Wettergren (Svante Wettergren) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 343 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.