2Der var noget anderledes over mødet
Der var noget anderledes over mødet. · Mødet havde noget anderlede... [...]
Blandede tekster
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Vilhelmine Nathalie Reventlow (f. 1989)
Der var noget anderledes over mødet.
Mødet havde noget anderledes over sig;
De var begge klar over det.
Hjertet i halsen.
Den opslugende nervøsitet.
Vandren omkring, skrubbe gulvet én gang til.
Det var nyt, for dem var det, de følte sig begge nye.
Frie, afbrudte forbindelser, plads til hinanden.
Nervøsiten, igen.
Den vil ikke gå væk.
Hun river sig i håret, piller ved sine negle.
Hendes telefon.
Stille, hun lytter, mærker kroppen, kroppen mærker hende, hun er lige der.
Her. Der står hun, venter på tiden, måske den venter på hende, dybe åndedræt, helt ned i mellemgulvet. På med jakken, nøglerne i hånden.

Glider næsten, alt for ivrig, ud af døren. Står ved stoppestedet, kulden fryser, sneen smelter omkring hende, solen er væk. Bussen kommer. Vejrtrækningen stopper. Alting fastfryses.
Hun er lige dér.
Snakker nervøst. Hurtigt, uden mening.
Prøver at skjule det, men farven er afslørende.
Røde plettede kinder, kolde lange fingre.
Her bor jeg, nu er du her, sammen med mig.
Hun tænker, bliver urolig.
Tilbyder ting, starter nye emner, taber pusten.
Udmattet af urolighed, uvidenhed, er vi det samme sted?

Vil hun mig.
Hun sætter sig.
Tæt på hendes krop, fornemmer dens varme, små skrøbelige hænder.
Hun vil tage dem. Indtil sig, op til munden, som et barn der udforsker former, hun vil udforske hendes tilstedeværelse.
Her er hun, men hvordan mærkes det.
Hun mærker det, men er ikke sikker på, at det er her hun er.
I udstrakt arm, holder det lidt fra livet.
Ikke klar til at give helt slip, en indre kamp er blusset op.
" Du må ikke ødelægge det".
Skræmme hende væk.
Hun er værdifuld.
Som et antikt sølvsmykke, gemt væk i et fint smykkeskrin, nede bagerst skinner det, oplyser de andre. Svært at bære for den, som ikke er forsigtig, umuligt at modstå for den der bliver fristet.
Hun frister, og det er svært at lukke af.
Forsøger, ihærdig i min talestrøm, men tilbageholden i min fysisk.
Kvinden er svær at nå, hun sidder, men hun er stadig ikke her.
Vi skal spise. Vi spiser den mad, jeg har lavet.
Maden jeg har lavet, er ikke blevet som den skulle.
Hun er stadig køn. Store grønne øjne. Som søer, uudforskede og fulde af dybde.
De er opmærksomme. Bliver urolig over den nye opmærksomhed, de grønne øjne giver.
Så eftertænksomme, beherskede og interessante.
Hendes hår. Stort, mørkt og godt som gemmested. Hendes hår, det bruger hun som sit gemmested. Jeg fjerner det. Kom ud fra dit gemmested, tænker jeg.
Jeg siger: Bruger du dit hår, som dit gemmested? Svaret er derude.
Opfanget før det blev til et spørgsmål, det er mest en konstatering, at sådan her ér det.

Vi taler så meget, at ordene bliver brugte.
De svæver mellem os, skaber ny kontant, danner forståelse mellem to mennesker, der for to timer siden, ikke kendte hinanden.
Jeg vidste, at du var der et sted, men jeg vidste ikke, at det var dig.
Det tænker jeg.
Det var dig, det var hele tiden dig.
Der er pauser, hvor øjnene falder til ro. Bliver placeret, så de mødes.
Lige der på sofaen, hvor så mange andre har siddet, der sidder hun, og hendes øjne, de er mod mine. Det føles som det bør.
Det breder sig. Denne uro, uroen som breder sig inde i hende som en hurtig ild på en tør mark.
Hun er den tørre mark, og ilden brænder, den er heftig, orange, den er fyldt med uro.
Genkendelsen.
Det her er sådan, der bør føles.
Hun vil sige de ting hun tænker, men ordene er i ganen.
Tankerne bliver i hende, vælter over hinanden og skaber kaotisk tilstand.
Vinen pulserer, musikken danser for os.
To kvinder, så tæt på at jeg kan røre os, men jeg ved ikke, om jeg tør.
Fantaserer os væk fra gammel elendighed, fjerlette og bekymringsfri .

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/09-2013 08:42 af Vilhelmine Nathalie Reventlow (Dysmorfose) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 637 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.