3Kedsomheden kvæler
Jeg vil slå mig i hovedet med en hammer. · Mine fødder bevæger sig ... [...]
Kortprosa
6 år siden
7Fantasiverden
Jeg åbner min verden op · Hopper ind i min fantasi · Et univers fyldt... [...]
Digte
6 år siden
2Kampen mod tårerne
Tårerne presser sig på. · De svier i øjenkrogene. · Stædigt presser j... [...]
Digte
6 år siden
5Vredens vold
Hvad er det for en følelse? Denne, som altid ulmer i den mørkeste... [...]
Blandede tekster
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Emilie Zielke (f. 1998)
Hvad er det for en følelse? Denne, som altid ulmer i den mørkeste skygge af mit sind. Denne, som bobler under overfladen. Som en vulkan kan den bringe mit blod i kog, og få mine læber til at spy lava mod de mål, mine øjne finder.

Jeg kan ikke lide den. Den kan overtage mit sind, når jeg mindst venter det. Jeg kan ikke stå imod, når den løslader sin kraft. Gid den bare ville forsvinde for evigt, men dens magt er for stor.

Den får mine øjne til at lyse ubehageligt, mens rødt stormer frem for mit indre blik. Rødt fylder mit sind. Den sætter sig om min bevidsthed som en jernhånd. Den vil ikke give slip.

Jeg føler mig magtesløs. Magtesløs, når den retter sit blik mod mine kære. Jeg ved, at den vil gøre dem ondt, og jeg kan ikke stoppe den.

Vil jeg nogensinde blive fri for den? Fri for at ryste af harme, fri for at blive styret som en marionet.

Jeg prøver at finde ro. Ind og ud. Træk vejret stille og tæl til ti. Jeg bilder mig selv ind, at det hjælper. Men jeg kan stadig mærke den ulme.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/12-2017 13:35 af Emilie Zielke (Kekko) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 196 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.