Parforhold

Indledning & Kapitel 1


4 år siden 2 kommentarer Uafsluttet Romaner parforhold roman uafsluttet

4Ensomhed forgår
Kæmp for hvad du har kært. · Også selvom det virker svært. · Hold ild... [...]
Digte · næstekærlighed, nærhed, kæmp
9 dage siden
5Sind og sjæl
Sorg binder mig på sind og sjæl. · Uden dig er jeg intet alligevel.... [...]
Digte · livsrefleksion, gudstro, sorg
13 dage siden
6Ukrudtets Moder
Ukrudt alle vegne; · så meget at man må segne. · Kultivere jord, · at n... [...]
Digte · krisehåndtering, frustration, jord
16 dage siden
2En glød en gnist
Din sjæls skønhed både her og hisset. · Din kærlighed er unik som i... [...]
Digte · hjertevarme, taknemmelighed, erkendelse
22 dage siden
3Dybdernes Dørtrin
Du fandt mig på Dybdernes Dørtrin. · En sjæl i armod med sorgen og ... [...]
Digte · anerkendelse, hjertevarme, håbefuld
22 dage siden
2Den rette vej
Du er min sjæls glæde. · Vor kærligheds frø, · en evighed at væde. · Fo... [...]
Digte · himmel, kvinde, universet
24 dage siden

Puls: 93,9

Publiceret: 28
Afgivet: 100
Modtaget: 77
Daniel Stege Lindsjø (f. 1979)
Sveden drypper af panden. Han er et nervevrag!
   Vil hans forpinte sjæl nogensinde få fred?
   Hans bekendelse ulmer i det skælvende legeme:
   "Lyst er min bekendelse!" udbryder han.
   "Kærlighed er min tro." siger han skamfuldt.
   Ja næsten som en undskydning for sig selv!
   Mon svigerfar vil æde den?
   Det er første møde med hans nye svigerforældre.
   Vejen op til den tunge dør, af massiv eg, er som en skammens vandring!

Han trykker hurtigt på dørklokken med tanke for at det måske slet ikke bliver hørt?
   Måske han kan nå at smutte inden der bliver svaret?
   Klokken hamrer og giver genlyd i hans angste sind: "Ding gong!!"
   "Kom ind!" siger den hvinende stemme et sted inde bagved.
   Han griber fat om den tunge jernring på dørhåndtaget og skubber til døren.

Kapitel 1: Mandomsprøven.

Klodset som han er falder han nærmest ind af døren lige i favnen på svigermor, som hviner af forbavselse.
   Svigerfar griber dog hurtigt fat og udbryder: "Hovsa! Så stå da på dine stænger menneske!" mens han sender et smørret grin.
   "Skal du ikke have en 'gar og et glas XO Extra?" siger svigerfar og fortsætter. "Vi skal nok få gjort en mand af dig!"

"Øh jo hvorfor ikke Jens" siger han til svigerfar.
   "Vær nu ikke for hård ved knejten" siger svigermor Ditte, som netop har rejst sig efter kollisionen.

Jens: "Bare rolig lille mor. Han kan tage det! Ikke også David?"
   "Hent du nu bare Kathy og sig at kidet er her."

Ditte forsvinder hurtigt op ad trappen for at hente Kathy.

Jens: "Hvad kan vi hjælpe dig med i dag David?"
   David: "Jo ser du Kathy nævnte noget om nogle store kasser..."
   Jens: "Augh! Ah hva!" udbryder Jens og er ved at kløjes i sin cognac!
   David: "Øh ja flyttekasser! Du ved til flytningen?"
   Jens sidder med et skævt smil og udbryder pludseligt:
   "Ja det er rigtigt! Det er jo dig der skal slagte dragen for at bevise dit værd til at løbe med min prinsesse?"
   David hiver efter vejret og tager en ordlig slurk af sin cognac, inden han vover sig ud på dybt vand og siger kækt: "Jamen i har da ikke nogen drage?"
   Jens klukker og åbner en batch af cigarer.

Jens: "Her knægt! Med sådan en 'gar skal du nok imponere mig. Hvis du kan klare den! Huske at bruge cutteren."
   David begynder at mærke varmen fra cognacen mens Jens trænder en lighter for ham.
   David stikker forsigtigt enden på cigaren ind i ilden.
   Han mærker at den kvalmende søde tobak blander sig med smagen af cognac!

"Husk ikke at inhalere" siger Jens og fortsætter: "Vi skulle jo gerne have dig nogle år endnu!"
Forfatterbemærkninger
Er i tvivl om dette er en novelle eller begyndelsen på en roman? Jeg nød at skrive den.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/11-2019 17:58 af Daniel Stege Lindsjø (Ordspinderen) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 442 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.