Afholdt som bare fanden


4 år siden 5 kommentarer Essays kærlighed eksistentielt tab

6Mørketid
Mere mørkt end lyst · hule liv, hyggelig levende lys · D vitaminer in... [...]
Digte · natten, udnyt livet, sind
5 måneder, 25 dage siden
2Landstedet
Alene i mit primitive hus · Kaffen varm nybrygget · "Landstedet" er d... [...]
Digte · skyer, livsrefleksion, eftertænksomhed
9 måneder, 4 dage siden
4Det var det
Nu er den der · den lå langt ude · i fremtiden · Det gik så hurtigt · dag... [...]
Digte · arbejdsliv, tredje alder, forvirring
9 måneder, 29 dage siden
3Det der vandes
Har trukket gardiner for · persienne nedrullet · varme usynlig mærkba... [...]
Digte · eksistentiel, svigt, fællesskab
10 måneder, 17 dage siden
4Stoppe op
Hvis man skal undgå demens, så er det vigtigt ikke at lide høreta... [...]
Essays · drøm, alderdom, skæbne
1 år siden

Puls: 8,2

Publiceret: 0
Afgivet: 4
Modtaget: 0
Poul Brasch (f. 1957)
Det er I dag sådan en dag.

For ikke mange år siden ville denne dag have udløst mange telefon opkald, breve og postkort med posten.
Nogle ville komme forbi helt af sig selv, fordi de havde lyst.
Der blev sat kaffe over og lidt kage kom på bordet.
Da børnene var små, vækkede de mig I et genert og vildt spændingsfelt. Derpå sang de og jeg blev rørt.
Dannebrog blev hevet til top,så smukt et flag i en fin dialog med en klar lyseblå nordisk himmel.
For år tilbage var jeg også yngre, mere driftig, lækker og kærligheds afsat, som mand og far.
Dagen kunne byde på små gaver, hjemmebag og dejlig middagsmad med et lille glas til.
Var dagen rigtig givtig, delte kvinden i mit liv ud af sine ypperligheder.


Meget afholdt er jeg. Tusinder kender mig og liker mig.

Der er masser af positive tilkendegivelser på de sociale medier. De er vilde med mine tegninger og tekster. Mobil telefonen gløder af sms beskeder.
Et par har ringet, sådan ringet med flere ord der bliver til en samtale.
Stod tidligt op I morges. Gik I haven og hejste Dannebrog op. Det er et smukt flag. Himlen ligner sig selv, selv om den er er mere C02 mættet. Det plejer også at være godt vejr på sommers sidste sommerdag.

Kørte derefter i fitness centret. Alderen tager til og nu skal jeg holde mig i form for ikke at falde af på den. Købte lidt ind på vej hjem. Fik en lille ufrivillig Morfar på sofaen, så TV-nyt. Partiet Venstre har lige mist både For- og Næstformand. De siger det er historisk, men ikke mere spændende, at jeg faldt i søvn.

Så er det jeg sidder I haven og læser "Den der lever stille"... at jeg følte mig pludselig så ensom. Bange for alderdommen.
Der er ikke landet nogle breve, postkort i Postkassen. Ingen er kommet forbi...Ingen små gaver, ingen sang fra sengekanten... masser af digitale hilsner... jeg er afholdt ensom.

I dag er min 62 års fødselsdag...31.8.1957

Tillykke du gamle.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 31/08-2019 16:39 af Poul Brasch (Blækhuset) og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 345 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.