Fra mig til mig


1 år, 5 måneder siden 1 kommentar Blandede tekster selvbiografi skæbnefortælling tragedie

1Fra mig til mig
Du havde en kvinde at elske. Du havde en der var villig til at gø... [...]
Blandede tekster · selvbiografi, skæbnefortælling, tragedie
1 år, 5 måneder siden
3Er det mig selv jeg ser?
Er det mig selv jeg ser? · Jeg pendler · mellem en hårdtprøvet spejde... [...]
Rim og vers · forståelse, sind
1 år, 10 måneder siden
3Nu er jeg parat
Den dag du er parat · En nagende tvivl bliver jaget på flugt · En lil... [...]
Rim og vers · krisehåndtering, erkendelse, livssyn
2 år siden
2En ulvs syn
Som en gammel bortjaget ulv fra sit kobbel, har jeg søgt tilflugt... [...]
Blandede tekster
2 år siden
2Nattevagten der forandrede mit liv
Jeg hedder John Madsen Jensen og er i skrivende stund 47 år gamme... [...]
Livshistorier · nattevagt, uhyggeligt, traume
2 år siden
4Jeg er generation X
Jeg kunne brække mig, af alt det her JEG. · Det er blevet så umoder... [...]
Rim og vers · respekt, moral, etik
2 år siden
3Jeg troede jeg skulle dø
Jeg var lige landet i Vordingborg, ja det vil sige jeg var kommet... [...]
Livshistorier · fejlvurdering, livsfare, skrækslagen
3 år siden
3Coronamysteriet på 3 sal
Palle vågnede ved at sengen hoppede let. · Det var Nina der var stå... [...]
Livshistorier · corona, gyser, autentisk
3 år siden
0Et Træ er bare et træ
Det er så yndigt at følges ad, for to som gerne samme vil være. · A... [...]
Digte · bedrag, troskab, blive svigtet
3 år siden
1Drak jeg med en død mand
Jeg løftede hovedet langsomt, jeg havde fået et gevaldigt migræne... [...]
Noveller · overnaturligt, spøgelse, eksistens
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
N.K. Frederiksen (f. 1977)
Du havde en kvinde at elske. Du havde en der var villig til at gøre alt for dig - ofre hendes lykke, ignorere hendes ønsker og følge dig på din vej.
Hun hjalp dig endda med at opnå dine mål ved at skubbe dig fremad fordi du var for doven til at gøre noget med dit liv. Hun elskede dig som hun aldrig havde elsket nogen, og det viste hun dig hver dag.
Hun gav alt af hende selv, til noget som fra begyndelsen ikke havde en betegnelse. Hun gav alle hendes håb og kærlighed til en som ikke engang kunne sætte ord på forholdet.
Men hun var tilfreds. Hun sagde aldrig noget, for hun var mere bekymret for dig, end betegnelsen på hendes forhold.

Hun troede aldrig at du kun var sammen med hende indtil en bedre version kom forbi. Hun var vildt forelsket, og hun troede blindt på dig.
Hun var en kvinde som kendte alle dine inderste hemmeligheder, og hun accepterede dig for dem.
Hun vidste at du havde baggage, men det var ikke et problem for hende at omfavne dig og alle dine problemer, at håndtere dem som var de hendes egne.

Hun gav dig kærlighed og respekt, men hun så at du aldrig gav noget tilbage. Hun tabte sig selv fuldstændigt i at forsøge at få en mand tilbage der var for optaget af alt for meget andet.
Efter den fejl var hun ikke den samme længere. Hun var bare et skjold af den person hun engang var. Der er ikke længere ild i hendes øjne.

Der er ingen energi i hende, eller vilje til at leve. Hun smiler ikke længere som hun plejede. Hun føler sig ikke lykkelig, fordi hun er død indeni.
Hendes hjerte blev så ødelagt at det ikke længere kan hele. I hendes verden er der kun et ekko af alle de grimme ting du sagde til hende. Og de bliver gentaget igen og igen.
I hendes hjerte er der så mange følelser som hun ikke ved hvad hun skal gøre ved. Hun har lyst til at skrige for at få det bedre, men selv det er hun er for lammet til at gøre.
Det er så meget du har ødelagt hende. Og selvom du ikke længere er sammen med hende, lider hun stadig på grund af dig.

Det at indse at du har givet alt af dig selv til en som er fuldstændig ligeglad gør dig skør. Og det får dig til at miste besindelsen på et sekund. Det er derfor jeg ikke kan anbefale at du forsøger at finde hende.
Du kan se på hende på afstand, og æde dig selv levende hver dag for at miste den mest værdifulde ting du havde.

Du fortjener ikke at kysse hende. Du fortjener ikke at kramme hende. Du fortjener ikke at være tæt på hende. Du fortjener kun at savne hende. Og fortsætte med at savne hende resten af dit liv.
Du fortjener at gennemgå alt hvad hun har gennemgået. Du fortjener at græde dig selv i søvn fordi den du elsker fortstætter med at såre dig. Du fortjener at blive forsømt, lige som du forsømte hende.

Du fortjener at få dit hjerte ødelagt og mærke den samme mængde af smerte som du gav hende. Ikke mere, ikke mindre, bare den samme smerte.
Og jeg er sikker på at det vil såre dig mere end noget andet. Det vil være den mest intense følelse du nogensinde har følt. Og den mest smertefulde.
Og når du gennemgår alt hvad du fik hende til at gennemgå, håber jeg at du lærer din lektie. Jeg håber at du lærer hvordan man ikke behandler kvinder.

Jeg håber at du vil indse at selvom du ikke længere er sammen med hende, så lider hun stadig.
Der er stadig nætter hvor hun græder. Der er nætter hvor hun skriger. Der er nætter hvor hun dør, omgivet af hendes smerte. Det er så meget smerte du påførte den kvinde der bare ville være din.
Men som tiden går vil du indse at hun var den eneste der kunne have reddet dig fra dig selv. Du vil fortryde at du mistede den pige der elskede dig mere end hun elskede sig selv.

Du vil ende med at være alene, fordi du vil forsøge at finde hende i alle de andre kvinder du møder, men du vil aldrig finde hende.
Du er færdig med at elske.

Kh Din samvittighed.
Forfatterbemærkninger
Real life story ... Om den skam og smerte jeg bærer for evigt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/11-2022 05:46 af N.K. Frederiksen (Ormstunge) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 739 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.