Et Træ er bare et træ


3 år siden 0 kommentarer Digte bedrag troskab blive svigtet

1Fra mig til mig
Du havde en kvinde at elske. Du havde en der var villig til at gø... [...]
Blandede tekster · selvbiografi, skæbnefortælling, tragedie
1 år, 5 måneder siden
3Er det mig selv jeg ser?
Er det mig selv jeg ser? · Jeg pendler · mellem en hårdtprøvet spejde... [...]
Rim og vers · forståelse, sind
1 år, 10 måneder siden
3Nu er jeg parat
Den dag du er parat · En nagende tvivl bliver jaget på flugt · En lil... [...]
Rim og vers · krisehåndtering, erkendelse, livssyn
2 år siden
2En ulvs syn
Som en gammel bortjaget ulv fra sit kobbel, har jeg søgt tilflugt... [...]
Blandede tekster
2 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
N.K. Frederiksen (f. 1977)
Det er så yndigt at følges ad, for to som gerne samme vil være.
Af vejen at vandre med dem kun i deres lys.
Den enes lys kastes ikke så langt som den andens.
Hvad skygger dette lys for at nå sin fulde længde.
Lys kan dæmmes af skjold og samme skjold kan skjule.
Hvad er bag det skjold som ikke ikke burde findes på deres fælles vej.
Pludselig har blomsten torne og fuglenes kvidren bliver skarpe skrig.
Vejen går fra plan asfalt til møjsommeligt grus der vædes til bundløshed.
Den ene synker mens den anden ser overrasket til.
Hvor skal du hen mit liv, du synker ved min side.
Den anden svare ikke men stilheden skriger svaret.
Virkeligheden rammer den ene som en hammer kysser sin armbolt.
Ville vi ikke det samme, hvorfor har du fulgt mig når dit sejl vender agter.
Den anden står som et grantræ i skoven, tavs, svagende og krav til fast undergrund.
Den anden taler ikke for dens grene er for længst blevet gule og visne.
Den første forstår at træer ej kan stå og leve i kviksand.
Hvad så nu tænker den første. Den anden har ridset min bark og min harpiks fanger allerede insekter.
Hvordan heler en gammel Eg når snittene først er lavet.
Skønt den trofast holder den lille Grand hvis lånte torne ødelagde dem begge.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/03-2021 04:06 af N.K. Frederiksen (Ormstunge) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 225 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.